Skoči na vsebino

kriyatantra

NeČistZačetnik
  • Št. objav

    20
  • Član od

  • Zadnji obisk

Kontakti

  • Website URL
    http://www.kriyatantra.com

Informacje profila

  • Spol
    Bejba
  • Kraj
    Ljubljana

Drugi podatki

  • Zanima me
    Krija joga, tantra, zahodna ezoterika

kriyatantra - Dosežki

StaraŠola

StaraŠola (4/15)

9

Ugled člana

  1. Tantra prepoznava da je »erotični božanski ples” med moškim in žensko potencialno lahko duhovno dejanje, ki vzpostavi božansko zavest znotraj obeh. To drži, kljub temu, da to zanikajo mnogi sodobni Indijski filozofi in drži tudi vsem zahodnjaškim poskusom, da bi Tantro degradirali zgolj na “seksualno gimnastiko” navkljub. Čaščenje ženske kot utelešenja božanskega, je pot sama po sebi. Kakorkoli , velikokrat sem opozarjal da imamo na zahodu velike težave s tem konceptom in zna biti, da smo preveč neobčutljivi, da bi ga kdajkoli dojeli. Dr. Jonn Mumford KAJ JE BHAKTI Večkrat sem že pisala, da tehnike same po sebi ne bodo izboljšale kvalitete našega spolnega življenja, da sta pristnost in sposobnost intimnega povezovanja veliko pomembnejši lastnosti, ki bosta poglobili in razširili našo izkušnjo. Tokrat pa začenjam s citatom mojega učitelja, ki izpostavlja drugi pomemben vidik razumevanja tantrične spolnosti: čaščenje in oboževanje. Te kvalitete v jogi povzemamo z izrazom Bhakti, ki pomeni častiti, ljubiti, služiti, oboževati, biti predan. Celotna Indijska kultura je globoko prežeta z Bhakti do te mere, da se ena od štirih temeljnih jog (poti do združitve z božanskim) imenuje Bhakti joga. V primerjavi s tem prevladujočim sentimentom na vzhodu, je zahodna družba cinična, vulgarna in sarkastična. Te značilnosti smo povzdignili na piedestal kritičnega uma do take mere, da se nam zdijo posamezniki, ki so vzneseni, polni občudovanja in otroškega navdušenja najmanj neinteligentni, če ne že kratko malo butasti. In o tem govori dr. Mumford ko pravi, da je vprašanje, če zahodnjaki sploh lahko dojamemo koncept predanosti in čaščenja. Življenje smo skrčili na nerodovitno odlagališče stranskih produktov potrošništva in nepomembna in naključna srečevanja subatomskih delcev. Naša kultura je ločila um od telesa, povzdignila logiko na račun intuicije in kastrirala čustva v korist mišljenja. Dr. Jonn Mumford Seksualizacija v potrošniški družbi nas je iz metafizičnih višav pahnila na sivo raven petdesetih odtenkov spolno privlačnih »žrebcev in kobil«. Tudi za spolne organe uporabljamo sterilna medicinska ali pa groba imena, kot bi hoteli zmanjšati možnost, da bi pomislili na to, da z njihovo pomočjo lahko doživimo duhovno in ekstatično izkustvo. In vendar ostaja umetnost čaščenja in oboževanja tista notranja drža, ki odpira vrata v misterije seksualnih obredov in ki edina omogoča delovanje seksualne alkimije. Ali z drugimi besedami – lahko poznate vse mantre in vse podrobnosti seksualnih obredov, vendar se brez prave notranje drže seksualna alkimija ne bo zgodila. Kot pravi Artur Avalon: » Če vas ob pogledu na golo žensko telo ne prevzame občutek, da je pred vami misterij vesolja, ki se vam razodeva – bo vaš spolni odnos samo posvetno dejanje.« Bhakti je torej ključna komponenta tantričnega odnosa. Če želimo, da se zgodi združitev na vseh nivojih, se mora spolna združitev v Maithuni (tantrični spolni obred) razvijati v skladu s petimi koraki čaščenja, ki se imenujejo Rati-ji. Partnerja sta si najprej: naklonjena, potem ljubeče vdana, potem se predata drug drugemu, nato izkušata sladkost erotike, ki doseže vrhunec v bhakti občutku miru in spokojnosti. Vseh pet Ratijev, ki so prisotni v različnih stadijih združitve lahko doseže vrhunec v občutku, ki se imenuje Atma Rati, v katerem se vsa naša čustva zlijejo v izkušnjo stapljanja z Bogom. Čeprav lahko delamo različne tantrične tehnike, končna osvoboditev ni možna brez Bhakti. Izkušnja »miru, ki presega razumevanje« in ekstatični občutki niso nekaj kar dosežemo s s tehnikami, temveč so darilo oziroma milost. Milost pa je premosorazmerna z Bhakti, ki smo jo sposobni občutiti. ČAŠČENJE, SLUŽENJE IN JEZIK LJUBIMCEV Zahodnjaki moramo torej zavestno posvetiti energijo velik prebujanju naše otroške (ne otročje) sposobnosti, da v svetu spet odkrijemo čudežnost, skrivnostnost in lepoto. »Sundara« je sankrtski izraz za lepoto, ki pomeni : zaznava, ki odpre naše srce. Ko se odpre naše srce bomo imeli pravo notranjo držo, ki se imenuje tudi »bhava«. Bhava je notranji občutek, ki izraža naš odnos do božanskega. Čaščenje, oboževanje in spoštovanje drugega je zanesljiv način s katerim partnerja prebudita božanske sile v sebi. Nesebično služenje je prav tako oblika čaščenja in oboževanja. Pri tem nimam v mislih podrejenosti in uklanjanju volji drugega, temveč pristno željo, da bi drugemu dali nekaj lepega, željo, ki izvira iz ljubezni in ne iz strahu. Če partnerja radostno služita drug drugemu, bosta postala integrirana in medsebojno povezana celota. Služenje moramo znati dajati in sprejemati z radostjo, brez zamer in pričakovanj. Pomembno je, da ostaja ravnovesje med dajanjem in sprejemanjem, kar pa ne pomeni, da avtomatično pričakujemo povračilo, ker smo nekaj dali. Služenje naj bo spontano in pristno dajanje iz srca. Služenje v spolnosti pomeni, da smo sposobni intuitivno zaznati potrebe drugega in dajati. Spolnim organom lahko povrnemo dostojanstvo tako, da jim nadenemo imena kot jih že dolgo poznajo v Indijski, Taoistični in Tibetanski tradiciji, kjer so bili spolni organi simboli za kozmične sile. Lingam v sanskrtu pomeni znak, dokaz, podoba boga, falus Šive. Vajra v tibetanskem jeziku pomeni strela oz. palica moči. V taoizmu pa so mu nadeli še druga imena : Bojevnik, Junak, Poslanik, Cesar, Čarobna palica, Palica iz žada. Joni v sanskrtu pomeni naročje, maternica, kraj rojstva, domovanje, gnezdo, bivališče, izvor, rojstvo. Taoisti pa jo imenujejo Veliki dragulj, Dolina radosti, Biser, Lotosov cvet, Vlažna dolina, Zrela breskev, Začarani vrt..... Lahko si izmislimo svoja imena in vnesemo kvaliteto igrivosti in smeha na področje, ki je bilo prej nabito z napetostjo in negativnostjo. » Draga ali lahko danes zvečer obiščem tvoj začarani vrt?« » Kdaj mi boš spet dovolila vstop v Dolino naslade?« » Dragi, ali bi se veliki Bojevnik rad odpočil v Vlažni dolini?« » Kdaj bo tvoj Poslanik spet užival v lepoti Lotosovega cveta?« Poglej Šiva Lingam (spolni organ Šive), lep kot taljeno zlato, trden kot himalajski vrh, nežen kot upognjen list, ki daruje življenje tako kot ga daruje sonce. Poglej lepoto njegovih bleščečih draguljev. Linga Purana Polona Sepe Hitchcox www.kriyatantra.com
  2. kriyatantra

