Kamasutra
http://i17.photobucket.com/albums/b52/DIANA24983/1.jpg
Zgodba o Kamasutri
Nekje med 1. in 4. stoletjem je brahman Vatsjajana zbral več zapisov o umetnosti
ljubljenja in spolnih tehnikah, napisanih v starem sanskrtu. Brahmani so bili indijski
plemiči, ki so verjeli, da je življenje sestavljeno iz darme, arte in kame. Darma je bila
pridobivanje verskih zaslug, arta pridobivanje premoženja, kama pa pridobivanje ljubezni
in čutnih užitkov.
Vatsjajana je želel s Kamasutro pomagati drugim plemičem, da bi izpopolnili tretjo
sestavino življenja, kamo, in sicer tako, da jim je omogočil najboljša čutna doživetja. Trdil
je, da človekov duh s poglobljenim ljubljenjem dobi več kame. Vatsjajana je zapisal
praktične nasvete, ki naj človeku pri tem zagotovijo uspeh. Vedel je, da ima človek več
možnosti, da doživi ekstatičen orgazem, če svoje čute bolj napolni z lepoto.
V Kamasutri velja ekstaza ob orgazmu za obliko nirvane, za mala nebesa.
Ob omembi Kamasutre marsikdo pomisli na stotine zamotanih spolnih položajev, toda
Vatsjajana je govoril samo o osmih osnovnih položajih. Prvi jih je omenil njegov
predhodnik Baharadža. Različice osnovnih položajev je opisal drugi zgodnji pisatelj
Suvarnanabha. (Osnovnim položajem in njihovim različicam je posvečeno 2. poglavje.)
Knjiga je bila namenjena moπkim, saj so ženske v tistem času veljale za manjvredne in
podložne moškim. Vendar je zanimivo, da Kamasutra ne zanemarja žensk. Veliko strani je
posvečenih podrobnim opisom, kako naj moški v ženski prebudi čutnost; opisani so
poljubi, dotiki in spolni položaji, za katere dajo pobudo ženske. Vatsjajana je v knjigo
vključil tri oblike ljubljenja, pri katerih je na vrhu ženska. Uporabili naj bi jih, kadar ima
ženska “vlogo moškega”. Priporočal je, naj ženska, če ugotovi, da “je ljubimec utrujen od
nenehnih spolnih odnosov, ne da bi z njimi potešil slo, ljubimca z njegovim dovoljenjem
obrne na hrbet in mu pomaga tako, da prevzame njegovo vlogo; to naj naredi tudi, da bi
poteπila ljubimčevo radovednost ali svojo željo po nečem novem.”
Vatsjajana je svetoval tudi posebne položaje, ki ustrezajo spolnim zahtevam para.Visok spolni
položaj, kakršen je Indrova žena, omogoča moškemu z majhnim udom, da kar
najgloblje prodre v partnerico z globoko vagino.
Nizek spolni položaj, kakrπen je “združitev”, omogoča moškemu z velikim penisom, da prodre v žensko z majhno vagino.
Zahodni svet je za Kamasutro izvedel prek slavnega viktorijanskega raziskovalca sira Richarda
Burtona. Burton in njegov sodelavec Foster Fitzgerald Arbuthnot sta rokopis prinesla v
Anglijo, ga prevedla in leta 1883 objavila. To je bilo takrat zelo drzno dejanje, ki ga
viktorijanska družba nikakor ni odobravala. Burton se je hotel izogniti pregonu, zato je
ustanovil družbo Kama Shastra. »lani so lahko zasebno naročali knjigo. Burton se je tako
izognil sojenju, toda zaradi knjige je kljub temu postal razvpit. Jasen jezik viktorijanskega
prevoda daje knjigi neponovljiv pridih.
Ananga ranga
Burton in Arbuthnot sta dve leti po objavi Kamasutre izdala Anango rango, πe en star
vzhodnjaški priročik za spolnost. Ananga ranga pomeni “stanje breztelesnega” oziroma
trenutek, ko hindujski bog ljubezni Kama postane breztelesni duh, njegovo telo pa zaradi
pogleda tretjega očesa boga Šive zogleni v kup pepela.
Ananga ranga je podobna Kamasutri, saj obe knjigi izvirata iz istih starih spisov.
