Skoči na vsebino

Samhara

NeČistZačetnik
  • Št. objav

    6
  • Član od

  • Zadnji obisk

Kontakti

  • Website URL
    http://www.kaulatantra.si/

Informacje profila

  • Spol
    Tip

Drugi podatki

  • Zanima me
    Kaula Tantra

Samhara - Dosežki

StaraŠola

StaraŠola (4/15)

-5

Ugled člana

  1. Samhara

    Tantrični guru

    Guru Brahma Guru Vishnu Guru Devo Mahešvara Guru Sakšat Param Brahma Tasmai Šri Gurave namaha Načelo guruja je velika skrivnost, v mnogih pogledih celo za guruja samega. Različna besedila in tantre govorijo o guruju z veličastnimi besedami (mnogokrat celo bolj veličastno kot o devatah). Vendar besedila ne govorijo o guruju kot o osebi, temveč o pojavu imenovanem "guru". Kljub temu obstaja oseba guru, ki jo sadhak dojema na najvišji način globokoumnega "gurujevskega načela", kar se kaže tudi v medsebojnih dejanjih. Vidite ... velika skrivnost! To ne pomeni, da lahko vsakdo zavzame to vlogo in da bo potem to načelo delovalo, ampak da je celotna gurujeva bit večja kot skupek posameznih delov. To pomeni, da je guru, ki se obnaša kot guru, veliko več kot lahko kaula duhovno dojame. Kot tak "je guru Brahma, guru je Višnu, guru je Gospod Šiva, guru je dejansko najvišje božanstvo onstran Brahme, zato se mu priklanjamo." Tantrični guru je "električna žica" po kateri teče linija gurujev in tantričnih božanstev. Tantrični guru ne uteleša le "gurujevskega načela", temveč je tudi utelešenje božanstva: "Devata je enaka mantri, mantra je enaka guruju; sad guru pudže je guru, devata in mantra." (Jogini tantra) Guru je utelešeno načelo, tantrični proces pa je to, kar guru uteleša, zato je guru na tantrični poti še toliko bolj pomemben. Veliko mojstrov pravi: "Guru je tantra." Guruja ne moremo razumeti, lahko pa postanemo eno z njim. Tako lahko ne-razumemo z zaupanjem in v miru. Tantrični guru je najvišji prijatelj, a hkrati tudi zelo nevaren prijatelj. Tantrični guru je tiger, ki vas skuša požreti, zato pravijo, da je tantrična pot kot hoja po rezilu. Ker je tantrična pot ostra in nevarna, mora biti guru še ostrejši in nevarnejši. Guru ima zelo malo sentimenta do "vas" kot takih; zanima ga le vaša notranja božanska narava (in razkrinkanje pojma ega kot lažnega). Njegov način ravnanja z "vami" je spontan izraz, ki v tistem trenutku najbolj primeren. Guru vas lahko razume na razumskem nivoju, vendar ni razumsko bitje. Če se guruja vsaj malo ne bojite, ga ne razumete ali pa ga razumete zelo dobro. Guru vam bo dal to kar rabite, ne tega kar hočete. In če vam nekaj da, potem to sprejmite. "Guru lahko učenca reši celo takrat, ko ga devate ne morejo." (Jogini tantra) Pogosto guru deluje na zelo subtilnem nivoju, zato je lahko zelo neopazen. Sadhak se tako večkrat ne zaveda, kaj guru počne. Mnogi najboljši guruji delujejo zelo tankočutno, z nežnim dotikom, zato prizori ljudi, ki se zvijajo, tresejo ali se na kak drug način obnašajo neumno, niso znak, da se dogaja nekaj resnično globokega. Prav nasprotno, to je znak, da energija ni subtilna in da ji ljudje niso kos. Pojavi te vrste so bežni in niso nič več kot le izkušnje. Globlji procesi zahtevajo nežno roko, ki posadi in vzgaja semena, ki nato zrastejo v sadhaka (in ne le nekaj, kar sadhak občuti). Guru je rahel vetrič skozi srce, ki ga ni mogoče ujeti, in neusahljiv vir osvežitve. Če bi tantrično delo temeljilo le na neki izkušnji, bi ga lahko dodali k dolgemu seznamu izkušenj, ki so se nabrale preko neskončno velikega kolesa obstoja. (Mogoče bi lahko to delo imenovali "duhovna izkušnja", vendar je to še vedno le izkušnja, vse izkušnje pa so tako ali tako duhovne.) Kot namiguje prvi odstavek, guru vpliva na učenca na mnogo načinov, ki so onstran "individualnega" gurujevega namena (to pomeni, da na nekem nivoju deluje "skrivnostno" gurujevsko načelo). Vendar guru deluje še na druge, namerne načine, čeprav moram poudariti, da je celo ta vrsta namere pogosto izraz spontane in "navdihnjene" perspektive. Vloga guruja je predvsem naprtiti delo in posaditi razsvetljena semena tega dela, sadhakova naloga pa je vzgajanje teh semen tako da je zvest procesu. Guru lahko nekatere problematične energije učenca vzame nase in jih sam razreši ali pa zavzame konfiguracijo učenčevega zavedanja/energije in opravi delo kot učenec (ali zanj iz učenčeve edinstvene situacije). Sadhak bi se moral truditi doseči popolno soglasje z gurujem. To pomeni, da lahko sadhak sam sebe dojema kot guruja s popolno integriteto zavedanja in energije. Potrebno se je