    EROS V TANTRI

    "Tisti, ki mislijo, da je orgazem seksualen, niso ničesar razumeli. Ti ne poznajo orgazmičnih izkustev. Orgazem je vedno božanski. Orgazem ni olajšanje, orgazem je praznovanje. Orgazem je stanje v katerem se jaz - skozi drugega - srečam s celoto." Bhagwan Shree Rajneesh Tantra uči, da se naši hedonistični porivi, ki temeljijo na uživanju, lahko preobrazijo v duhovno izkustvo. To je koncept, ki je privlačen in hkrati težko sprejemljiv za vse, ki živimo v zahodnih deželah, kjer je močna tradicija krščanstva, ki poudarja svetost trpljenja in odrekanja. Erotiko zamenjujemo s pornografijo, tudi zaradi vpliva cerkve, ki zanika duhovno dimenzijo fizične ljubezni. Erotični sentiment nosi v sebi seme misticizma. Eros je v bil v stari Grčiji glasnik bogov, kar pomeni, da nam prinaša božanska sporočila. Erotični občutki nastanejo ob radostnem kontaktu naših čutov z zunanjim svetom. Erotični občutki prebudijo v nas ogenj ljubezni v vseh njenih različicah. Različni tantrični sistemi, ki izhajajo iz stare Indije, Kitajske, Perzije in Egipta so zelo kompleksni, saj posegajo na področje znanosti, filozofije, ezoterike, medicine in umetnosti. Vsem pa je skupno to, da spoštujejo potencialno moč erotizma, ki nas lahko popelje v transcendenco. ORGAZMIČNA ENERGIJA Swami Anandakapila pravi, da orgazem za mnoge predstavlja edino mistično izkustvo, ki so ga kdajkoli doživeli. V trenutku orgazma namreč izkušamo enost s svojim ljubljenim, za nekaj trenutkov vstopimo v brezčasje kjer ni ne preteklosti, ne prihodnosti, obstoja samo prisotnost tukaj in sedaj. Naš dih se ustavi, ustavijo se misli in zgodi se joga (združitev) - naš ločeni jaz se zlije s tokom kozmične življenjske energije. Ta trenutni uvid prebudi v nas željo, da bi ga spet ponovili, ne samo zaradi seksualne sprostitve, temveč tudi zaradi resnice, ki jo razodeva. Zahodnjaki smo zaradi svoje naravnanosti k rezultatom orgazem uvrstili na listo obveznih dosežkov. Velikokrat je ravno to največja ovira, ki nam onemogoča, da bi ga doživeli. Ko orgazem postane namen, postane seks »biznis«, pravi Osho. Če orgazem iščemo, ga težko doživimo, ravno zato, ker ga iščemo. Naš um hoče orgazem, razmišljamo, če nam bo uspelo in ta strah paralizira spolno energijo. Ta lahko svobodno teče le, ko smo sproščeni, ko ni strahu, ko si za nič ne prizadevamo in se samo igramo z energijo. In potem se bo zgodilo. Toda če se zgodi ali ne, ni važno. Enostavno pozabite na to. "Če ni prizadevanja, da bi povzročili orgazem s pomočjo gibov telesa, postanejo naši seksualni centri kanal za zelo intenzivno psihično izmenjavo. Ko si nobeden od partnerjev ne prizadeva, da bi karkoli povzročil, se oba popolnoma predata tistemu, kar v procesu čutita, da bi naredila." Alan Watts Orgazmi, ki jih doživljamo so po kvaliteti zelo različni in zavzemajo zelo širok spekter našeg doživljanja z zelo subtilnimi razlikami. V PSIHOLOŠKEM JEZIKU JIH LAHKO OPIŠEMO TAKOLE: PRIMITIVNI ORGAZEM: ki bi ga preprosto opisali kot instinktivno sprostitev napetosti. Obseg naše zavesti ostaja zožen, užitka je malo in opišemo ga lahko le kot praznenje. Zanj je značilno neselektivno prepuščanje kateremukoli partnerju, poželenje je usmerjeno samo v zadovoljitev seksualnega potrebe in pozornost je samo na seksualnih organih. Psihodinamika obeh partnerjev je siromašna in nerazvita. Vsi nadaljni nivoji orgazma so povezani s transformacijo tega instinktivnega dela znotraj nas, kljub temu pa ne smemo izgubti stika s to primitivno bazo, saj je posledica tega lahko impotenca ali frigidnost. NEZRELI ORGAZEM: je orgazem ki je usmerjen vase in zanemarja človeškost partnerja, ki predstavlja samo objekt, ki nam prinaša zadovoljitev. Užitek, ki ga čutimo je majhen in doživljamo ga samo na genitalnem predelu. Identiteta naše zavesti je zožena samo na sprejemljivo sliko samega sebe, vse ostalo je potisnjeno v podzavest.Ti potisnjeni občutki se preko mehanizma projekcije pripisujejo drugim ljudem. Dela psihoanalitikov potrjujejo, da impotenca in frigidnost nastajata kot posledica blokiranja občutkov znotraj nas /bolečina, jeza, strah/. Orgazmična energija se kanalizira k razrešitvi tega notranjega konflikta in poti orgazmičnega sproščanja so zato zožene. Ko so popolnoma zaprte, se pojavi nezmožnost doživljanja orgazma. Tantra ponuja tehnike s katerimi zdravimo in ozaveščamo ta potisnjeni material in odpravimo blokade. ZRELI ORGAZEM: traja nekaj sekund in nam prinaša dosti več užitka in zadovoljstva, ki se širi po celem telesu, hkrati z občutkom globoke sprostitve. Izkusimo ga navadno takrat, ko smo zaljubljeni in poleg fizičnega olajšanja nam prinaša tudi občutek psihološke izpolnitve. Tok energije se vzpostavlja v celem telesu in doživljamo ga kot izmenjavo nežnosti in ljubezni s partnerjem. Lahko ga definiramo kot sposobnost, da se prepustimo toku življenjske energije brez zavor , doživljamo občutek izpolnjenosti, večje ljubezni in odprtosti do partnerja. EKSTATIČNI ORGAZEM lahko označimo kot tantrični orgazem, ki pa se lahko zgodi tudi spontano. Ekstaza naj bi bila najgloblje, najlepše in najmočnejše pozitivno psihološko izkustvo, ki ga kot človeška bitja lahko doživimo. Partnerja čutita veliko medsebojno ljubezen, oboževanje in popolno sprejemanje medsebojne človeškosti. Ekstatični orgazem lahko traja več minut ali ur. Ekstaza je stanje v katerem dosežemo višji nivo zavesti in po takem orgazmu lahko ta sprememba traja več dni ali tednov. Različne tantrične šole opisujejo različne vrste ekstatičnega orgazma in učijo tehnike s katerimi ga lahko dosežemo. Vsak višji nivo ekstaze pa osvetli neozaveščeni material, ki ga razširitev zavesti, ki jo v ekstazi doživimo, dvigne na površje. To pomeni, da bolj ko smo ozavestili nezavedne vzorce čustvenega reagiranja in delovanja, ki smo jih potisnili v podzavest, bolj ko smo sposobni brezpogojno sprejemati sebe in druge, večja je naša sposobnost za ekstatična doživetja. NEDUALNI ali KOZMIČNI ORGAZEM je stanje zavesti, v katerem spoznamo, da smo eno z vsem obstoječim in dosežemo stanje absoluta ali nivo duha. Lahko ga doživimo sami v meditaciji ali pa v maithuni (tantrični spolni obred). To je edino resnično stanje zavesti v katerem spoznamo, da je vse ostalo iluzija. V JEZIKU TRADICIONALNE TANTRE PA BI ZGORNJE OPISALI TAKOLE: V vsakem spolnem odnosu prebujamo kundalini, ki se dvigne v višje čakre, ko se odpre centralni kanal v hrbtenici, ki se imenuje šušumna kanal. V spolnem odnosu je ženska kanal za energijo Ide, moški pa za energije Pingale. Če sta v ravnovesju, se kundalini dvigne po šušumni in rezultat so spremenjena stanja zavesti. V spolnosti naša izkušnja torej napreduje v skladu z dvigovanjem kundalini energije - iz SPOLNE SLE (kundalini v Mooladhara čakri) v LJUBEZEN (kundalini v Anahata čakri) in končno v DUHOVNO IZKUSTVO (Kundalini v Ajna čakri). Tradicionalna maithuna (tantrični seksualni obred), ki se imenuje tudi Vira Saddhana, je primerna samo za tiste, ki so se soočili z negativnimi silami v svojem umu in znajo pozitivno kanalizirati svoja čustva. V maithuni dovolimo da KAMA (pozitivni naboj erotične ljubezni) preobrazi našo KARMO ( prevladujoča negativna nagnjenja našega uma) in jo kanalizira v pozitivna občutja blaženosti, enosti in miru. Polona Sepe Hitchcox www.kriyatantra.com
  3. Alja Tasi - Primorske novice Polona Sepe, hči slavnih staršev, filmska režiserka in scenaristka ter mati dveh otrok, se že več kot dvajset let posveča tantri. Poročena je z Novozelandcem in z njim živi na dveh kontinentih: v Avstraliji in Evropi, vsako leto pa skupaj obiščeta tudi Indijo. O tantri že deset let ni govorila v slovenski javnosti, saj se je vedno končalo z banalnimi vprašanji o seksu. Tokrat je odkrito spregovorila o tem, zakaj so ženske naravni tantriki, če jim le uspe preseči omejitve klerikalne in patriarhalne družbe, ter o tem, zakaj se je zadnja leta na slovenski duhovni sceni vse spremenilo na slabše. Preberi več http://aljatasi.com/2013/04/seks-je-postal-neke-vrste-fitnes/
  4. kriyatantra

    DUH TANTRE

    DUH TANTRE Bratstvo tantrikov čaka, da se ponovno obudi. Začelo se bo prebujati, ko se bo približeval konec Kali juge. Prepoznalo bo moč ženskega principa in transformiralo svet. V ekstatičnem trenutku prehoda iz enega obdobja v drugega, bodo ti zvesti privrženci te nesebične poti, dosegli svoj cilj. Kaula tantra KAJ JE TANTRA »Ni lahko definirati tantrizma,« pravi akademik Mircea Eliade. In res, Indija je dežela v kateri sobiva toliko različnih redov, filozofij in duhovnih tradicij, da jih je nemogoče sistematizirati, zato smo zanje izumili predal, v katerega jih lahko strpamo in ta predal se imenuje »hinduizem«. Beseda, ki nič ne pove, še najmanj to, da jih razumemo, daje nam pa občutek da so nekam pospravljene. Podobno velja za Tantro, ki zavzema en del tega predala. Sicer načelno drži, da so tantriki pretežno Šakte, vendar med njimi najdemo tudi Šaivite in Vaišnavite, pa Kaule, Kapalike in Aghore, če jih naštejem le nekaj. Tantra je izredno raznolika tradicija, stara več tisoč let, opisana v več sto sanskrtskih tekstih, od katerih so mnogi še neprevedeni, ali pa skriti v privatnih bibliotekah. Teksti so napisani v simboličnem jeziku, tako da jih ne moremo razumeti brez razlage učitelja, ki je bil v ta svet simbolov uveden, oziroma iniciiran, kot pravimo. Dokler ne srečamo učitelja, ki je ponotranjil to pot, tudi ne bomo razumeli, oziroma zavohali »duha tantre«, (tega neoprijemljivega duha, ki je skupen vsem tem različnim smerem), pa čeprav smo prebrali vse tekste na internetu in se nam morda dozdeva, da o tantri nekaj vemo. Da bi bila situacija še bolj zapletena, pa Tantrični guruji velikokrat ne odgovarjajo splošno sprejetim predstavam o gurujih. To niso nujno smehljajoče figure, ki vzdržujejo videz svetosti in vodijo kak ašram, čeprav so tudi izjeme. Lahko živijo običajno družinsko življenje, so zobozdravniki ali morda prodajalke na tržnici. Lahko so Sadhuji ali Babe, ali pa uslužbenci na pošti. Tantra zahteva od učenca, da preseže svet zunanjih videzov in svoje lastne omejene predstave in s pomočjo intuicije in duhovnega razločevanja, prepozna učitelja, ki je tantrični iniciat. Mnogi pravijo, da je pravega tantričnega učitelja težko najti – tantrični guruji pa odgovarjajo, da to ne drži – da je težko najti pravega učenca. DUH TANTRE Indolog Heinrich Zimmer pravi : »Najboljših stvari se ne da povedati, druge najboljše, takoj za njimi, so pa napačno razumljene.« Res, o tantri se zelo veliko govori, ostaja pa ena najbolj nerazumljenih duhovnih poti. Tantra uči, da lahko svoje posvetno življenje izkoristimo za to, da dosežemo višja stanja zavesti. Ne zahteva, da se svetu odpovemo, da bi bili duhovni, ampak nas vodi v izkustvo neskončnega s pomočjo omejenega sveta oblik. Svet uporabi kot odskočno desko, ki nas vrže onstran, tja v neopisljivo. Fizičnega sveta ne vidi le kot nekaj, kar nas ovira pri tem, da bi postali duhovni, ampak v fizičnem svetu prepoznava latentno božanskost. Tantrizem predstavlja nasprotje Vedanta filozofije, ker zavrača koncept, da je svet, s stališča človeka, iluzija. Nasprotno, tantra prepoznava pojavnost sveta kot obliko moči, ki je izraz Šakti energije. Alain Danielou Beseda tantra izvira iz sanskrtske besede tan - ki pomeni razširiti in trayati – ki pomeni osvoboditev. V tantri torej širimo svojo zavest, do končne osvoboditve. ( Mokše). Tantra je duhovna znanost, ki uči metode s katerimi vstopamo v nezavedno in prepoznavamo naše globoko vrojene komplekse, da bi lahko prečistili svojo osebnost in se psihično in fizično prerodili. V tantri širimo svojo zavest tako, da aktiviramo Kundalini Šakti in ko se ta naša notranja ženska združi z absolutno zavestjo Šive, spoznamo božansko naravo v sebi, v vsakemu in v vsem. Tantra zaobjema vse vidike življenja, pa naj bodo materialni, ali pa transcendentni in tako celi razcep med posvetnim in duhovnim, med telesom in duhom. S tantro dosežemo sintezo duha in materije, ki nam omogoča, da lahko dosežemo svoj najvišji duhovni potencial. Tantra je pot heroja, ki se ne boji in ne zavrača nobenega aspekta življenja. Tantrik išče osvoboditev tako, da uporablja svoje telo kot orodje evolucije. Dr. Jonn Mumford /Anandakapila Saraswati/ Tantra je nedogmatičen sistem, ki nima splošno sprejete definicije, ne strogo določenih pravil. Tisočletja je bil varovana skrivnost, saj se njegovega bistva ne da razložiti s pomočjo besed. To je praktičen sistem, ki prinaša rezultate in osebne izkušnje. Tolerantnost je zelo opazna značilnost tantre, zato je tudi lahko zaobsegla in zlila skupaj tako različna prepričanja, oblike čaščenja in duhovne tehnike. Takšna strpnost se lahko razvije kadar nek sistem raste po naravni poti, v atmosferi odprtosti, radosti in svobode, brez dogme. To se lahko zgodi le kadar nek sistem resnično prinaša rezultate in izkušnje, ki jih obljublja, ustvari mir in zadovoljstvo v tistih, ki mu sledijo in povzroči, da so ljudje bolj zavestni in razumevajoči. Dogma se lahko razvije samo, kadar so ljudje nesrečni in živijo na nižjih nivojih zavedanja, ker so zaradi pomanjkanja izkušenj negotovi vase in v doktrino, ki ji sledijo. V tantri je izkušnja pomembnejša od intelektualnega znanja. Tantre se tudi ne moremo naučiti iz knjig, saj je to sistem, katerega esenca se prenaša ustno, z mentorja na učenca. Čeprav je tantrična literatura obsežna, tantra tudi nima osrednje svete knjige, na kateri bi temeljila. Tantrično prepričanje je, da bodo stari tantrični teksti izginili in da so bodo vedno pojavili novi, da jih nadomestijo. Bistvo tekstov bo ostalo isto, toda njihov izraz in odnos do prevladujočih družbenih okoliščin bo drugačen. Tantra ni mirujoč sistem; to je sistem, ki se prilagaja potrebam časa. Prvi učinek uporabe tehnik tantrizma je izkušnja svobode v tem svetu. Alain Danielou Tantra tudi nima odklonilnega odnosa do spolnosti, temveč smatra da je spolnost lahko orodje s katerim dosežemo spremenjena stanja zavesti. Zato v Krija tantra jogi učimo tudi tehnike s katerimi energije, ki se pri običajnem spolnem odnosu potrošijo, dvigujemo v višje čakre. Svojega partnerja ljubimo kot utelešenje Boga. Za tantrika duhovno ne predstavlja konflikta z organskim, temveč njegovo izpolnitev. Njegov cilj ni, da bi odkril neznano, temveč da bi spoznal znano. Tantra ne uči nobene vrste religioznih, kulturnih, plemenskih ali nacionalnih prepovedi. V tantri ne obstaja razlika, ki jo delam med sabo in tabo, zaradi načina življenja, ki ga živiš ti in načina življenja, ki ga živim jaz. Ne želim, da spremeniš svoj način življenja in ne primanjkuje mi spoštovanja do tvojega načina življenja. Če obstaja neka znanost, neka religija, ki razume človeško nepopolnost, potem je to tantra. Vse religije in vsi sistemi joge so nestrpni, ne morejo razumeti zakonov naravnega razvoja, katerim smo podrejeni vsi in od katerih ni nihče osvobojen. V Tantri rečemo, da ne glede na to kateri religiji pripadaš, kateremu etičnemu prepričanju slediš, ne glede na to kakšen je tvoj način prehrane in življenja - ni ti ga treba spreminjati. Tantra sprejema to, da toliko milijard ljudi ne more pripadati istemu načinu življenja. Paramahansa Satyananda Saraswati Ambikananda/Polona Sepe
  5. kriyatantra