Razlikujeta pa se v tem, da je med njunima nastankoma minilo nekaj stoletij. Zbornik
Ananga ranga je bil napisan okrog leta 1172.
Ko se je pojavila Ananga ranga, je v indijski družbi vladalo več pravil kot v Vatsjajanovem
času. Zunajzakonski spolni odnosi so bili prepovedani.
Kamasutra je bila napisana za pare, naj sta bila moπki in ženska poročena ali ne, avtor
Anange range Kaljana Mala pa je pojasnil, da je hotel s svojim priročnikom
obvarovati zakonca pred dolgčasom, ki se zlahka pojavi v spolnosti v zakonski
zvezi: “Želja po različnih užitkih in enoličnost, ki se pojavi zaradi
lastništva, sta poglavitna razloga za odtujitev zakoncev in vzroka, ki
ženeta moža v objem drugih žensk, ženo pa v objem drugih moških.”
Ananga ranga je bila napisana tik pred začetkom križarskih vojn. To je bil
kljub prelivanju krvi čas velikih kulturnih izmenjav med Vzhodom in
Zahodom. Križarji so ob vrnitvi v Evropo prinesli vzhodnjaπko erotično
uglajenost, na primer čistočo in ljubezensko predigro. Burton in Arbuthnot sta
besedilo odkrila nekaj stoletij pozneje in ga dodala seznamu klasične
vzhodnjaπke erotične literature.
Stara besedila učijo,
da je spolnost za
pridobivanje moči
enako pomembna kot
darovanje
bogovom in
molitve.
Lingam je simbol
moškega načela,
ustvarjalne energije
boga Šive, stvarnika
in uničevalca.
Joni simbolizira ženske
spolne organe in božjo
žensko energijo.
Dišeči vrt
Tretjo knjigo, ki jo je sir Richard Burton prevedel in izdal v okviru svoje družbe Kama
Shastra, je Zahod odkril sredi 19. stoletja v Alžiriji, kjer jo je kupil neki tam službujoč
francoski častnik.
Dišeči vrt je napisal šejk Nefzavi, ki naj bi v 16. stoletju živel v Tuniziji. Podobno kot
Kamasutra πe zdaleč ne govori samo o položajih pri spolnosti. Ukvarja se tudi z jedmi, ki
vzburjajo čute, afrodiziaki in zaželenimi spolnimi partnerji.
Šejk Nefzavi je bil izkušen strokovnjak za vprašanja spolnosti. V Dišečem vrtu je dajal
predvsem nasvete moškim, pri čemer pa nikakor ni pozabil na spolne užitke žensk. V
takratni družbi severne Afrike, ki so ji vladali moški, so se o tem odkrito pogovarjali.
Šejk je bil prepričan, da si moški zaslužijo uspeh, ženske pa so “željne, da jim ustrežejo”.
Ud idealnega moškega je po njegovem mnenju v bližini ženske “zrasel, krepak, poln
energije in čvrst. Njegov ud bi moral biti sposoben doseči konec kanala ženske in
popolnoma zapolniti vse njene dele.” Povedano drugače ‡ šejk je menil, da je največji ud
najboljši. Vroče razprave o tem potekajo πe tudi v 21. stoletju. Ženska pa je po
Nefzavijevem mnenju potrebovala “velik spodnji del trebuha in izrazito mesnato vulvo ter
ozek in ne vlažen kanal, ki je mehak na dotik in izžareva veliko toploto”.
Ta “nevlažnost” je ena izmed poglavitnih razlik med vzhodno in zahodno
kulturo in je ohranjena πe zdaj. Arabke raje ostanejo “suhe”, saj verjamejo, da
je spolni odnos tako bolj seksi.
Tao
Zadnje poglavje v tej knjigi je posvečeno Tau, zbirki starih kitajskih
modrosti, starejπih od drugih zapisov. Taoizem je filozofsko prepričanje.
Temelji na mišljenju, da v vesolju obstaja popolna skladnost, ki jo človek
lahko doseže, če sledi Tau. Beseda tao pomeni pot, vendar v taoizmu pomeni
tudi delovanje vesolja.
V nasprotju s precej strogimi filozofijami zdajšnjega obdobja je imela
seksualnost v stari taoistični filozofiji veliko vlogo. Taoisti verjamejo, da je
življenje ravnotežje med nasprotji, pri čemer ima vsak pojav svoje nasprotje.