zavedati, da soglasje z nekom (gurujem, išto, mantro itd.) nima "zabavnih" lastnosti, ki jih nekateri sadhaki iščejo (to pomeni iskati zavedanje/energije, ki niso to, kar je trenutno prisotno). Imeti integriteto nekaterih načel in energij je kot da ste v sozvočju s srčnim utripom. Vsakršno "gibanje", izkustvo razlike (razlikovanja od tega, kar nekdo običajno je oz. čuti), ali celo globok občutek "drugačnosti" (tudi če bi to veljalo kot duhovnost), ni soglasje. Soglasje z nekom se kaže komaj opazno, brez odseva in je povsem običajno očitno. Ko na tej točki sadhak prične izvajati mula mantro, je verjetno, da bo doživljal razne občutke in izkušnje, zato bo imel občutek, da se "stvari resnično dogajajo". Vendar bo po določenem času izvajanja mantre verjetno doživel dvom in malodušje, ker se enaki občutki ne pojavljajo v sadhani. To ni slab znak, temveč pokazatelj, da je sadhak te energije pravilno asimiliral in se jih navzel. Zaradi tega ne občutimo tega kar SMO, ker preprosto TO SMO. Že sam pogled na guruja ima lahko velik učinek na učenca, saj guru globoko priznava božansko naravo v sadhaku, hkrati pa projicira razsvetljeno obliko. Gurujeva moč namere je takšna, da vidi učenca kot išto, zato učenec začne postajati le-ta in videti samega sebe v tej vlogi. Projekcija guruja je njasa, "slike" in energije pa se prilagodijo njegovi volji. Guru istočasno uničuje in ustvarja in ta krija je že sama po sebi tantrični proces. Tantrični guru za učenca ni le vir miru, temveč ima tudi vlogo dražila. Ljudem postane preveč udobno v majhnih škatlicah, ki si jih ustvarjajo, zato guru učencu odvzame ta udobja in "skrite kotičke" omejenega ega. V resnici ego ne obstaja in ti koncepti so popolnoma prosojni, ko jih preučimo. A prav zaradi te transparentne narave je ego zelo bister in zvit. Guru vzame proč skrivališča, učenec, ki je sedaj gol, pa se mora soočiti s stvarmi na popolnoma "surov" način. To je lahko podobno kot če bi zadeli živec in ga odkrili – učenec se mora soočati s stvarmi na odprt način. Guru lahko povzroči, da se v sadhakovemu življenju zgodijo določene stvari, kar je lahko še ena neprijetnost, vendar je namen tega le čiščenje temeljev in odstranjevanje ovir. V mnogih pogledih je tantrični guru kot ogledalo učenca, ki odseva to kar učenec oddaja. V tem kontekstu guru ni balzam za ljudi, ampak brezkompromisni odsev temelječ na integriteti. Učenec lahko to prizna ali pa se skuša izmuzniti – in guru vam bo to dovolil, dokler se ne sprostite v svoji biti in v priznavanju. Ne smemo se zatekati h konvencijam, da sodimo gurujeva dejanja, niti ne smemo domnevati, da guru razmišlja in loči stvari kot mi. Še več, ne smemo sklepati, da ima vse, kar guru reče, globok in skrit pomen. Kljub temu se vedno skriva globok pomen v guruju (povezano z bitjo, esenco in ne s subjektivnostjo), ki te besede izreče. Včasih se bo guru izogibal "duhovnim" temam in se pogovarjal le o posvetnih stvareh in drugih banalnostih, da bi sadhak spoznal (ali pa zgolj zato ker guruju to ustreza), da je duhovnost "prisotna" v vsem in da bi mu pomagal pri prenehanju ločevanja med duhovnim in posvetnim. Nekateri tantrični guruji so znani po svoji igrivosti in nespoštljivosti; te lastnosti so lahko naravni izraz ište, kot tudi orodja za poučevanje. Nekateri guruji se obnašajo "noro" in divje, kar krši vse konvencije o tem, kako naj bi "duhovna oseba" izgledala in zvenela, drugi pa te lastnosti obdržijo zase in jih prikrijejo. Omenjene značilnosti gurujev se ne izražajo namerno. Tantrični guru je edinstven, ker tantrična pot pravzaprav ni "učenje" ali "nauk", saj bolj poudarja izkustvo in ne tolmačenje konceptov. To je v soglasju z idejo, da izkušnja oblikuje kontekst. Vsa učenja so le orodja za doseganje cilja, ti pripomočki se razlikujejo glede na potrebe. Guru pa mnogo svojih namer sporoča brez besed; svoje znanje širi preko osmoze organskega stika. Pogosto smo priča pogovorom o "izbiri guruja", vendar tega koncepta sploh ne razumem. Smiselno je, da si oseba želi guruja, a kje je dilema? Nekdo je guru ali pa ni. Drugo vprašanje, na katerega pogosto naletimo, je "kako prepoznati pravega guruja"? Ne morete ga, razen, če ste ga sposobni. Številna tantrična besedila govorijo o lastnostih pravega guruja, vendar jih morate biti sposobni prepoznati, brez da se zanašate na razne drže in konvencije. To še posebej drži za kaula tantrike, ki se včasih ne skladajo s predstavami o duhovnosti. "Kaula guru je lahko kot otrok, norec, kralj ali kot