    ŽENSKI CIKLUS

    Menstruacija je neprostovoljna Joga, ki je ženskam dana od Boga. Leonard Orr Tabuji, povezani z menstruacijo so praktično univerzalni, najdemo jih tako v primitivnih kot v bolj razvitih kulturah. Od Indije do Kitajske, Japonske, Pacifika, Indijancev Severne in Južne Amerike, Srednjega vzhoda in Afrike vidimo, da za žensko v času menstruacije veljajo posebna določila. Na Kitajskem se je za časa krvavenja umaknila in ni sodelovala pri vsakdanjih in verskih opravilih. Ortodoksni Hinduisti so prepričani, da se ne smejo dotakniti niti pogledati ženske, ki ima menstruacijo. Prepričani so, da lahko pokvari hrano ali povzroči, da se sesiri mleko. Muslimani in ortodoksni Brahmini se prav tako močno bojijo moči menstrualne krvi. Moški v mnogih kulturah ne bodo stopili na tla, kjer je hodila ženska, ki je imela menstruacijo. Krščanstvo smatra, da je menstruacija kazen, ki jo je Bog naložil ženski zaradi njene grešne narave. Vsak dan lahko po televiziji spremljamo reklame proizvajalcev, ki nam obljubljajo da bo z uporabo njihovih vložkov in tamponov naša menstruacija ostala neopazna in nemoteča in tako služijo denar na račun vseh žensk, ki se želijo osvoboditi svojega "prekletstva". Kakšen naj ima torej ženska odnos do tega povsem naravnega dogajanja v svojem telesu, do tega »darila od Boga«, kot ga imenuje Leonard Orr citiran na začetku? Že vse vraževerje in tabuji , ki temeljijo na strahu nam dajo misliti, da je menstruacijski ciklus za žensko lahko izvor moči, če bi ga le znala izkoristiti zase. Starodavne kulture so poznale to moč in njen vpliv na obnavljanje kreativne energije ženske, šele patriarhalna družba jo je začela interpretirati kot nekaj, kar je umazano in moškemu nevarno. Danes že ženske same gledajo na menstruacijo kot na svojo naravno pomanjkljivost, zaradi katere so preveč čustvene, nerazumne in nezanesljive delavke. CIKLIČNA ENERGIJA ŽENSKE Ženska energija je ciklična - za razliko od moške energije, ki je linearna. Tudi ko je ženska še otrok, je njena energija linearna, s prvo ovulacijo in menstruacijo pa se zgodi zanjo velika spremeba. Naučiti se mora živeti z obdobji svojega ciklusa in ga izkoristiti za svojo rast. V družbi, ki je usmerjena v dosežke, kjer menstruacija predstavlja nadlogo, ki ovira njeno učinkovitost, si ženske ne dovolijo slediti svojem notranjim ritmom, se jim upirajo, in se trudijo plavati proti naravnemu toku. Ni slučaj, da je predmenstrualni sindrom tako razširjena sodobna »bolezen«. Energija ženske je povezana z enegijo lune, ki se vsak mesec »rodi«, raste, se izpolni , odmre in spet na novo rodi. Tako kot ima luna štiri glavne faze / prvi krajec, polna luna, zadnji krajec in mlaj/ gre ženska vsakih 28 dni skozi štiri fiziološke in psihološke faze, ki energetsko odgovarjajo luninim menam. Ženska ima možnost , da se vsak mesec na novo rodi, v njenem telesu je zapisana modrost odmiranja starega in rojevanja novega, kroženja rojstva in smrti 1. FAZA : Traja približno teden dni od konca menstruacije do ovulacije. Energetsko odgovarja prvemu luninemu krajcu. Fiziološko pa je to obdobje, ko po menstruaciji prične zoreti novo jačece. Psihološko bi lahko rekli da je to obdobje DEVICE. Med menstruacijo se je ženska očistila, zaključila prejšnji ciklus in to je čas, ponovnega rojstva. Počuti se svežo, prerojeno, polno energije, dinamično in inspirativno. Usmerjena je navzven, ima več zaupanja v svoje telo in svoje sposobnosti. V tej fazi je ženska dinamična, neodvisna in potrebuje manj zaščite in tolažbe. Marsikateri moški se ob taki ženski počuti ogroženega, zato mnoge poskušajo neodvisne energije tega obdobja potlačiti. Ženska naj jo izkoristi, da načrtuje in začne nove projekte. To je čas, da udejani vse nove sklepe in odločitve. Ključna beseda tega obdobja je : ENERGIJA. 2.FAZA: Traja približno teden dni v času ovulacije. Energetsko odgovarja polni luni. Fiziološko pa je to čas ovulacije v katerem mnoge ženske doživljajo tudi fizične spremembe - morda celo manjše bolečine in krvavitve, ali pa imajo večjo potrebo po hrani. Psihološko bi to obdobje lahko imenovali obdobje MATERE. Ženska ni več samozadostna in usmerjena navzven. V tem času postanejo potrebe drugih pomembnejše od njenih lastnih. To je čas ko žarči, daje ljubezen in zaščito. To je tudi čas v katerem projekte, ki jih je v prvem obdobju zastavila lahko s pomočjo svoje energije vzdržuje, razvija in jih podpira. Ključna beseda za to obdobje je: LJUBEZEN IN DAJANJE 3.FAZA : Traja približno teden dni po ovulaciji, še pred menstruacijo. Energetsko odgovarja zadnjemu luninemu krajcu . Fiziološko pa je to čas, ko se celo telo pripravlja na oploditev. V ženski se prebudi ogromno kreativne in seksualne energije, ki bi se v slučaju oploditve usmerila v ustvarjanje novega živega bitja. To je hkrati tudi obdobje v katerem ženske trpijo zaradi predmenstrualnega sindroma. V njej se nenadoma se prebudi moč, hkrati pa začne v tej drugi polovici ciklusa pozornost usmerjati navznoter. Bolj je intuitivna, prodorna in precizna. V projektih, ki jih je začela kot DEVICA in jih razvijala kot MATI, vidi napake , ki jih v tem obdobju velike moči želi brezpogojno obelodaniti in spremeniti. Je odkrita in resnicoljubna in želi razkrinkati vse iluzije. To je obdobje destrukcije, obdobje polaganja računov , razčiščevanja in reševanja začetih načrtov. Predmenstrualni sindrom se razvije tudi zato, ker ženska ne zna pozitivno kanalizirati te ogromne količine energije in ne zna sprejeti svoje brezkompromisnosti in moči. Če potiska ta aspekt svoje narave in sovraži sebe, ker se obtožuje kakšen učinek ima njeno obnašanje na okolico, lahko postane nemirna in samodestruktivna. Naučiti se mora videti destrukcijo kot pozitivno stvar ki nam omogoča,da popravimo napake in ustvarimo nekaj novega. Mnoge , ki so vzgojene v prepričanju, da je prava ženska vedno ljubeča in razumevajoča ne znajo uporabljati svoje moči brez občutka slabe vesti in obžalovanja. Sprejeti morajo, da rast ni mogoča brez uničevanje starega. Ključna beseda za to obdobje je : MOČ 4.FAZA: Traja približno teden dni v času menstruacije. Energetsko odgovarja mlaju. Fiziološko je to čas malo pred menstruacijo in čas krvavitve same. Psihološko pa je to čas, ko so pregrade med zavestnim in podzavestnim nižje. Ženska ima potrebo po umiku in izkušanju notranjih nivojev. Ima boljši stik s sanjami in arhetipskimi svetovi. Na zunanja opravila se težko koncentrira in ima lahko na splošno težave s koncentracijo. Zunanji svet zanjo ni tako pomemben, tako da sta ji lahko druženje in govorjenje odveč. Odtekanje krvi predstavlja smrt prejšnjega meseca: smrt navad, obnašanja, vezi in je tako priprava na novega. Lahko si naredimo spisek neželjenih lastnosti, razvad, strahov in čustvenih stanj in si predstavljamo da s krvavitvijo odhajajo stran.V mnogih kulturah so se ženske v tem času umaknile od vsakdanjih opravil in izkoristile ta čas za meditacijo in kontemplacijo. Jogijske tradicije smatrajo menstruacijo kot proces čiščenja, ki je ženski dan zato, da se lahko mesečno očisti vseh negativnih energij in se ponovno rodi- simbolično spet postane devica. Smatrajo, da je ravno zaradi te njene sposobnosti mesečnega obnavljanja življenjska doba žensk daljša. Žneska pa ne prečiščuje samo sebe, temveč vse, ki so takrat v njeni auri – partnerja, otroke… Dokazano je, da moški, ki živijo z ženskami, ki so v menopavzi večkrat zbolevajo, kot tisti, ki živijo z ženskami, ki še imajo menstruacijo. Rituali za ženske z menstruacijo, ki jih poznajo mnoge kulture, so bile namenjene ravno temu, da bi bil ta proces čim bolj ozaveščen. Severnoameriške Indijanke plemena Navajo se med menstruacijo umaknejo in meditirajo. Predstavljao si,da z njihovo krvjo odtekajo v zemljo vse negativne energije, čustva in miselni vzorci, ki v njihovem življenju, v njihovi skupnosti in po celem svetu preprečujejo hramonijo, ljubezen in razumevanje. Mati zemlja sprejme to kri in prečisti energije. Pri današnjem načinu življenja je popolen umik med krvavitvijo praktično nemogoč. Pomembno pa je, da si dovolimo ustaviti in postorimo samo najnujnejše. Lahko si privoščimo teh nekaj dni oddiha, saj bomo v obdobju ki sledi, v obdobju DEVICE spet polni energije in bomo vse zamujeno brez težav nadoknadile. Če zatiramo to obdobje v sebi, si ne damo priložnosti, da rastemo skozi spremembo. Osvobodimo se torej pogledov na menstruacijo, ki nam jih vsiljuje okolje in spoštujmo to »neprostovoljno jogo« ki nam je bila dana od Boga. Polona Sepe /Ambikananda Moja povezava
  6. kriyatantra