Vse obstoječe v vesolju pa obujata dve sili ‡ jin, negativna, pasivna in krepilna sila, ter
jang, pozitivna, dejavna in uničevalna sila.
Ženska narava je predvsem jin, v naravi
moškega pa prevladuje jang. Jin in jang pri posameznem spolu nista uravnotežena, zato
ženska potrebuje moško silo, moπki pa žensko, če hoËe doseči ravnotežje. Ti sili se
izmenjujeta s spolno združitvijo. Najmočnejši sta med orgazmom.
Taoistični misleci pravijo, da mora biti spolno draženje čim daljše, da bi zagotovilo čim
večje vzburjenje. Pri tem ne gre le za čutni užitek ‡ poglavitni namen je spodbujanje
spolnega zdravja in spolne energije. Tao spolnosti je eden izmed osmih stebrov taoistične
modrosti. Taoistična seksologija želi izboljšati zdravje, pripomoči k usklajeni zvezi in
izpopolniti duhovno uresničitev. Pravilna uporaba taoističnih spolnih
tehnik obnavlja telesno energijo. Najvišji cilj taoizma je podaljšati življenje, celo do same
nesmrtnosti.
Ljubljenje je bilo zato za stare Kitajce umetniška oblika. Tudi nekatera imena položajev so
umetniška ‡ Galopirajoči konj, Metulja med letom, Zaljubljeni lastovki in Gosenica
sviloprejke zapreda kokon.
Vse to so zelo vizualni in domišljeni opisi.
BRALCEM
S to izdajo Kamasutre sem želela bralcem v 21. stoletju ponuditi nekaj nasvetov o
spolnosti, ki jih vsebujejo omenjena starodavna besedila. Zdi se, da knjige o
spolnosti zdaj kupujejo ženske (predvsem zato, da bi jih dale partnerju), zato sem
v tej različici vključla nasvete za moše in žnske. Če hočete iz ljubljenja
potegniti kar največ morate upoštevati nekaj osnovnih pravil. Kamasutra
izrecno poudarja, da mora biti prostor za ljubljenje “udoben in estetski, nasičen
z bogatimi dišavami. Postelja mora biti mehka in prijetna na pogled, prekrita z
belim pregrinjalom in nizka na sredini. Na njej morajo biti venci in cvetje.”
Poskrbeti je treba tudi za čisto telo, sproščen um, pritajeno svetlobo in čutno
glasbo. Ker je treba Vatsjajanov sijajni nasvet prilagoditi razmeram v 21.
stoletju, bi svetovala πe kozarec ali dva penine, lahek obrok, igrivo masažo in
veliko časa. 20. stoletje je žal pospešilo ljubezenska doživetja, in sicer zaradi
kontracepcijskih tabletk in vsakodnevnega stresa. Toda Vatsjajana je vedel,
da so najboljπe sestavine za ljubljenje sproščenost, nezahtevnost in čutnost. To
bi morali biti cilji za novo stoletje.
Čeprav sem vključila slog viktorijanskih prevajalcev, kjer je bilo to mogoče, da bi
ohranila njegovega posebnega duha, v komentarjih za ljubimce ponujam
sodoben pogled na starodavne spolne položaje. Včasih sem tudi nespoštljiva, saj
pri nekaterih položajih omenjam, da lahko v njih uživajo samo najspretnejši
akrobati. Prav tako se ni mogoče upreti duhovitosti, ki veje iz številnih izvirnih
opisov spolnih položajev. Verjetno boste ugotovili, da Kamovo kolo k doseganju orgazma
ne pripomore kaj prida, vendar se boste pri tem neznansko zabavali.
Upam, da bodo bralci osvojili tehnike, vendar se zraven zavedali tudi tega, da lahko
spolnost dvigne duha.
Če to verjamete, vam morda misel, da je ljubeča spolnost lahko pot
do duhovnosti, ne bo tuja.