pijanec, svobodomiseln, lahko je kot veliki heroj, nebeški pevec, nagec, slepar ali dobičkar; njegova dejanja se skladajo z bhavo, ki izvira iz poznavanja/združitve Šive in Šakti (kot naravnega pristnega izraza te Volje)." (Kaula gnjana nirnaja) Konec koncev je vrsta guruja, ki si ga izberemo, odsev lastne iskrenosti, predanosti in integritete. Zato "pravi" sadhaki (ali potencialni sadhaki) dobijo "pravega" guruja. Če dvomite v guruja, na mnogo načinov dvomite tudi vase. Če odločitev za izbiro guruja vključuje dolgotrajen proces, potem ta oseba ni vaš guru (ali pa ste zelo popustljivi). Srečanje z gurujem je povsem naravno in očitno ter je rezultat določene situacije (koga srečamo ob kakšnem času itd.). Nekaterim ljudem ni všeč gurujevski del enačbe ali pa niso pristaši idej o subtilnih aspektih takšnega razmerja. Če pustimo pri miru vse "mistične" stvari, guru v osnovi predstavlja nekoga, ki je prepotoval to pot pred vami in vam lahko nudi nasvete o njej. Še več, guru vam bo dal samozavest, da sadhane izvajate pravilno. Učenec se lahko zato posveti sadhanam ne da bi ga skrbelo, če se odvijajo pravilno. Da bi imeli guruja vam ni potrebno biti (ali postati) petoliznik, saj tudi dober guru ne bo dovolil, da postanete šibki in odvisni od njega. To še posebej drži v tantri, kjer mora posameznik pridobiti zaupanje in božansko kraljevsko držo ište. Umetnost tantričnega guruja (in sadhakovega truda) je uporaba meča modrosti, ki istočasno ubija in daje življenje. Na ta način se sadhak giblje zmagoslavno in ne kot mlahav ritoliznik s povešeno glavo. Guru bi moral sadhaku pomagati doseči zmago, sadhak pa bi moral guruja srečati v tej zmagi. Vsako tantrično besedilo omenja guruja in celo takrat, ko predstavlja sadhano, mantro itd., se besedilo prične z: "... to je bilo prejeto od guruja". Dandanes nam je na voljo mnogo tantričnih besedil, vendar to ne pomeni, da bralec besedilo "pozna". Lahko reče le, da "ve" za to besedilo, kajti prava narava (prebujena semena) besedila se manifestira le s pomočjo guruja. Težko si je predstavljati dober argument (v skladu s tradicijo), ki zagovarja, da guru v tantri ni pomemben (ali da je lahko sadhana brez guruja tantrična). Guru mora biti skoraj vedno utelešen v človeški obliki. Nekateri avatarji (kot je Dattatreja) so izjeme, a celo ta velika bitja so dojemala elemente stvarstva kot obliko guruja. Verjetno niste Dattatreja in ga ne morete uporabiti kot vaš barometer. Ramakrišna je bil božansko bitje, ki je imel globoko notranjo vez z Ma, vendar se ni resno ukvarjal s tantrično potjo (čeprav je jasno, da je bil svetnik s tantričnimi elementi in bhavami). Ta paramahamsa si je vbil v glavo, da se bo podučil o tantrični poti (kar samo po sebi dokazuje, da to takrat še ni bil tantrik) in treba je priznati, da je imel izjemno močno vez z Ma. Zakaj se potem ni učil kar od Nje? Zakaj so mu za ta namen privedli Bhairavi Brahmini? V tantri je potreben guru, celo za nekoga kot je bil Ramakrišna. Ljudje se običajno izogibajo neudobju, živa prisotnost guruja pa bo sadhaka prisilila, da se sooči s temi neprijetnostmi in jih spreobrne v realizacije. Zato je dokaj sumljivo vzeti za guruja nekoga, ki je že dolgo mrtev in sanjska izkustva za dikšo. Nerad postavljam omejitve brezmejnemu, niti ne obrekujem ljudi, ki se iskreno poslužujejo teh metod, temveč predlagam, da najbolj jasna pot (ki je hkrati tudi tradicionalna) vključuje stike z živečo manifestacijo guruja. Ta razprava o velikem aspektu guruja in o njegovi pomembnosti prav tako ni uperjena v zelo resnične vpoglede, realizacije in iskrena sočutna srca posameznikov, ki nimajo guruja. Vendar je za ljudi, kot smo mi v kauli, guru lahko tisti zadnji sunek, ki ga sadhak potrebuje, da prekorači vse omejitve ter da živi v svoji najgloblji modrosti, kar se še posebej navezuje na tantrično pot. "Gurujeva oblika je predmet meditacije, gurujeva stopala so predmet pudže, gurujeve besede so mantra, gurujeva milina pa je odrešitev." (Guru gita) Džai Ma! Džai Guru!
  2. Spletna stran KaulaTantra.si je ponovno aktivna v popolnoma prenovljeni vsebini in obliki, kot tudi Kaula-Tantra.com. Spletni strani sta posvečeni in namenjeni našemu guruju Šri Šiva Kaal Ugranandu, ki je mojster Kaula Tantre. Slovenska spletna stran bo v neprestanem nadgrajevanju in upamo, da bo služila svojemu namenu. Prav tako lahko sledite novostim o učenjih in o programih našega guruja Šiva Kaal Ugrananda na FaceBook strani. Povežite se in bodite obveščeni o novostih
  3. Samhara