    TANTRA

    Tantra je star indijski filozofski sistem, opisan v več sto sanskrtskih teksth /Tantre, Šiva Agame, Višnu Samhita, Šakta Nigama/, od katerih so mnogi še neprevedeni ali pa skriti v privatnih bibliotekah. Veliko teh knjig je napisanih v simboličnem jeziku, ki ga ne moremo razumeti brez ustne razlage kompetentnega učitelja. Med teoretiki prevladuje mnenje, da se je Tantra razvila iz Ved, mnogi iniciirani v tantrične redove, pa navajajo dokaze, da je obstojala že prej. Verjetno je najbolj pravilno če rečemo, da je izvor obeh, Ved in Tantre, izgubljen nekje v prazgodovini. Oba sistema sta se razvijala postopoma in vplivala drug na drugega, kadar sta prišla drug z drugim v stik. Beseda tantra je sestavljena iz dveh besed: tanoti in trayati. Tanoti pomeni razširiti, stegniti, raztegniti, beseda trayati pa pomeni osvoboditi. Torej tan + tra pomeni razširiti izkustvo in zavedanje vsega, razširiti razumevanje preko meja materialnega in tako doseči duhovno znanje in osvoboditev. Tantra je poznana tudi pod imenom tantrika, kauladharma, kaulica ali kaula. Beseda kaula izvira iz besede kula, ki pomeni družina, družba ali skupnost. Nazive kaula, kaulica in kauladharma lahko torej razložimo kot pot skupnosti, pot družine, bratovščine ali bratstva. Beseda kula pomeni tudi »kozmična moč manifestacije« oz. »šakti«. Akula pa pomeni »zavest« oz. Šiva. Pot kaule je torej pot kozmične enosti Šive in Šakti. Spečo kozmično silo v človeku včasih imenujejo tudi kulakundalini. Kuladharma je torej sistem, ki prebudi kozmične sile in potenciale /kundalini ali Šakti/v človeku. Tisti, ki sledijo poti tantre se imenujejo tantriki, kaule ali kaulike. Tantra je znanost spoznavanja neskončnega skozi končno. Vodi nas v izkustvo neskončnega s pomočjo omejenega sveta oblik. In ko enkrat vidimo neskončno v enem objektu, moramo narediti samo še majhen korak, da vidimo neskončno v vsem. Tantra nas uči kako spoznati in izkusiti makrokozmos preko mikrokozmosa. Tantra ponuja sredstva s katerimi spoznamo svojo božansko naravo in božansko naravo vsega. Je metoda, ki uporablja materialno, da se uglasimo z duhovnim, uporablja manifestirano, da bi spoznali nemanifestirano. Svet uporabi kot odskočno desko, ki nas vrže onstran, tja v neopisljivo. Namen tantre je, da razširi naša vsakodnevna izkustva, da polno živimo in uživamo naše življenje in to uporabimo kot pot k višjemu zavedanju. Zaobjema vse vidike življenja, pa naj bodo materialni, ali pa transcendentni. Tantra je sistem, ki nas resnično nauči polno živeti. Je orodje s katerim se lahko uspešno pomirimo z življenjem, njegovimi navideznimi paradoksi in se končno osvobodimo. Tantra je pot heroja /Vira/, ki se ne boji in ne zavrača nobenega vidika življenja. Tantrik išče osvoboditev /Moksha/ tako, da uporablja svoje telo kot orodje evolucije. Dr. Jonn Mumford /Swami Anandakapila Saraswati/ Tantra ni nastala zato, da bi se odpovedali svetu ali mu ubežali. Nastala je zato, da bi lahko posvetno življenje izkoristili za to, da dosežemo višja stanja zavesti. To je duhovni sistem, psihološki sistem, psihični sistem in znanost življenja. Predvsem pa je to praktičen sistem, ki prinese rezultate in osebne izkušnje. Zrasel je iz izkušenj in razumevanja modrih ljudi, skozi stoletja. Tantra ni mirujoč sistem; to je sistem, ki se prilagaja potrebam časa. Tantrično prepričanje je, da bodo stari tantrični teksti izginili in da so bodo vedno pojavili novi, da jih nadomestijo. Bistvo tekstov bo ostalo isto, toda njihov izraz in odnos do prevladujočih družbenih okoliščin bo drugačen. Tantra se je spreminjala in razvijala skozi stoletja. Ni ostala vezana na trdno dogmo. Še vedno raste in se prilagaja sedanjemu času in bo rasla še naprej, ter se oblikovala v skladu s potrebami človeka v prihodnosti. TANTRA IN SPOLNOST Anandakapila Saraswati pravi, da smo zahodnjaki skrčili življenje na nerodovitno odlagališče stranskih produktov potrošništva ter nepomembna in naključna srečevanja subatomskih delcev. Naša kultura je ločila um od telesa, povzdignila logiko na račun intuicije in kastrirala čustva v korist mišljenja. Seks je skoraj edina transcendentna izkušnja, ki nam še preostane. » Orgazem je edino spontano in naravno izkustvo nesmrtne in brezčasne dimenzije, ki ne pozna bolečine.« Ecstasy through Tantra – Dr.Jonn Mumford /Anandakapila Saraswati/ Tantra je že davno pred Freudom, Jungom in biološkim determinizmom prepoznala pomembnost in globino seksualnosti. Uči nas, da se naši hedonistični porivi, ki temeljijo na uživanju, lahko transformirajo v duhovno izkustvo. Erotični sentiment nosi v sebi seme misticizma in tudi orgazem lahko uporabimo kot sredstvo, s katerim lahko dosežemo spremembo zavesti – oziroma transcendenco. Če je Tantra je sistem, s pomočjo katerega svojo zavest širimo do končne osvoboditve, se seveda takoj vprašamo kakšna naj bi ta končna osvoboditev bila. Vzhodnjaški koncept osvoboditve /moksha / lahko obrazložimo tudi kot osvoboditev od vseh omejujočih prepričanj, ki nam preprečujejo da bi začutili enost z vsem. Odsev tega občutka lahko za nekaj sekund doživimo v orgazmu, ko začutimo enost s svojim partnerjem in življenjsko silo, ki teče skozi nas. V tantri torej energijo orgazma uporabljamo kot sredstvo za širitev naše zavesti, kot sredstvo za doživljanje transcendence. »Tisti, ki mislijo, da je orgazem seksualen, niso ničesar razumeli. Ti ne poznajo orgazmičnih izkustev. Orgazem je vedno božanski. Orgazem ni olajšanje, orgazem je praznovanje. Orgazem je stanje v katerem se jaz - skozi drugega - srečam s celoto.« Bhagwan Shree Rajneesh Seksualne tehnike predstavljajo le majhen del celotne tantrične filozofije, vendar so ravno te v zadnjih letih postale zelo popularne na zahodu, verjetno tudi zaradi krščanstva, ki zanika duhovno dimenzijo fizične ljubezni. Takšna poenostavljena tantra se predpisuje kot recept za zdravljenje seksualnih težav, kot nekakšna nuja za doživljanje kvalitetnejšega seksa, kot je postalo nuja poznavanje G točke in doživljanje več zaporednih orgazmov. Seveda je boljša takšna tantra, kot nikakršna tantra, toda tisti, ki se podajajo v tantro s takšnimi motivi, bodo dobili več, kot so morda pripravljeni prebaviti. S pomočjo tantričnih tehnik strast preobrazimo v ljubezen in seks v meditacijo. Tantrični orgazem povzroči: • Da se ustavijo modifikacije uma. /Joga je prenehanje modifikacij uma. Sutre o jogi – Patanjali/ • Osvoboditev od preteklosti /samskare/ in prihodnosti /vasane/ – zavest je TUKAJ in SEDAJ. • Psihedelične vizije, ker se odprejo psihični centri v glavi. PARTNERSTVO S prečiščevanje nezavednih kompleksov našega uma vzpostavljamo bolj pozitiven odnos do sebe in drugih. V ekstatičnih doživetjih razvijamo zaupanje in globoko intimno povezanost s partnerjem. Tantra torej poglobi našo sposobnost povezovanja z drugimi in z našim partnerjem. Naša evropska kultura je razvila stopnjo človeške nedostopnosti in odtujenosti do take mere, da se vsakodnevno veča ponudba telefonskih seksualnih kontaktov in drugih zgolj »mehaničnih« seksualnih uslug, tako da tantra ponuja možnosti za globlje in dobesedno »bolj oprijemljive«, odnose med partnerji. Za nekatere - saj globoki duhovni aspekt seksualne tantre ni blizu vsem. Tradicionalna tantra pa se ne ukvarja s partnerstvom in to je za zahodnjake tako nenavaden koncept, da ga mnogi interpretirajo kot »dovoljenje« za izživljanje promiskuitetnih seksualnih fantazij. Kljub temu tantra na zahodu lahko ponudi največ prav parom v okviru zaupanja in globoke intimne povezanosti stalnega partnerstva. V času množičnih ločitev in nevrotičnega iskanja »pravega«, nam pomaga odkriti globlji pomen ljubezni. Nauči nas, da ni potrebno, da postanejo medsebojne razlike osnova za konflikt, temveč da so lahko osnova za združevanje nasprotij, kot sta v tantrični kozmogenezi v večnem plesu združena moški in ženski princip. Po tantrični razlagi sveta, se kozmos manifestira skozi večno prepletanje dveh osnovnih principov : zavesti / Šiva -moški princip/ in energije /Šakti -ženski princip/.V tej kozmogenezi sta moški in ženski princip enakovredna, kar se dobro sklada s sodobnimi feminističnimi težnjami. Po dva tisoč letnem prepričanju, da je ženska izvor vsega zla, ki ga prinaša krščanstvo, predstavlja tantrični koncept ženske, njeno ponovno ovrednotenje na vseh nivojih, tudi na metafizičnem. Za tantrika predstavlja ženska energija- moč/Šakti/, ki zasužnji in osvobaja, ki zastira in razkriva, ki zaslepi in razodene. Svet je njena igrača in njeno zrcalo. Božanska Šakti je inkarnirana v vsaki ženski, ki predstavlja živi oltar za oboževanje te božanske matere, ki zna nadomestiti logiko s čustvi, ramišljanje z občutki in pasivno opazovanje z aktivnim dotikanjem. Moški princp / Šiva/, pa predstavlja najvišjo realnost, ki je čista zavest, čisti subjekt, celo brez koncepta Jaz, ali Jaz sem. Predstavlja absolut, voljo in čistost duhovnih nivojev. Šiva je inkarniran v vsakem moškem in v njemu ni dvojnosti, saj je zatopljen v blaženi združitvi s svojo Šakti. V tantričnih obredih moški in ženska poosebljata ta božanski par - Šivo in Šakti in se na tak način dopolnita, izpolnita in uravnovesita ta dva principa znotraj sebe. V Tantri se moški in ženska torej dopolnjujeta in imata enake možnosti za doseganje transcendence. Vseh seveda ne zanima doseganje abstraktnih metafizičnih višav, toda tudi seksualni vidik tantre lahko vsakemu, ki se mu zdi vredno ukvarjati z njim, ponudi kaj dobrega. Od tega da lahko izboljša stik s svojim telesom, osvobodi seksualno energijo preteklih travmatičnih izkušenj, se nauči tehnik za zadrževanje ejakulacije, do ponovnega razmisleka o vlogi ženske in moškega, pa do filozofskega študija tradicionalnih tantričnih tekstov. Polona Sepe (Ambikananda) Krija tantra joga www.kriyatantra.com