Upam tudi, da bodo bralci ob listanju te knjige bolje spoznali
svoj značaj in svoje vedenje ter v njej naπli praktične namige za nepozabno doživetje z
ljubljenim človekom. Z malo sreče bodo to dobili povrnjeno.
http://i17.photobucket.com/albums/b52/DIANA24983/2.jpg
Nekje med 1. in 4. stoletjem je brahman Vatsjajana zbral več zapisov o umetnosti
ljubljenja in spolnih tehnikah, napisanih v starem sanskrtu. Brahmani so bili indijski
plemiči, ki so verjeli, da je življenje sestavljeno iz darme, arte in kame. Darma je bila
pridobivanje verskih zaslug, arta pridobivanje premoženja, kama pa pridobivanje ljubezni
in čutnih užitkov.
Vatsjajana je želel s Kamasutro pomagati drugim plemičem, da bi izpopolnili tretjo
sestavino življenja, kamo, in sicer tako, da jim je omogočil najboljša čutna doživetja. Trdil
je, da človekov duh s poglobljenim ljubljenjem dobi več kame. Vatsjajana je zapisal
praktične nasvete, ki naj človeku pri tem zagotovijo uspeh. Vedel je, da ima človek več
možnosti, da doživi ekstatičen orgazem, če svoje čute bolj napolni z lepoto.
V Kamasutri velja ekstaza ob orgazmu za obliko nirvane, za mala nebesa.
Ob omembi Kamasutre marsikdo pomisli na stotine zamotanih spolnih položajev, toda
Vatsjajana je govoril samo o osmih osnovnih položajih. Prvi jih je omenil njegov
predhodnik Baharadža. Različice osnovnih položajev je opisal drugi zgodnji pisatelj
Suvarnanabha. (Osnovnim položajem in njihovim različicam je posvečeno 2. poglavje.)
Knjiga je bila namenjena moπkim, saj so ženske v tistem času veljale za manjvredne in
podložne moškim. Vendar je zanimivo, da Kamasutra ne zanemarja žensk. Veliko strani je
posvečenih podrobnim opisom, kako naj moški v ženski prebudi čutnost; opisani so
poljubi, dotiki in spolni položaji, za katere dajo pobudo ženske. Vatsjajana je v knjigo
vključil tri oblike ljubljenja, pri katerih je na vrhu ženska. Uporabili naj bi jih, kadar ima
ženska “vlogo moškega”. Priporočal je, naj ženska, če ugotovi, da “je ljubimec utrujen od
nenehnih spolnih odnosov, ne da bi z njimi potešil slo, ljubimca z njegovim dovoljenjem
obrne na hrbet in mu pomaga tako, da prevzame njegovo vlogo; to naj naredi tudi, da bi
poteπila ljubimčevo radovednost ali svojo željo po nečem novem.”
Vatsjajana je svetoval tudi posebne položaje, ki ustrezajo spolnim zahtevam para.Visok spolni
položaj, kakršen je Indrova žena, omogoča moškemu z majhnim udom, da kar
najgloblje prodre v partnerico z globoko vagino.
Nizek spolni položaj, kakrπen je “združitev”, omogoča moškemu z velikim penisom, da prodre v žensko z majhno vagino.
Zahodni svet je za Kamasutro izvedel prek slavnega viktorijanskega raziskovalca sira Richarda
Burtona. Burton in njegov sodelavec Foster Fitzgerald Arbuthnot sta rokopis prinesla v
Anglijo, ga prevedla in leta 1883 objavila. To je bilo takrat zelo drzno dejanje, ki ga
viktorijanska družba nikakor ni odobravala. Burton se je hotel izogniti pregonu, zato je
ustanovil družbo Kama Shastra. »lani so lahko zasebno naročali knjigo. Burton se je tako
izognil sojenju, toda zaradi knjige je kljub temu postal razvpit. Jasen jezik viktorijanskega
prevoda daje knjigi neponovljiv pridih.
Ananga ranga
Burton in Arbuthnot sta dve leti po objavi Kamasutre izdala Anango rango, πe en star
vzhodnjaški priročik za spolnost. Ananga ranga pomeni “stanje breztelesnega” oziroma
trenutek, ko hindujski bog ljubezni Kama postane breztelesni duh, njegovo telo pa zaradi
pogleda tretjega očesa boga Šive zogleni v kup pepela.
Ananga ranga je podobna Kamasutri, saj obe knjigi izvirata iz istih starih spisov.
Razlikujeta pa se v tem, da je med njunima nastankoma minilo nekaj stoletij. Zbornik
Ananga ranga je bil napisan okrog leta 1172.