    Spol v tantri

    Ženske so dobre tantrike in so že po naravi primerne za to pot. To še posebej drži za šakte, ker so ženske utelešenje Šakti. Tantra marga se ukvarja z utelešenimi lastnostmi manifestiranega obstoja, zato lahko ženske uporabijo svoje moči in naravna nagnjenja v duhovno korist. Številne duhovne poti se trudijo potlačiti ženske energije v prid bolj "trdnemu", hladnemu in brezstrastnemu pristopu. Slednje lastnosti sicer morajo biti prisotne v sadhakih obeh spolov, vendar strogo podrejanje tem načelom pogosto deluje proti sadhaku. Iz tantrične perspektive je mehkoba, vročina in strast ženske energije velik vir moči in potencialno sredstvo odrešitve. Pri vsaki energijski "obliki" se trudimo izraziti razsvetljen aspekt te energije in se ne zadovoljimo z energijo v omejenem in trdnem vzorcu. Ženska, ki vase privabi navzočnost Boginje in dovoli, da se naravna energija prilagodi tej navzočnosti, lahko kmalu postane izurjena tantrika. Eden izmed problemov na zahodu je upodabljanje tradicije Boginje na način, kjer Devi služi ojačanju "konceptov" ženskosti in ne kot katalizator prave notranje moči. To pomeni krepitev identitete. Ne zanikam koristnosti samorasti, ojačanja samozaupanja in opolnomočenja žensk, vendar s tem omejenim pristopom zgrešimo vir moči in odrešitve. Le redko se poslužujem načina pisanja, ki opisuje kaj božanstvo "pomeni" ali kaj ta energija izraža. Eden izmed razlogov je, da takšne debate vnesejo element "neresničnosti" v določeno navzočnost in jo preoblikujejo v logično razložen (in antropocentričen) arhetip. Še več, konceptualizacija določene energije omeji njeno izražanje ali to, kar smo "voljni" sprejeti. Želim reči, da bi morala ženska dovoliti Boginji, da opolnomoči Boginjo (v ženski sadhaki), ne pa da išče neko individualizirano (omejeno na spol) opolnomočenje. Kdor dovoli, da izkušnja navda pojmovanje, ne omejuje samega sebe. Tantra dopušča izražanje tako moških kot tudi ženskih energij. Okrog izraza "moška energija" je nekaj zmede, saj je v večji meri oksimoron. Energija je Šakti (žensko načelo), zato je glavna razlika le v energijskem "filtru". Včasih tantrična pot ženske odvrača, ker vidijo kako jo izvajajo moški in sklepajo, da zahteva veliko "moške" energije (drznost, grobost, agresivnost itd.). Ne razumejo pa, da isti princip, ki "dovoljuje" moškim sadhakom koristenje teh lastnosti, "dovoljuje" tudi rabo ženskih lastnosti. Zato moški način ni nikakršen "model" za to, kako se bo izražala pot ženskih sadhak. Pravzaprav, kakršenkoli način izražanja ni zgled za druge potencialne sadhake, ne glede na spol. V Indiji se zelo malo žensk opredeli kot tantrike. Ta pot je v nekaterih pogledih pri moških stigmatizirana, pri ženskah pa še toliko bolj. Mnoge ženske, ki sem jih spoznal in so intimno povezane s tantro, ne uporabljajo tega izraza. Mnoge se pretvarjajo, da so bhakte, druge pa se predstavljajo kot bhore(bhor, " ženska, ki jo obsede Boginja"). Tudi na zahodu so nekatere ženske zaskrbljene zaradi nekaterih aspektov tantrične poti. Ne skrbi jih stigmatizacija, temveč to, da bi morali prisostvovati pri obredih, ki bi bili zanje neprijetni. Naj bo popolnoma jasno, da ženske sadhake NIKOLI ne silimo v stvari, ki jih ne želijo. Treba je pojasniti tudi, da so ženske popolnoma sposobne biti tantrične sadhake, ne da bi bile hkrati še Bhairavi/Šakti (imele odnose z moškim tantrikom). Biti ženska tantrika in biti Bhairavi sta dve različni stvari. Ženske tantrike, ki imajo odnose z moškimi, to počnejo po lastni volji; v to jih ne sili nihče drug. Izvajanje obredov z moškimi ali ženskami ni zahteva tantre, zato mnogi sadhaki napredujejo brez tovrstnih ritualov. Dokler pravilno ne ponotranjite mudre notranje združitve, bosta kateremukoli obredu združitve manjkala smoter in moč. Tako moški kot tudi ženske imajo v sebi lastnosti Šive in Šakti, razlikujemo se le v prevladovanju določenega aspekta. Sadhak mora s tema načeloma doseči notranje soglasje (združitev). "Umetnost" tantre je ustvariti pravilno spojitev teh resonančnih aspektov. Tako kot pri kitari, tudi tukaj združitev predstavlja pravilno uglašeno "struno"; tankočutno "prilagajanje" napetosti in ohlapnosti je utelešen izraz te mudre. V tej združitvi se nahaja več muder. Ena izmed njih je lahko Šakti spojena s Šivo, druga je Šiva spojen s Šakti ali spojitev v eno celoto. Pri teh "držah" se ne smemo omejevati na telesni spol. Šakti je perspektiva energije, medtem ko Šiva predstavlja nediferencirano zavest. Meditativni pogled