  7. Danes sem prvič prejela zeleni zabojček. Krasna usluga, ki si zasluži vso pohvalo, saj pomaga kmetom, nam pa omogoča, da lahko jemo sveže pobrane bio pridelke!
  8. MAGIČNA MOČ UMA orodja za preseganje naših omejitev V nedeljo 24. oktobra od 17. do 21.30. ure Dobili boste celostni načrt za udejanjanje svojih hotenj v misli, besedi in dejanjih. Ambikananda je iniciirana v tradicionalne sisteme tantre, krija joge in v zahodne ezoterične šole. Na tem tečaju v razumljivem jeziku podaja okultne zakone manifestacije. To je srečanje za vse, ki si želijo vzeti popoldan zase, da bi se osvobodili omejujočih prepričanj in usmerili svoje življenje v pozitivno smer . Vodi : Polona Sepe (Ambikananda) Kraj : City joga center sprostitve, Ul. Jožeta Jame 12, Ljubljana Cena: 30 € za vse študente naše šole, cena za zunanje udeležence je 50 € VEČ NA BLOGU Program: Negativna prepričanja, ki nam onemogočajo, da bi živeli izpolnjujoče življenje Znanost afirmacij- kako oblikovati pozitivne trditve in kdaj jih ponavljamo Zakaj pozitivne trditve včasih ne delujejo Moč vizualizacije – kaj storiti če imamo slabo vizualizacijo Razreševanje ovir na našem energetskem nivoju Kako postati magnet za tisto, kar si želimo Kako zasidrati pozitivna čustva Meditacija, kot orodje s katerim obvladujemo svoj um Celostni načrt, kako udejanimo svoja hotenja v misli, besedi in dejanjih Vera, nesebičnost in duhovni zakoni Prijave : info@kriyatantra.com Informacije po telefonu : 041 851 823 (Marko), 051 321 396 (Gregor) - potrebno je malo vztrajnosti, ker sta oba zelo zaposlena. Na mailing listo za naša obvestila se prijavite na info@kriyatantra.com in vtipkate: OBVESTILA.
  9. Hvala - se še učim uporobljati vse te možnosti. Sem tudi recimo šele danes ugotovila, da se me lahko obvešča o komentarjih Tako da bom naslednjič hitrejša z odgovorom.
  10. Razmerje, ki ni sveto, temelji na razlikah. Vsak partner misli, da ima drugi tisto, kar mu manjka. Srečata se, da bi dopolnila sebe in oropala drugega. Ko mislita, da ni ostalo ničesar več, kar bi si lahko vzela, gresta drugam. In tako tavata izgubljena v svetu tujcev. Odnos, ki je svet, začne z drugačnih temeljev. Vsak je pogledal vase in nič mu ne manjka. Sebe sprejema kot celovitega in odločil se je, da se bo združil z drugim, ki je prav tako celovit. Tak odnos je posvečen. Pomisli kaj vse te lahko tak odnos nauči! Citat it Tečaja čudežev Kar z veliko mero nostalgije se spominjam časov v začetku devetdesetih, ko nam je prvič prišel v roke Tečaj čudežev, knjiga, ki je pravzaprav zbirka praktičnih vaj za 365 dni v letu, ki nas uči odpuščanja. V tistem času je ta knjiga sprožila pravi prevrat in ustvarila novo smer v duhovnosti, iz katere so izšli mnogi, danes vidni, duhovni učitelji. Kot recimo James Twyman, znani trubadur miru, ki je potoval v kraje, kjer je divjala vojna ( med drugim tudi v Bosno) in tam tvegal življenje, ko je prirejal koncerte miru. Pa Marianne Williamsson, duhovna aktivistka in avtorica čudovitih knjig o medsebojnih odnosih in Gerald Jampolsky, psihiater, ki je ustanovil center za starše z otroki obolelimi za rakom, da je s pomočjo principov iz Tečaja čudežev, pomagal otrokom sprejemati bolezen in staršem preboleti morebitno izgubo. Tečaj čudežev je res pustil neizbrisen pečat. Knjiga trdi, da je bilo učenje, ki ga podaja, narekovano od Jezusa Kristusa in ne glede na to, če to drži ali ne, saj je bil to čas, ko je bilo «kanaliziranje« v modi, podaja gnostično bistvo krščanstva. Meni osebno je pomagala, da sem se pomirila s krščansko terminologijo, do katere sem imela odpor zaradi manipulativne in večkrat »nekrščanske« politike RKC skozi zgodovino. Poleg tega, sem bila takrat v zelo zapletenem odnosu, ki mi je povzročal veliko bolečine, ki so mi jo vodila iz te knjige, pomagala pogledati z drugega zornega kota. Videla sem, kako pomembno je doseganje zdrave celovitosti in v svoje tečaje sem, poleg ezoterične in jogijske filozofije, začela vključevati celo paleto tehnik, ki parom (in posameznikom) pomagajo preseči omejujoče miselne vzorce, s katerimi sabotirajo dobre medsebojne odnose. Saj končno, dobri medsebojni odnosi so bistvo duhovnosti. Ko je najljubši učenec rekel Budi : »Učitelj, razmišljal sem – duhovno prijateljstvo predstavlja vsaj polovico duhovnega življenja !« Mu je ta odgovoril: » Ne govori tako Ananda, ne govori tako. Ne samo polovico, ampak vse duhovno življenje.« V mojih, več kot osemnajstih letih dela z ljudmi, se je to izoblikovalo v celovit sistem dela na sebi, v duhu tantre, ki pravi, da se mora vsako učenje prilagoditi potrebam časa. Mnoge morda lahko odbije naš ezoterični besednjak (in moji nazivi), ter daje občutek, da je naše učenje abstraktno in visokoleteče in ni primerno za vsakdanjo rabo. Ezoterika, tantra in jogijska filozofija so res moja strast, pa vendar je tantra pot popolnega sprejemanja lastne človeškosti in okoliščin, v katerih se kot človeška bitja nahajamo. Kot pravi H.P. Blavatsky :« Duhovne vaje niso namenjene temu, da bi postali popolni, temveč temu, da bi postali bolj človeški.« Tudi tisti, ki nimajo visokoletečih duhovnih hotenj, lahko na naših delavnicah dobijo mnogo koristnih orodij, iz zakladnice joge in tantre, ki jim pomagajo doseči notranji mir in celovitost.Vsi, ki pa jih zanima poglabljanje v tradicionalna in izvorna učenja, pa bodo tudi lahko dobili to, kar iščejo. Vabim vas torej naše ZAČETNE TEČAJE Če bi želeli prejemati naša obvestila (dvakrat mesečno) pišite na:Mail in vtipkajte: OBVESTILA
  11. MAGIČNA MOČ UMA orodja za preseganje naših omejitev V nedeljo 12. septembra od 17. do 22. ure Vodi : Polona Sepe (Ambikananda) Kraj : City joga center sprostitve, Ul. Jožeta Jame 12, Ljubljana Dobili boste celostni načrt za udejanjanje svojih hotenj v misli, besedi in dejanjih. Ambikananda je iniciirana v tradicionalne sisteme tantre, krija joge in v zahodne ezoterične šole. Na tem tečaju v razumljivem jeziku podaja okultne zakone manifestacije. To je srečanje za vse, ki si želijo vzeti popoldan zase, da bi se osvobodili omejujočih prepričanj in usmerili svoje življenje v pozitivno smer . Več na blogu Program: Negativna prepričanja, ki nam onemogočajo, da bi živeli izpolnjujoče življenje Znanost afirmacij- kako oblikovati pozitivne trditve in kdaj jih ponavljamo Zakaj pozitivne trditve včasih ne delujejo Moč vizualizacije – kaj storiti če imamo slabo vizualizacijo Razreševanje ovir na našem energetskem nivoju Kako postati magnet za tisto, kar si želimo Kako zasidrati pozitivna čustva Meditacija, kot orodje s katerim obvladujemo svoj um Celostni načrt, kako udejanimo svoja hotenja v misli, besedi in dejanjih Vera, nesebičnost in duhovni zakoni Cena: 30 € za vse študente naše šole, cena za zunanje udeležence je 50 € Prijave : info@kriyatantra.com Informacije po telefonu : 041 851 823 (Marko), 051 321 396 (Gregor) - potrebno je malo vztrajnosti, ker sta oba zelo zaposlena. Na mailing listo za naša obvestila se prijavite na info@kriyatantra.com in vtipkate: OBVESTILA.