Ko se je pojavila Ananga ranga, je v indijski družbi vladalo več pravil kot v Vatsjajanovem
času. Zunajzakonski spolni odnosi so bili prepovedani.
Kamasutra je bila napisana za pare, naj sta bila moπki in ženska poročena ali ne, avtor
Anange range Kaljana Mala pa je pojasnil, da je hotel s svojim priročnikom
obvarovati zakonca pred dolgčasom, ki se zlahka pojavi v spolnosti v zakonski
zvezi: “Želja po različnih užitkih in enoličnost, ki se pojavi zaradi
lastništva, sta poglavitna razloga za odtujitev zakoncev in vzroka, ki
ženeta moža v objem drugih žensk, ženo pa v objem drugih moških.”
Ananga ranga je bila napisana tik pred začetkom križarskih vojn. To je bil
kljub prelivanju krvi čas velikih kulturnih izmenjav med Vzhodom in
Zahodom. Križarji so ob vrnitvi v Evropo prinesli vzhodnjaπko erotično
uglajenost, na primer čistočo in ljubezensko predigro. Burton in Arbuthnot sta
besedilo odkrila nekaj stoletij pozneje in ga dodala seznamu klasične
vzhodnjaπke erotične literature.
Stara besedila učijo,
da je spolnost za
pridobivanje moči
enako pomembna kot
darovanje
bogovom in
molitve.
Lingam je simbol
moškega načela,
ustvarjalne energije
boga Šive, stvarnika
in uničevalca.
Joni simbolizira ženske
spolne organe in božjo
žensko energijo.
Dišeči vrt
Tretjo knjigo, ki jo je sir Richard Burton prevedel in izdal v okviru svoje družbe Kama
Shastra, je Zahod odkril sredi 19. stoletja v Alžiriji, kjer jo je kupil neki tam službujoč
francoski častnik.
Dišeči vrt je napisal šejk Nefzavi, ki naj bi v 16. stoletju živel v Tuniziji. Podobno kot
Kamasutra πe zdaleč ne govori samo o položajih pri spolnosti. Ukvarja se tudi z jedmi, ki
vzburjajo čute, afrodiziaki in zaželenimi spolnimi partnerji.
Šejk Nefzavi je bil izkušen strokovnjak za vprašanja spolnosti. V Dišečem vrtu je dajal
predvsem nasvete moškim, pri čemer pa nikakor ni pozabil na spolne užitke žensk. V
takratni družbi severne Afrike, ki so ji vladali moški, so se o tem odkrito pogovarjali.
Šejk je bil prepričan, da si moški zaslužijo uspeh, ženske pa so “željne, da jim ustrežejo”.
Ud idealnega moškega je po njegovem mnenju v bližini ženske “zrasel, krepak, poln
energije in čvrst. Njegov ud bi moral biti sposoben doseči konec kanala ženske in
popolnoma zapolniti vse njene dele.” Povedano drugače ‡ šejk je menil, da je največji ud
najboljši. Vroče razprave o tem potekajo πe tudi v 21. stoletju. Ženska pa je po
Nefzavijevem mnenju potrebovala “velik spodnji del trebuha in izrazito mesnato vulvo ter
ozek in ne vlažen kanal, ki je mehak na dotik in izžareva veliko toploto”.
Ta “nevlažnost” je ena izmed poglavitnih razlik med vzhodno in zahodno
kulturo in je ohranjena πe zdaj. Arabke raje ostanejo “suhe”, saj verjamejo, da
je spolni odnos tako bolj seksi.
Tao
Zadnje poglavje v tej knjigi je posvečeno Tau, zbirki starih kitajskih
modrosti, starejπih od drugih zapisov. Taoizem je filozofsko prepričanje.
Temelji na mišljenju, da v vesolju obstaja popolna skladnost, ki jo človek
lahko doseže, če sledi Tau. Beseda tao pomeni pot, vendar v taoizmu pomeni
tudi delovanje vesolja.
V nasprotju s precej strogimi filozofijami zdajšnjega obdobja je imela
seksualnost v stari taoistični filozofiji veliko vlogo. Taoisti verjamejo, da je
življenje ravnotežje med nasprotji, pri čemer ima vsak pojav svoje nasprotje.