osvobojene Šakti pravi: "Jaz sem VSE," osvobojeni pogled Šiva pa pravi: "Sem nedotaknjen in nič od tega." Istočasna introspektivna realizacija teh dveh pogledov je stvar neizmerne lepote. Odnos med moškim in žensko je lahko v veliko oporo na tantrični poti. Partner je vir moči in navdiha, s tem si oba izmenjata velik "dar". Dobre lastnosti obeh partnerjev se ojačajo, slabosti pa se zmanjšajo. Par, ki skupaj sedi pri tantričnem ritualu je močna in radikalno globokoumna krija. Partnersko razmerje mora vedno služiti obema partnerjema, saj drugače vodi v zagrenjenost. Ženska bi moškemu morala nuditi energijo in moč, on pa bi ji moral dajati zavedanje in jasnost. To so vzajemna darila (v duhu) razmerja. V pop kulturi (ki mogoče temelji na dejstvih današnjega časa), je razmerje prikazano kot nasprotje prej povedanega. Ženska moškega oropa energije, zato postane plašen in šibek (izgubi zaupanje). Medtem ženska postane nezadovoljna, podivjana in brez cilja; to pomeni, da ne doseže miru ali "trdnosti" zavedanja). V dobrem razmerju si partnerja prej omenjene, osvobojene perspektive delita in jih asimilirata v razsvetljeno razmerje. Sadhaka lahko drug drugemu pomagata rasti – medtem ko razmerje pomaga pri realizaciji "spopolnitve", hkrati postane "popolnost", ki odraža kot ENO. (To pomeni, da pri tej realizaciji ne pride do odvisnosti, ker perspektiva postane cela v vsakemu partnerju posebej) V pravi zvezi partner vidi božanske lastnosti v drugem partnerju. Ženska v moškem vidi Šivo, moški pa v ženski vidi Šakti. Za tantrike to postane resničnost (s pomočjo sadhane in volje), življenje pa je njen božanski izraz. Če vas nekdo dojema na božanski (pravi) način, ima to velik vpliv na samopodobo. Če mi ne verjamete, prosim opazujte, kako se počutite po tem, ko ste bili v družbi ljudi, ki o vas nimajo dobrega mnenja (ali ki imajo o vas mnenje, ki se ne sklada s tem kar ste), za razliko od druženja z ljudmi, ki vas cenijo (imajo razsvetljeno "mnenje"). Če nekdo udejanja neko načelo, druga "zavest" (oseba) pa to načelo popolnoma priznava, se "pogled" hitro otrdi. Sadhaki lahko božanski pogled udejanjijo in na svojem partnerju izvedejo pudžo Devate. Tantrični guruji radi delajo z ženskami, ker so umsko bolj prožne. Ženske je lahko premakniti, največji izziv pa jih je utrditi in ozemljiti tja, kamor smo jih premaknili. Če niso trdne, postanejo "vesoljski kadeti" in njihova božanska energija nima usmeritve in nadzora. Moški imajo ogromen zid imenovan "PONOS", okrog katerega mora učitelj nekako priti. Za moške je izziv odpreti se in razrahljati prijem samopomembnosti. Pri obeh spolih lahko izzive posplošimo: pri moških je to ponos, pri ženskah pa muhavost (seveda so lahko tudi moški muhavi in ženske ponosne). Ko jih osvobodimo, ti izzivi postanejo posameznikove dobre lastnosti, ker se odražajo iz perspektive Šive in Šakti. Šakti je vpletena v manifestacijo (JE manifestacija), zato so ženske bolj vpletene. Ko je prisotna še nevednost, lahko to vodi do muhavosti. Šive se manifestacija ne dotakne (je ravnodušen), a ko je prisotna nevednost, to lahko pripelje do arogantnosti in samopomembnosti. Ko je pogled Šakti osvobojen (ko vidi onstran omadeževanega, nevednega pogleda), ta pogled JE manifestirana lastnost (namesto, da je le vpletena v svet), ki se odraža kot Enost, brezpogojna ljubezen in sočutje. Ko je osvobojen pogled Šive, ta pogled postane "božanski ponos", ki je resnično ravnodušen in vse dojema s tem velikim Zavedanjem. V povezavi z navezanostjo ali energijskimi vzorci je tantrična pot optimistična. To je zato, ker na tej poti vse razumemo kot energijo (ali potencialno osvobojeno energijo). Mi, ljudje (v naši nevednosti in navezanosti) obarvamo energijo. Pot od ljudi ne zahteva, da postanejo nekaj, kar že niso prej bili (v "resničnem" smislu), osvobojena energija (ne glede na to, kako je definirana) pa postane gorivo te poti. Na mnogih duhovnih poteh se od posameznika zahteva, da izvaja prakse, ki krotijo prevladujoče osebnostne lastnosti, zato oseba deluje nasproti svoji energijskim vzorcem. To je varna pot, ki proizvede uravnovešene ljudi. V tantričnem vira pristopu pa se neposredno posvetimo glavnim osebnostnim značilnostim in energijskim vzorcem in jih preobrazimo. V moškem se nahaja izrazito beli bindu, v ženski pa rdeči bindu. Naj se semena zmešajo, združijo in se dvignejo v veliki blaženosti in svobodi. Vi ste Šiva in Šakti. Ste onstran moškega in ženske. Ste moški ali ženska. Ali ni to čudovito?! Džai Ma!
  4. Samhara