  12. UM VLADA MATERIJI To je starodava okultna trditev in res, vse se začne na nivoju uma. Kot arhitekt, ki najprej v svoji domišljiji ustvari vizijo stavbe, nato izriše načrte, naredi statične izračune in izbere materiale, smo vsi arhitekti svojega življenja in vse kar imamo je rezultat naših misli (vizije), notranje imaginacije (načrtov) ter spretnosti in znanja pri rokovanju z materialnimi viri - saj če bomo hoteli zgraditi nekaj, kar ni v skladu z zakoni statike – se nam bo zgradba podrla. Vse pa se začne s predstavo, oziroma vizijo tega kar hočemo. To je prvi in osnovni korak in zanimivo je, da ga mnogi nikdar ne naredijo. Spominjam se zgodbe, ki jo je v devetdesetih na svojem obisku v Sloveniji, povedal krasen duhovni učitelj Paul Solomon. Po nesreči je bil več mesecev komi. To je opisal kot bivanje v medprostoru, kjer se je zavedal vsega, kar se je dogajalo v okolici in občasno je slišal glas, ki ga je poimenoval Božji glas, ki ga je spraševal kaj bi rad. Bi rad nadaljeval s prehodom na ono stran v luč, ali bi se rajši vrnil nazaj na zemljo? »Zgodi naj se božja volja,« je bil vsakokrat odločen Paulov odgovor. Mesece se ni zgodilo.... nič. Ostajal je zataknjen tam med svetovi, dokler ni začel razmišljati, da tukaj pravzaprav nekaj ni vredu in da morda Bog želi, da se odloči. Sklenil je, da bo poskusil. Razmislil je kaj bi resnično rad in nekega dne je glasu, ki ga je tako vztrajno spraševal, odgovoril : »Rad bi se vrnil in pomagal ljudem.« In v tistem trenutku se je zbudil iz kome.... KAJ TOREJ ŽELIŠ To je bistveno vprašanje. Upajmo si izraziti svoje srčne želje in svoja hotenja oblikujmo v pozitivno trditev, oziroma afirmacijo. Izvor vsega zla, tako na družbenem, kot osebnem nivoju, je prepričanje, da nam univerzum ni naklonjen. Paul Foster Case Bogaboječnost je morda res odlično orodje za obvladovanje in manipuliranje množic, vendar, če še enkrat citiram velikega okultista: Izpolnjen in zadovoljen posameznik, je najbolj konstruktiven član družbe. Paul Foster Case ZAKAJ POZITIVNE TRDITVE - AFIRMACIJE, VČASIH NE DELUJEJO Afirmacije so danes zelo popularne, vendar niso novodobna iznajdba. Znanost afirmacij je zahodu recimo predstavil Paramhansa Yogananda že v začetku prejšnjega stoletja. Afirmacije so pravzaprav del vseh starodavnih okultnih tradicij. V knjigah Joganande lahko najdete predloge za veliko čudovitih afirmacij, primernih za razne okoliščine. Zanimivo pa je, da Jogananda priporoča uporabo afirmacij, ki je čisto v skladu z navodili za tradicionalno mantra saddhano. Tisti, ki jo poznajo, bodo razumeli. Izberi si afirmacijo in jo ponavljaj, najprej glasno, potem vse tiše in počasneje, dokler se tvoj glas ne spremeni v šepet. Potem jo postopoma ponavljaj samo mentalno, ne da bi premikal ustnice in jezik, dokler ne začutiš, da si dosegel globoko, neprekinjeno koncentracijo- ki ni odsotnost zavedanja, ampak globoka kontinuiteta neprekinjene misli. Sri Paramhansa Yogananda Več pravil je kako dobro oblikovati pozitivno trditev, da bo ta učinkovita. Naj omenim samo to, da mora biti v sedanjem in ne v prihodnjem času – recimo »česarkoli se lotim, mi uspe« je bolje kot »česarkoli se bom lotila mi bo uspelo«, ker v slednjem primeru se lahko zgodi, da bo realnost, katero želimo priklicati ves čas v prihajanju in nikoli tukaj. Drugo pomembno pravilo je, da nikoli ne lažemo samemu sebi. Če smo recimo potrti in bi radi priklicali več radosti v svoje življenje, lahko afirmiranje – radostna sem - ko očitno nisem, sproži nasprotnen odziv naše podzavesti. Naša podzavest lahko pride do zaključka, da je naše trenutno stanje obupa za nas radost in ustrežljivo zaključi – če ona tako želi, pa naj ji bo. Dosti bolje je iskreno pogledati vase in najti osebno pomanjkljivost, ki nas je privedla v nezaželeno stanje v katerem smo. Recimo da ugotovimo, da smo potrti, ker smo enostavno obupali, da bo sploh kdaj bolje in da ta obup temelji na našem globokem prepričanju, da nam nikdar ne bo uspelo. V tem primeru bi bila trditev : »življenje je polno priložnosti, ki jih znam dobro izkoristiti« dosti boljša, kot pa le negacija našega trenutnega čustvenega stanja. Naše trenutno stanje je posledica naših prepričanj (pa tudi besed in dejanj), ki večinoma temeljijo na preteklih izkušnjah, ali pa smo jih enostavno sprejeli za svoje, ker so nam jih vsadili naši starši, učitelji ali okolica. Koliko ljudi si recimo želi izobilja, istočasno pa imajo prepričanje, da so bogati ljudje nepošteni in sebični? Ali pa si želijo izpolnjujoče partnerstvo, istočasno pa imajo globoko v sebi prepričanje oziroma strah, da so to samo otročje sanje in da to ni mogoče. Dokler takšnega notranjega konflikta ne bomo razrešili, ga bomo z afirmacijami samo poglabljali. Zato je pomembno, da vsa negativna prepričanja v zvezi s pozitivno trditvijo, ki jo ponavljamo, ozavestimo, ker sicer se bo ob vsaki naši ponovitvi pojavil notranji ugovor, ki bo ravno tako glasen kot trditev sama. Z afirmacijami poskušamo reprogramirati našo podzavest, ki beleži vse naše misli, besede in dejanja in se odziva na tisto sugestijo, ki je prevladujoča. Če trikrat dnevno ponovimo pozitivno trditev, sicer pa je preko dneva naš um poln negativnih misli, slik negativnih izzidov in strahov - katera sugestija je prevladujoča? Zato okultni rek pravi: tisti, ki hoče spremeniti svoje življenje, mora spremeniti svoje miselne in govorne navade in pričakovanja. Pomembno je torej, da se naučimo opazovati in obvladovati svoj um. Za to pa ne poznam boljše metode, kot je meditacija. Vse tehnike meditacije nas v bistvu urijo v tem - tehnike kot so Antar Mouna, ponavljanje manter s katerimi ustavimo klepet misli in seveda tudi vse druge tehnike, vključno z joga nidro, s katerimi se naučimo umiriti um in ustaviti svoj notranji monolog. IMAGINACIJA IN VIZUALIZACIJA Vse v pojavnem svetu ima svoje ime (Nama) in obliko (Rupa). Nama predstavlja vibracijo zvoka in Rupa fizično podobo oziroma obliko. Če želimo nekaj priklicati na materialno raven, potem bomo to storili najhitreje, če bomo uporabljali oboje (Nama in Rupa). Ta zakon je temelj mantra saddhane in drugih meditacij – kot recimo čakra dharane, kjer čakre prebujamo s semenskim zvokom in zrenjem v jantro. V našem primeru pa bi to pomenilo, da bo afirmacija (ki predstavlja vibracijo zvoka, torej Nama) najmočnejša, če vizualiziramo tudi spremljajočo podobo (Rupa). Naš um razmišlja v slikah, pa če se tega zavedamo ali ne in ena slika je vredna več kot tisoč besed. Slika ima tudi večji čustveni naboj kot besede, zato ima slika mnogo večji vpliv na podzavest, kot samo afirmacija. Vizualizacija pa ima tudi svoja pravila in pasti. Naj to ilustriram s svojo zgodbo. Že nekaj časa sem si šla na živce, ker sem odlašala dokončanje nekega projekta, zato sem si rekla, da bom poskusila z vizualizacijo. Zamišljala sem si, da je projekt opravljen in ker sem se istočasno odločila, da moram izgubiti nekaj kilogramov, sem si sebe v tej situaciji, ko je projekt končan, predstavljala v suhejši varianti, misleč – pa imam dve muhi na en mah. In kaj se je zgodilo? Končanje projekta se je še naprej zavlačevalo z najbolj čudnimi zapleti – kvarili so se mi tiskalniki, izgubljala sem informacije, ki sem jih potrebovala in tako naprej. Projekt sem potem končala takrat, ko sem dosegla tisto težo v kateri sem si sebe zamišljala. Torej tudi vizualizirati je treba v sedanjem času. Naša podzavest napne vse sile, da našo sliko udejani in pri tem ne razmišlja – razmisliti moramo mi. Mnogi čutijo odpor do vizualiziranja pozitivnih izzidov ker češ, univerzum ima gotovo več domišljije kot mi. Ja, to je res, velikokrat si zamišljamo manj, kot bi nam bil pripravljen dati, zato je za začetek najbolje da je vizualizacija indirektna. Lahko si zamišljamo kaj vse bomo počeli n kako se bomo počutili takrat, ko bomo tisto kar si želimo imeli. Najpomebnejše pa je, da smo preko dneva ves čas pozorni na naše mentalne slike in jih vsakokrat ko so negativne, nadomestimo s pozitivnimi. Če recimo želimo narediti izpit, pa je naš um večkrat poln negativnih slik, da nam to ne bo uspelo, jih takoj nadomestimo s sliko pozitivnega izida. Slike v našem umu so del našega mentalnega okolja, pravi mali »načrti« za prihodnost. Večina ljdui se sploh ne zaveda misli in slik, ki se jim podijo po glavi preko dneva. Zato še enkrat poudarjam - meditacija je orodje s katerim se naučimo opazovati in obvladovati svoj um. NUJNI KORAKI NA FIZIČNEM NIVOJU Vsem našim prizadevanjem na mentalnemu nivoju, pa morajo slediti tudi potrebni koraki na fizičnem nivoju, da ustvarimo pot, da se bo naša vizija lahko spustila v materialni svet. In zanimivo, tukaj mnogi odpovejo. Če želimo narediti izpit, bo treba sesti za knjige, sicer nam podzavest ne bo verjela, da s svojimi afirmacijami resno mislimo. Če si delamo paralelni plan za počitnice, v primeru, da izpita ne bomo naredili, s tem ravno tako sabotiramo vse prejšnje delo. Če iščemo novo službo in imamo jasno sliko tega kaj želimo in kaj ne, bo treba začeti brati oglase in spraševati ljudi. Če si želimo partnerja in si pri preurejanju spalnice kupimo posteljo za eno osebo, je to jasno sporočilo, da ga pravzaprav ne pričakujemo. Odpreti je treba prostor in kanale tudi v našem delovanju, da tisto kar želimo pride k nam. KONTROLA GOVORA Negativne okoliščine v našem življenju so posledica napačne uporabe misli, imaginacije, govora in seveda tudi naše napačne presoje življenjskih okoliščin. Beseda ima močno kreativno moč in če želimo spremeniti svoje življenje, se moramo ozirati tudi na to kaj govorimo. S stalnim pritoževanjem, samopomilovanjem in negativnim izražanjem glede svoje prihodnosti, sabotiramo spremembe, ki jih želimo vsaditi v svojo zavest. Besede prežete z iskrenostjo, prepričanjem, vero in intuicijo ustvarijo eksplozivno vibracijo in kot bomba, ki se sproži, lahko razbijejo skale naših ovir in ustvarijo spremembo, ki si jo želimo. Paramhansa Jogananda ZAKON PRIVLAČNOSTI Danes se o zakonu privlačnosti veliko govori, pa vendar je to tudi en star okultni zakon, ki pravi, da podobno privlači sebi podobno in da se tisto na kar