Vse obstoječe v vesolju pa obujata dve sili ‡ jin, negativna, pasivna in krepilna sila, ter
jang, pozitivna, dejavna in uničevalna sila.
Ženska narava je predvsem jin, v naravi
moškega pa prevladuje jang. Jin in jang pri posameznem spolu nista uravnotežena, zato
ženska potrebuje moško silo, moπki pa žensko, če hoËe doseči ravnotežje. Ti sili se
izmenjujeta s spolno združitvijo. Najmočnejši sta med orgazmom.
Taoistični misleci pravijo, da mora biti spolno draženje čim daljše, da bi zagotovilo čim
večje vzburjenje. Pri tem ne gre le za čutni užitek ‡ poglavitni namen je spodbujanje
spolnega zdravja in spolne energije. Tao spolnosti je eden izmed osmih stebrov taoistične
modrosti. Taoistična seksologija želi izboljšati zdravje, pripomoči k usklajeni zvezi in
izpopolniti duhovno uresničitev. Pravilna uporaba taoističnih spolnih
tehnik obnavlja telesno energijo. Najvišji cilj taoizma je podaljšati življenje, celo do same
nesmrtnosti.
Ljubljenje je bilo zato za stare Kitajce umetniška oblika. Tudi nekatera imena položajev so
umetniška ‡ Galopirajoči konj, Metulja med letom, Zaljubljeni lastovki in Gosenica
sviloprejke zapreda kokon.
Vse to so zelo vizualni in domišljeni opisi.
BRALCEM
S to izdajo Kamasutre sem želela bralcem v 21. stoletju ponuditi nekaj nasvetov o
spolnosti, ki jih vsebujejo omenjena starodavna besedila. Zdi se, da knjige o
spolnosti zdaj kupujejo ženske (predvsem zato, da bi jih dale partnerju), zato sem
v tej različici vključla nasvete za moše in žnske. Če hočete iz ljubljenja
potegniti kar največ morate upoštevati nekaj osnovnih pravil. Kamasutra
izrecno poudarja, da mora biti prostor za ljubljenje “udoben in estetski, nasičen
z bogatimi dišavami. Postelja mora biti mehka in prijetna na pogled, prekrita z
belim pregrinjalom in nizka na sredini. Na njej morajo biti venci in cvetje.”
Poskrbeti je treba tudi za čisto telo, sproščen um, pritajeno svetlobo in čutno
glasbo. Ker je treba Vatsjajanov sijajni nasvet prilagoditi razmeram v 21.
stoletju, bi svetovala πe kozarec ali dva penine, lahek obrok, igrivo masažo in
veliko časa. 20. stoletje je žal pospešilo ljubezenska doživetja, in sicer zaradi
kontracepcijskih tabletk in vsakodnevnega stresa. Toda Vatsjajana je vedel,
da so najboljπe sestavine za ljubljenje sproščenost, nezahtevnost in čutnost. To
bi morali biti cilji za novo stoletje.
Čeprav sem vključila slog viktorijanskih prevajalcev, kjer je bilo to mogoče, da bi
ohranila njegovega posebnega duha, v komentarjih za ljubimce ponujam
sodoben pogled na starodavne spolne položaje. Včasih sem tudi nespoštljiva, saj
pri nekaterih položajih omenjam, da lahko v njih uživajo samo najspretnejši
akrobati. Prav tako se ni mogoče upreti duhovitosti, ki veje iz številnih izvirnih
opisov spolnih položajev. Verjetno boste ugotovili, da Kamovo kolo k doseganju orgazma
ne pripomore kaj prida, vendar se boste pri tem neznansko zabavali.
Upam, da bodo bralci osvojili tehnike, vendar se zraven zavedali tudi tega, da lahko
spolnost dvigne duha.
Če to verjamete, vam morda misel, da je ljubeča spolnost lahko pot
do duhovnosti, ne bo tuja.
Upam tudi, da bodo bralci ob listanju te knjige bolje spoznali
svoj značaj in svoje vedenje ter v njej naπli praktične namige za nepozabno doživetje z
ljubljenim človekom. Z malo sreče bodo to dobili povrnjeno.
http://i17.photobucket.com/albums/b52/DIANA24983/2.jpg
22 komentarjev
Recommended Comments
Pridruži se debati
You are posting as a guest. Če si član, se prijavi in objavi pod svojim računom.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.