    Temelj tantre

    Izvor tantre je nedualistično bistvo, od koder se rodi v pojavno obliko. Besedo "tantra" pogosto prevajajo kot "tkati" in sadhak tke prvobitno resničnost z pojavnim izrazom svoje biti. Zato bi morali na išto gledati kot na "jaz", na pitho kot na osebni prostor in na razširjen izraz/okolje. Mantra je seme (bidža) tistega, kar nekdo vzgoji v pojavno obliko, hkrati pa je tudi subtilna vibracija te resničnosti. Oblika jantre je oblika osebe – tako na subtilen kot na "posveten" način. Da smo lahko iskreni pri teh stvareh, moramo imeti nedualistično modrost ali pa imeti dovolj vpogleda vanjo, da bo tantričen proces služil poglabljanju te modrosti. Človeka kot individualno bitje s privlačnostjo, navezanostjo itd. moramo jasno videti, da lahko Pravi temeljni aspekti človekove Resnične Biti postanejo očitni. Naravo božanstev moramo dojemati skozi lečo lastne temeljne narave. Iz tega gledišča predstavljajo čisti izraz prvobitne resničnosti in jih ne moremo preprosto zreducirati na arhetipe. Da te energije prikažejo svoje rupe v "razumljivi" ali človeški obliki je rezultat veščih metod, ne pa le plod nekakšne kolektivne domišljije ega. Temelj tantre je minljivost, kar je hkrati tudi edini obstoječ temelj, ki obstaja. Kakršnakoli stalnost (beseda tantra lahko pomeni tudi "nepretrganost") je le nepretrganost bistva minljivosti (ki jo uteleša išta). Sadhak na pot prinese Smrt, nato pa še Življenje. Smrt predstavlja smrt osebe, kar se v tantrični sadhani pojavlja v obliki obreda, življenje pa privre na dan v obliki čiste manifestirane lastnosti. Om je v prvobitni obliki in v vseh pojavnih oblikah zastopan v semenih mula mantre... Prana iha prana... dživah iha sthitah,.. savendrijani ter ...vag manstvakčakshuh šrotra ghrana prana ihagatja sukham čiram tištantu svaha. To pomeni, da je zavedanje energija tega življenja, da je zavest, ki se izraža "individualno" skozi vsa dejanja, vse organe in načine delovanja. To predstavlja prano pratišto (osnovanje življenja), ki v tantričnem leksikonu ni le pomemben "obred", temveč mora biti intuitivna resničnost, ki jo sadhak živi. Brez tantričnih temeljev, ki smo jih definirali, bi bilo naše delovanje bolj podobno bhakti, četudi bi bilo delo po naravi "tantrično". Pravo delo in dejanja kaule niso lahko razumljiva, saj jim ta dejanja pogosto ni mogoče pripisati na običajne načine. Kaula se zaradi surovih in nepojmljivih energij, ki jih asimilira, lahko pogosto obnaša nenavadno. Sodeč po besedilih tanter se kaula lahko obnaša kot otrok, duh, demon, norec ali pa je neodziven kot kamen. Te "divje" lastnosti se večinoma bolj skladajo z energijskimi resničnostmi kot pa s preprostimi vedenjskimi oblikami. Naša linija izvira iz kšep (kšepa pomeni "božanska norost"), ki morda ni v skladu z družbenimi normami ali z "dogovorjeno resničnostjo", a se zato sklada z najvišjimi načeli. Na teh najvišjih načelih počiva "predanost" kaule, zato kaulo, ki živi to Resnico, ne skrbi za nepomembnosti in malenkostna "čustva". Ta "norost" ne služi le notranji biti, temveč je hkrati izraz veščih metod (čeprav se izraža spontano), ko deluje na okolico. Nekatere ljudi privlači "divjosti" in "nora modrost" kaule ali aghore in želijo posnemati ti dve tradiciji, ne da bi pred tem pravilno ponotranjili načela delovanja. To pomeni delati v napačnem vrstnem redu in postavljati manifestacijo ište na drugo mesto v prid banalnemu vdajanju v "razpuščenost" ali "izražanje samega sebe" itd. Tantrična pot je živa in dinamična, zato je ne moremo zlahka zreducirati na semantične koncepte, ne glede na to kako domiselni so. Na to pot moramo stopiti s pomočjo živega in dinamičnega sredstva, saj se učenje izraža v enaki (pogosto pa v večji) meri v dinamični lastnosti, ki je utelešena v tantričnem guruju, kot v učenjih iz svetih besedil. Navsezadnje je srž tantre "to, kar