usmerjamo svojo pozornost, povečuje. Če je naš um poln misli o pomanjkanju, bomo pritegnili še več pomanjkanja. O tem je govoril že Jezus: Tistim, ki nimajo, bo odvzeto tisto, kar imajo in tistim, ki imajo, bo dano še več. Če torej usmerjamo pozornost samo v to, kar nimamo, se bo to stanje slabšalo, če pa usmerimo pozornost v tisto, kar imamo in zavestno gojimo občutek hvaležnosti, bomo po zakonu privlačnosti, pritegnili v svoje življenje še več izobilja. Postati moramo torej magnet za tisto, kar si želimo. Če si želite ljubezni, postanite ljubezen. Če si želite harmonije, postanite harmonija. Ves čas pa se tudi zavedajmo, da je univerzum velika skrivnost in bodimo odprti za to, da se lahko v vsakem trenutku zgodi kak nepričakovan čudež, tudi če nismo naredili nobenega od prej navedenih korakov. ETIKA Tako terorist, kot borec za mir in pravičnost, oba ustvarjata svoje življenje v skladu s svojimi notranjimi prepričanji , imaginacijo, govorom in presojo zunanjih okoliščin. Oba torej uporabljata iste zakone, samo cilje imata drugačne. Zloraba naše svobodne volje, je tista, ki povzroča trpljenje. Bog nam je dal moč, da ga sprejmemo ali zavrnemo. On ne želi, da bi trpeli, vendar se ne bo vmešaval, če bomo izbrali dejanja, ki nas vodijo v nesrečo. Paramhansa Jogananda Naj bodo torej naši cilji in delovanje v skladu z univerzalno voljo do dobrega. Ta ideja lahko povzroči veliko notranjega dvoma pri dobrih ljudeh, ki nimajo dobre samopodobe. Bojijo si zastavljati velikpotezne cilje, ker mislijo, da to pomeni, da so egocentrični. Ko dobijo tisto kar si želijo, imajo občutek, da jih bo zdaj, zdaj doletela kakšna kazen ali nesreča, ali pa na druge načine sabotirajo tisto, kar so dobili. V tem primeru je najbolje, da si najdete vodstvo nekoga, ki bo znal razmejiti med tem, kaj so vaše pravice in kje se začne sebičnost. Naj še enkrat ponovim, da ima vsako živo bitje pravico do izpolnjujočega življenja, dobrih medsebojnih odnosov, svobode, spoštovanja in dobrin, ki jih potrebuje za razvijanje svojih talentov. Nič ni »neduhovnega« v želji, da bi zaslužili denar, denar je samo energija. To energijo lahko uporabljamo za zadovoljevanje svojega pohlepa ali pa namenjamo del svojega bogastva za projekte, s katerimi koristimo skupnosti. Načelno ima človek, ki ima dosti denarja, več možnosti, da koristi skupnosti, kot tisti, ki ga nima. Vendar s tem ne želim reči, da ljudje, ki niso premožni, ne morejo ničesar dati. Vsak lahko najde svoj način, da je koristen za skupnost. Pomembno je, da delujemo v skladu s svojo notranjo naravo, Swadharmo. Če je poslovnost del vaše narave, bodite uspešen poslovnež. Skozi to vas bo življenje vodilo skozi vse potrebne lekcije. Če želite biti priznana javna osebnost, bodite to. Mnoge znane osebnosti so izkoristile svoje ime in svoj vpliv za podpiranje pozitivnih projektov. Če ne sledimo svoji notranji naravi, bo naše življenje polno frustracij in nezadovoljstva, ki nas lahko vodi v ljudomrzništvo, netolerantnost, sovraštvo do življenja in fanatizem. Predvsem pa bo zlagano in neiskreno. Tantra je pot, ki se ne bori z našo notranjo naravo in ne poskuša poslovnežev poslati v samostane, hedonistov spreobrniti v askete in umetnikov v suhoparne recitatorje svetih besedil. Svet ne potrebuje še več laži in pretvarjanja. Bodite to kar ste, saj je življenje sveto, ki nam je dano od Božanske matere in na vsakem področju smo lahko v njenem naročju in živimo po duhovnih zakonih. Naj zaključim z molitvijo Naj bodo vsa čuteča bitja srečna Loka Samastha Sukino Bhavantu. Om Shanti, Shanti, Shanti. Polona Sepe (Ambikananda) Link na našo stran in delavnico
  13. MAGIČNA MOČ UMA - nadaljevanje NUJNI KORAKI NA FIZIČNEM NIVOJU Vsem našim prizadevanjem na mentalnemu nivoju, pa morajo slediti tudi potrebni koraki na fizičnem nivoju, da ustvarimo pot, da se bo naša vizija lahko spustila v materialni svet. In zanimivo, tukaj mnogi odpovejo. Če želimo narediti izpit, bo treba sesti za knjige, sicer nam podzavest ne bo verjela, da s svojimi afirmacijami resno mislimo. Če si delamo paralelni plan za počitnice, v primeru, da izpita ne bomo naredili, s tem ravno tako sabotiramo vse prejšnje delo. Če iščemo novo službo in imamo jasno sliko tega kaj želimo in kaj ne, bo treba začeti brati oglase in spraševati ljudi. Če si želimo partnerja in si pri preurejanju spalnice kupimo posteljo za eno osebo, je to jasno sporočilo, da ga pravzaprav ne pričakujemo. Odpreti je treba prostor in kanale tudi v našem delovanju, da tisto kar želimo pride k nam. KONTROLA GOVORA Negativne okoliščine v našem življenju so posledica napačne uporabe misli, imaginacije, govora in seveda tudi naše napačne presoje življenjskih okoliščin. Beseda ima močno kreativno moč in če želimo spremeniti svoje življenje, se moramo ozirati tudi na to kaj govorimo. S stalnim pritoževanjem, samopomilovanjem in negativnim izražanjem glede svoje prihodnosti, sabotiramo spremembe, ki jih želimo vsaditi v svojo zavest. Besede prežete z iskrenostjo, prepričanjem, vero in intuicijo ustvarijo eksplozivno vibracijo in kot bomba, ki se sproži, lahko razbijejo skale naših ovir in ustvarijo spremembo, ki si jo želimo. Paramhansa Jogananda ZAKON PRIVLAČNOSTI Danes se o zakonu privlačnosti veliko govori, pa vendar je to tudi en star okultni zakon, ki pravi, da podobno privlači sebi podobno in da se tisto na kar usmerjamo svojo pozornost, povečuje. Če je naš um poln misli o pomanjkanju, bomo pritegnili še več pomanjkanja. O tem je govoril že Jezus: Tistim, ki nimajo, bo odvzeto tisto, kar imajo in tistim, ki imajo, bo dano še več. Če torej usmerjamo pozornost samo v to, kar nimamo, se bo to stanje slabšalo, če pa usmerimo pozornost v tisto, kar imamo in zavestno gojimo občutek hvaležnosti, bomo po zakonu privlačnosti, pritegnili v svoje življenje še več izobilja. Postati moramo torej magnet za tisto, kar si želimo. Če si želite ljubezni, postanite ljubezen. Če si želite harmonije, postanite harmonija. Ves čas pa se tudi zavedajmo, da je univerzum velika skrivnost in bodimo odprti za to, da se lahko v vsakem trenutku zgodi kak nepričakovan čudež, tudi če nismo naredili nobenega od prej navedenih korakov. ETIKA Tako terorist, kot borec za mir in pravičnost, oba ustvarjata svoje življenje v skladu s svojimi notranjimi prepričanji , imaginacijo, govorom in presojo zunanjih okoliščin. Oba torej uporabljata iste zakone, samo cilje imata drugačne. Zloraba naše svobodne volje, je tista, ki povzroča trpljenje. Bog nam je dal moč, da ga sprejmemo ali zavrnemo. On ne želi, da bi trpeli, vendar se ne bo vmešaval, če bomo izbrali dejanja, ki nas vodijo v nesrečo. Paramhansa Jogananda Naj bodo torej naši cilji in delovanje v skladu z univerzalno voljo do dobrega. Ta ideja lahko povzroči veliko notranjega dvoma pri dobrih ljudeh, ki nimajo dobre samopodobe. Bojijo si zastavljati velikpotezne cilje, ker mislijo, da to pomeni, da so egocentrični. Ko dobijo tisto kar si želijo, imajo občutek, da jih bo zdaj, zdaj doletela kakšna kazen ali nesreča, ali pa na druge načine sabotirajo tisto, kar so dobili. V tem primeru je najbolje, da si najdete vodstvo nekoga, ki bo znal razmejiti med tem, kaj so vaše pravice in kje se začne sebičnost. Naj še enkrat ponovim, da ima vsako živo bitje pravico do izpolnjujočega življenja, dobrih medsebojnih odnosov, svobode, spoštovanja in dobrin, ki jih potrebuje za razvijanje svojih talentov. Nič ni »neduhovnega« v želji, da bi zaslužili denar, denar je samo energija. To energijo lahko uporabljamo za zadovoljevanje svojega pohlepa ali pa namenjamo del svojega bogastva za projekte, s katerimi koristimo skupnosti. Načelno ima človek, ki ima dosti denarja, več možnosti, da koristi skupnosti, kot tisti, ki ga nima. Vendar s tem ne želim reči, da ljudje, ki niso premožni, ne morejo ničesar dati. Vsak lahko najde svoj način, da je koristen za skupnost. Pomembno je, da delujemo v skladu s svojo notranjo naravo, Swadharmo. Če je poslovnost del vaše narave, bodite uspešen poslovnež. Skozi to vas bo življenje vodilo skozi vse potrebne lekcije. Če želite biti priznana javna osebnost, bodite to. Mnoge znane osebnosti so izkoristile svoje ime in svoj vpliv za podpiranje pozitivnih projektov. Če ne sledimo svoji notranji naravi, bo naše življenje polno frustracij in nezadovoljstva, ki nas lahko vodi v ljudomrzništvo, netolerantnost, sovraštvo do življenja in fanatizem. Predvsem pa bo zlagano in neiskreno. Tantra je pot, ki se ne bori z našo notranjo naravo in ne poskuša poslovnežev poslati v samostane, hedonistov spreobrniti v askete in umetnikov v suhoparne recitatorje svetih besedil. Svet ne potrebuje še več laži in pretvarjanja. Bodite to kar ste, saj je življenje sveto, ki nam je dano od Božanske matere in na vsakem področju smo lahko v njenem naročju in živimo po duhovnih zakonih. Naj zaključim z molitvijo Naj bodo vsa čuteča bitja srečna Loka Samastha Sukino Bhavantu. Om Shanti, Shanti, Shanti. Polona Sepe (Ambikananda) KRIYA TANTRA YOGA