oseba je" in ne "to, kar nekdo govori ali dela". Temeljno bistvo "spoštovanja" v tantričnem svetu je Zavedanje in Moč in tisti, ki imajo oči, lahko "vidijo" te stvari. To je golo bistvo tantre; ne moremo se skrivati za lepim govoričenjem, domiselno semantiko, niti za tantra šastrami, kot tudi ne za samimi učenji. Odveč je reči, da kaula tantra nima nobene zveze z kičem, ki se dandanes prodaja kot "tantra". V najvišjem smislu je iskrenost temelj, pot in oklep. Iskrenost je najgloblje hrepenenje vašega srca, ko ste na smrtni postelji in ni nikogar zraven (ter notranji/umski pogovor, ki ustvarja samopodobo, ki ni nikomur odgovorna). Če vam ta iskrenost narekuje, da se razgalite pred tem, kar je (brez pogojenosti) in vzamete to resničnost (v obliki energijskega izraza) kot pulz vaše biti, potem je kaula tantra primerna za vas. Džai Ma!
  5. Tantrično delo je usmerjeno k rezultatom, vendar se mora posameznik truditi. Presenetljivo je, da mnogi, ki želijo delati nekaj svojega, pogosto imenujejo ta duhovni pristop tantričen. Na misel mi pridejo številni drugi duhovni izrazi (pravzaprav, noben duhovni izraz ni nujen), ki nudijo več »svobode« kot »tantra«. To je zato, ker je od vseh poti tantra nedvoumna glede delavnosti, iz stališča tradicije pa je hkrati zelo strukturirana in obredna. Verjetno se mnogi z manj resnimi namerami radi istovetijo s tantro zaradi njenega pozitivnega odnosa do življenja. To za nekatere pomeni, da imajo »duhovno krinko« za razne življenjske banalnosti in razvade. Kaula v zunanje okolje vnaša zavedanje in energijo (asimilirano in izraženo v obliki tantričnega dela) in preko teh uresničenih »izrazov« sprejemamo procese življenja. Ko življenjski tok doseže nivo soglasja (ali absorpcije) z Išto, »posameznikova« dejanja, tudi če imajo konvencionalno gledano »posvetne« lastnosti, postanejo globokoumna in resničen utelešen odraz »umetnosti« tantre. Vendar se ta proces udejanji le, če sadhak zares opravi tantrično delo. Brez tega dela bo ukvarjanje z dozdevnimi tantričnimi položaji, držami in ikonografijo ostalo le domislica na nivoju fetiša. Po prejetju dikše in sadhane od usposobljenega učitelja obstaja še nekaj napotkov, ki bodo sadhaku pomagali pri gladkem napredovanju po poti. Najbolj temeljni napotek je doslednost, ki se pogosto odraža v odločitvi kakšno sadhano bo sadhak izvajal ter v kolikšni meri jo bo izvajal, brez odstopanja. S tem je neločljivo povezan še bolj pomemben princip kot le to, kar nudi sama sadhana: uveljavitev Volje in načela integritete te Volje (ter integritete posameznikove Obljube). Za uveljavitev globokega dostojanstva božanstev je zelo pomembno, da se sadhak razvija in da čuti, da ohranja neokrnjenost cilja. Uveljavitev neomajne Volje je temelj resnične moči. Zaradi te integritete bo sadhak sam sebe jemal bolj resno. Če oseba ne vzpostavi Volje in integritete (ki temeljita na iskrenosti), bo težko samega sebe jemal resno (zato sebe tudi ne more resno dojemati kot Išto). Podjarmiti morate notranji glas, ki ve, da ste »le bedak«. Samograjo in ne-jemanje samega sebe resno pogosto dojemamo kot nekaj prikupnega, vendar moramo za namen tantre to lastnost dojemanja uničiti. Nato lahko oseba zaživi v pravem duhu »lahkotnosti« in igrivosti (pravzaprav bo imela božanska energija pogoste te igrive aspekte), če se to sklada z njenim »okusom«. Če ima resen tantrik (ki zdaj jemlje samega sebe resno in je marljiv ter neomajen) prijatelje in eden izmed njih projicira osebnost, ki je energijsko omejujoča (kar vzorci tudi so) in se ne sklada s pravo človeško naravo (ki jo sadhak skuša pravilno ponotranjiti in izraziti), bi moral tako prijateljstvo prekiniti tako kot opustimo slabo navado. Ko ima sadhak že nekaj moči, jo lahko vsili v vzorce odnosov, vendar bi to na začetku zelo težko storil. Naj pojasnim: predlagam, da se ne družite preveč s