  14. UM VLADA MATERIJI To je starodava okultna trditev in res, vse se začne na nivoju uma. Kot arhitekt, ki najprej v svoji domišljiji ustvari vizijo stavbe, nato izriše načrte, naredi statične izračune in izbere materiale, smo vsi arhitekti svojega življenja in vse kar imamo je rezultat naših misli (vizije), notranje imaginacije (načrtov) ter spretnosti in znanja pri rokovanju z materialnimi viri - saj če bomo hoteli zgraditi nekaj, kar ni v skladu z zakoni statike – se nam bo zgradba podrla. Vse pa se začne s predstavo, oziroma vizijo tega kar hočemo. To je prvi in osnovni korak in zanimivo je, da ga mnogi nikdar ne naredijo. Spominjam se zgodbe, ki jo je v devetdesetih na svojem obisku v Sloveniji, povedal krasen duhovni učitelj Paul Solomon. Po nesreči je bil več mesecev komi. To je opisal kot bivanje v medprostoru, kjer se je zavedal vsega, kar se je dogajalo v okolici in občasno je slišal glas, ki ga je poimenoval Božji glas, ki ga je spraševal kaj bi rad. Bi rad nadaljeval s prehodom na ono stran v luč, ali bi se rajši vrnil nazaj na zemljo? »Zgodi naj se božja volja,« je bil vsakokrat odločen Paulov odgovor. Mesece se ni zgodilo.... nič. Ostajal je zataknjen tam med svetovi, dokler ni začel razmišljati, da tukaj pravzaprav nekaj ni vredu in da morda Bog želi, da se odloči. Sklenil je, da bo poskusil. Razmislil je kaj bi resnično rad in nekega dne je glasu, ki ga je tako vztrajno spraševal, odgovoril : »Rad bi se vrnil in pomagal ljudem.« In v tistem trenutku se je zbudil iz kome.... KAJ TOREJ ŽELIŠ To je bistveno vprašanje. Upajmo si izraziti svoje srčne želje in svoja hotenja oblikujmo v pozitivno trditev, oziroma afirmacijo. Izvor vsega zla, tako na družbenem, kot osebnem nivoju, je prepričanje, da nam univerzum ni naklonjen. Paul Foster Case Bogaboječnost je morda res odlično orodje za obvladovanje in manipuliranje množic, vendar, če še enkrat citiram: Izpolnjen in zadovoljen posameznik, je najbolj konstruktiven član družbe. Paul Foster Case ZAKAJ POZITIVNE TRDITVE - AFIRMACIJE, VČASIH NE DELUJEJO Afirmacije so danes zelo popularne, vendar niso novodobna iznajdba. Znanost afirmacij je zahodu recimo predstavil Paramhansa Yogananda že v začetku prejšnjega stoletja. Afirmacije so pravzaprav del vseh starodavnih okultnih tradicij. V knjigah Joganande lahko najdete predloge za veliko čudovitih afirmacij, primernih za razne okoliščine. Zanimivo pa je, da Jogananda priporoča uporabo afirmacij, ki je čisto v skladu z navodili za tradicionalno mantra saddhano. Tisti, ki jo poznajo, bodo razumeli. Izberi si afirmacijo in jo ponavljaj, najprej glasno, potem vse tiše in počasneje, dokler se tvoj glas ne spremeni v šepet. Potem jo postopoma ponavljaj samo mentalno, ne da bi premikal ustnice in jezik, dokler ne začutiš, da si dosegel globoko, neprekinjeno koncentracijo- ki ni odsotnost zavedanja, ampak globoka kontinuiteta neprekinjene misli. Sri Paramhansa Yogananda Več pravil je kako dobro oblikovati pozitivno trditev, da bo ta učinkovita. Naj omenim samo to, da mora biti v sedanjem in ne v prihodnjem času – recimo »česarkoli se lotim, mi uspe« je bolje kot »česarkoli se bom lotila mi bo uspelo«, ker v slednjem primeru se lahko zgodi, da bo realnost, katero želimo priklicati ves čas v prihajanju in nikoli tukaj. Drugo pomembno pravilo je, da nikoli ne lažemo samemu sebi. Če smo recimo potrti in bi radi priklicali več radosti v svoje življenje, lahko afirmiranje – radostna sem - ko očitno nisem, sproži nasprotnen odziv naše podzavesti. Naša podzavest lahko pride do zaključka, da je naše trenutno stanje obupa za nas radost in ustrežljivo zaključi – če ona tako želi, pa naj ji bo. Dosti bolje je iskreno pogledati vase in najti osebno pomanjkljivost, ki nas je privedla v nezaželeno stanje v katerem smo. Recimo da ugotovimo, da smo potrti, ker smo enostavno obupali, da bo sploh kdaj bolje in da ta obup temelji na našem globokem prepričanju, da nam nikdar ne bo uspelo. V tem primeru bi bila trditev : »življenje je polno priložnosti, ki jih znam dobro izkoristiti« dosti boljša, kot pa le negacija našega trenutnega čustvenega stanja. Naše trenutno stanje je posledica naših prepričanj (pa tudi besed in dejanj), ki večinoma temeljijo na preteklih izkušnjah, ali pa smo jih enostavno sprejeli za svoje, ker so nam jih vsadili naši starši, učitelji ali okolica. Koliko ljudi si recimo želi izobilja, istočasno pa imajo prepričanje, da so bogati ljudje nepošteni in sebični? Ali pa si želijo izpolnjujoče partnerstvo, istočasno pa imajo globoko v sebi prepričanje oziroma strah, da so to samo otročje sanje in da to ni mogoče. Dokler takšnega notranjega konflikta ne bomo razrešili, ga bomo z afirmacijami samo poglabljali. Zato je pomembno, da vsa negativna prepričanja v zvezi s pozitivno trditvijo, ki jo ponavljamo, ozavestimo, ker sicer se bo ob vsaki naši ponovitvi pojavil notranji ugovor, ki bo ravno tako glasen kot trditev sama. Z afirmacijami poskušamo reprogramirati našo podzavest, ki beleži vse naše misli, besede in dejanja in se odziva na tisto sugestijo, ki je prevladujoča. Če trikrat dnevno ponovimo pozitivno trditev, sicer pa je preko dneva naš um poln negativnih misli, slik negativnih izzidov in strahov - katera sugestija je prevladujoča? Zato okultni rek pravi: tisti, ki hoče spremeniti svoje življenje, mora spremeniti svoje miselne in govorne navade in pričakovanja. Pomembno je torej, da se naučimo opazovati in obvladovati svoj um. Za to pa ne poznam boljše metode, kot je meditacija. Vse tehnike meditacije nas v bistvu urijo v tem - tehnike kot so Antar Mouna, ponavljanje manter s katerimi ustavimo klepet misli in seveda tudi vse druge tehnike, vključno z joga nidro, s katerimi se naučimo umiriti um in ustaviti svoj notranji monolog. IMAGINACIJA IN VIZUALIZACIJA Vse v pojavnem svetu ima svoje ime (Nama) in obliko (Rupa). Nama predstavlja vibracijo zvoka in Rupa fizično podobo oziroma obliko. Če želimo nekaj priklicati na materialno raven, potem bomo to storili najhitreje, če bomo uporabljali oboje (Nama in Rupa). Ta zakon je temelj mantra saddhane in drugih meditacij – kot recimo čakra dharane, kjer čakre prebujamo s semenskim zvokom in zrenjem v jantro. V našem primeru pa bi to pomenilo, da bo afirmacija (ki predstavlja vibracijo zvoka, torej Nama) najmočnejša, če vizualiziramo tudi spremljajočo podobo (Rupa). Naš um razmišlja v slikah, pa če se tega zavedamo ali ne in ena slika je vredna več kot tisoč besed. Slika ima tudi večji čustveni naboj kot besede, zato ima slika mnogo večji vpliv na podzavest, kot samo afirmacija. Vizualizacija pa ima tudi svoja pravila in pasti. Naj to ilustriram s svojo zgodbo. Že nekaj časa sem si šla na živce, ker sem odlašala dokončanje nekega projekta, zato sem si rekla, da bom poskusila z vizualizacijo. Zamišljala sem si, da je projekt opravljen in ker sem se istočasno odločila, da moram izgubiti nekaj kilogramov, sem si sebe v tej situaciji, ko je projekt končan, predstavljala v suhejši varianti, misleč – pa imam dve muhi na en mah. In kaj se je zgodilo? Končanje projekta se je še naprej zavlačevalo z najbolj čudnimi zapleti – kvarili so se mi tiskalniki, izgubljala sem informacije, ki sem jih potrebovala in tako naprej. Projekt sem potem končala takrat, ko sem dosegla tisto težo v kateri sem si sebe zamišljala. Torej tudi vizualizirati je treba v sedanjem času. Naša podzavest napne vse sile, da našo sliko udejani in pri tem ne razmišlja – razmisliti moramo mi. Mnogi čutijo odpor do vizualiziranja pozitivnih izzidov ker češ, univerzum ima gotovo več domišljije kot mi. Ja, to je res, velikokrat si zamišljamo manj, kot bi nam bil pripravljen dati, zato je za začetek najbolje da je vizualizacija indirektna. Lahko si zamišljamo kaj vse bomo počeli n kako se bomo počutili takrat, ko bomo tisto kar si želimo imeli. Najpomebnejše pa je, da smo preko dneva ves čas pozorni na naše mentalne slike in jih vsakokrat ko so negativne, nadomestimo s pozitivnimi. Če recimo želimo narediti izpit, pa je naš um večkrat poln negativnih slik, da nam to ne bo uspelo, jih takoj nadomestimo s sliko pozitivnega izida. Slike v našem umu so del našega mentalnega okolja, pravi mali »načrti« za prihodnost. Večina ljdui se sploh ne zaveda misli in slik, ki se jim podijo po glavi preko dneva. Zato še enkrat poudarjam - meditacija je orodje s katerim se naučimo opazovati in obvladovati svoj um. V nadaljevanju: Nujni koraki na fizičnem nivojuKontrola govora Zakon privlačnosti Etika Več na našem tečaju 24.oktobra :Poglej obvestilo Polona Sepe (Ambikananda) Krija tantra joga
  15. KRIYA TANTRA YOGA www.kriyatantra.com Z rednimi srečanji ob torkih začnemo 7.septembra v City joga centru sprostitve - ul. Jožeta Jame 12 v Ljubljani Kdaj: vsak torek od 19.15 do 21.30 Cena: 10€ na srečanje ali 30€- če plačate za cel mesec Vodi: Ambikananda in asistenti Program: Sproščanje, meditacija in osnovne energetske tantrične vaje. Vabljeni !
×
×
  • Objavi novo...