starimi prijatelji. (To je moj pogled in priznam, da je brezkompromisen, zato naj vas tantra ne odvrne, če je ne želite izvajati po mojih standardih.) Kakorkoli, če se še vedno družite s prijatelji, vas bodo na določenem nivoju tantričnega dela pričeli videti v primerni luči, ali pa vam bo nevzdržno v njihovi bližini. Na splošno, sadhakova identiteta naj bi bila neotipljiva in nedoločljiva. Če je sadhak »mrtvec«, se to zgodi samodejno. Moj nasvet (vsaj na začetku) za uspeh v tantri je, da o svojem delu ali o duhovnosti ne govorite. Bodite skrivni sadhak ter resnično prodrite v vaše srce in iskrenost. S tem pristopom se boste ognili motnjam in »duhovnemu materializmu«. Raje se istovetite z Išto in pitho in ne z »duhovno« osebo ali s katerimkoli privlačnim konceptom individualne posebnosti. V vašem življenju se bo Išta gotovo izražala na edinstven način, vendar ne izražajte tega dokler se ne izraža spontano. Pustite, da semena vzkalijo. Pustite, da energija dela za vas, namesto da jo razpihujete v orgazmičnih razstavah »ljubezni« itd. Bodite skromni in pustite, da se stvari ojačajo, preden jih izražate in govorite o njih. Poleg tega se moramo v živem toku, ki oddaja, daje zaupanje in ščiti ter je neločljiv od tradicionalne tantre temelječe na linijah prenosa, zavedati odgovornosti, ki posameznika odvrača od javnega nastopanja preden je pripravljen na to. Kaule nimajo moralnega kodeka ali predpisanega načina življenja, razen tega, da sledijo načelom moči. To pomeni biti sposoben zaznavati, kje je moč mogoče pridobiti in kje izgubiti. Tankočuten sadhak se bo izogibal dejanjem, vedenju, zapletom in odnosom kjer zaznava izgubljanje moči. To se ne kaže v nobeni konkretni »obliki« in nima veze z raznimi normami in moralnim kodeksom, ali celo z zdravim razumom. Po lastnih izkušnjah je izguba moči (napačno dejanje) bolj povezana z mentalno držo, ki se nahaja za določenim vedenjem, kot pa z vedenjem samim. To pomeni, da se profanost lahko sklada s tem načelom, medtem ko je izraz »ljubezni, sočutja in blaženosti« lahko »napačno dejanje«. To za sadhaka začetnika pomeni, da mora ozavestiti intimne in organske občutke za to, kje se moč pridobiva in kje izgublja. Ko sadhak napreduje, stvari postanejo zelo jasne, saj se rezultat pokaže v obliki učinka »takojšnje karme«, ko postane očitno na telesnem nivoju kdaj mu je spodletelo. Ena izmed stvari, ki sem jih opazil pri delu z nekaterimi začetniki v tantri, je to, da mnogi nimajo predanosti in resnosti, ki sta potrebni za uspeh. Tantra je napredna oblika duhovne sadhane in potencialni sadhak bi moral pred tem doseči določen nivo zrelosti in tankočutnosti. Mnogi zatrjujejo, da so resni in iskreni, a ko se KARKOLI zahteva od njih, začnejo iskati izgovore. Niso pripravljeni na neprijetnosti, kaj žele na žrtvovanje. Uspešen kaula se za ta namen odreče celo dihu življenja, mnogi pa se niso pripravljeni odreči ničemur in pogosto postavljajo »pogoje« za razne poti, ki bi jih ubrali. S tem se ne morem strinjati, saj je ogenj v sadhaku požirajoč, zato mora zgrabiti vsako ponujeno priložnost tako kot tiger. Nihče vam nič ne dolguje! Prosim, ponotranjite to – nihče vam nič ne dolguje! In to, da si želite nekaj vedeti, še ne pomeni, da vam mora biti podarjeno takoj. Če hočete postati pravi kaula, morate vložiti v to čas, potrpljenje in odločnost. V to morate vložiti svoje življenje. Naj bo vaše življenje bali daritev Materi, ki požira meso in kri. Povzetek napotkov: 1. Poiščite linijo z dinamičnim in živim tokom. 2. Odločite se (pri tem pomaga tudi guru), kaj boste delali, koliko boste delali in ne odstopajte od tega. 3. Presekajte vse vezi, ki vas vežejo na preteklost ali na obremenjujočo identiteto in vzorce identitete. 4. Ne govorite o svojem delu. 5. Postanite občutljivi za dejanja, vedenja in odnose, ki vas šibijo. Džai Ma!
×
×
  • Objavi novo...