Marsa 12. junij 2009 Prijavi Deli 12. junij 2009 (*Cudno da ni nikjer se govora o tem, tudi v temi Prebrali smo nisem videla, da bi o tem govorili, pa kar novo temo odpiram, ker sem zadnje case velikrat razmisljala o tem) Skratka, najbrz vsi veste za tragicno izginotje letala airbus 330 druzbe Air France, ki je izginilo na atlantiku.Meni se zdi vse skupaj ze od vsega zacetka sila cudno. Tolk enih ce-jev, pa tolk cajta nobenih infotov (pa razna letala in ladje so mimo sli, pa nic opazil?) oz. zelo skopi ali nasprotujoci ali nekako izmikajoci ali prevec zadrzani... (V zadnjem - zelo kratkem - casu pa se je zgodilo se vec nesrec enakega tipa letala, a k sreci vse brez posledic) Globoko socustvujem z vsemi udelezenimi in njihovimi svojci - ne morem si predstavjat, kako se pocutijo (oz. so se pocutili, ceprav se je najbrz vse skupaj zgodilo zelo hitro, ce je res letalo eksplodiralo v zraku).Res tragedija. Sama sem se cca 14 dni pred to nesreco peljala z letalom AirBus (ne spominjam pa se cifre oz. oznake), prav tko nad atlantikom, pa me kr stisne, ko pomislim na te ljudi oz. si ne morem kaj, da ne bi o tem se vec razmisljala (kot bi najbrz sicer).Nikol ne bom pozabila ladje (to pa sicer nazaj grede, kak teden pred nesreco, vendar tokrat z letalom druge druzbe - v lasti nikija laude - ki je bil za razred boljsi od tega airbusa in za 2 al 3 od ryanaira), ki je morala bit ogromna, a je zgledala tko nemocna, tolk dalec, okrog in okrog ocean, se z letala nobenga kopnega, ona ladja pa tam cist osamljena, dalec dalec od vsega in vseh, cist sama sebi prepuscena; ce bi se kaj zgodil, bi blo konc!No skratka tak mocen vtis je name naredila tista ladja tam, tko samotna sredi vsega oceana...in prav tko kot na taki ladji, ce bi se kaj zgodilo, prezivelih prakticno ne bi mogl bit, tud s tega letala je nemogoce, da bi kdo prezivel. Cudno je, da je ena zenska klicala moza, ki je bil na tem letalu, na mobi in je le-ta zvonil!Najverjetneje ga je pac nekje pozabil ali se je njegova prtljaga izgubila ali kaj podobnega, obstaja pa seveda tako vedno promilcek dvoma in je lohk podlaga za razne teorije. Kaj pa vi mislite? Imate kaksno mnenje oz. teorijo v zvezi z vsem skupaj? Citiraj Jaz iščem le eno; da bi izrazil tisto, kar hočem. In ne iščem novih oblik, temveč jih najdem.Picasso Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
alef 12. junij 2009 Prijavi Deli 12. junij 2009 Ko smo varoval neko letalo tam v hangarjih Adrie, sem videl kok je to vse skup delikatna zadeva, vijak in matica koštata tud po 100 evrov in več,mehaniki celo letalo razstavijo do zadnjega vijaka in nato sestavijo nazaj, en sam del npr krila stane 100 tavžent dolarjev, vsaka napaka drago stane, rezervne dele je moč dobiti samo v podjetju originalnega proizvajalca letala oziroma njegovih pogodbenih dobaviteljev. Možnost za človeško napako, je kljub enormni kontroli in več faz kontrole vsekakor še zmeraj veliko, saj lahko zatajijo tudi nadzorniki oziroma nadzorni računalnik, plošča kakorkol že, Nikoli ne bomo morda vedeli kaj se je zgodilo z airbusom, je pa tko, da men ta letala nikoli niso dajala nekega vtisa varnosti, čeprav pri statistiki je letalo daleč varnejše od avta.moja draga se službeno skor vsak teden ali drugi teden prevaža z letalom, in zdej si lahko predstavljate, kako je men tole vsakič znova podoživljat, sploh kadar gledam na National geographic " minuto pred katastrofo", ali letalske nesreče.V glavnem žalostno. Airbusi so dokaj novi, vsi tipi, in veljajo za najvarnejša letala... In kot si omenil, originalni vijak ali matica lahko staneta kar nekaj €.Neoriginalni, enakih dimenzij in specifikacij pa lahko samo nekaj deset centov.Dvomim da bi v airbuse vgrajevali neoriginalne dele, možno pa je, predvsem pri letalskih kompanijah ki so bolj na tanko z €.Par dni nazaj, prav v oddaji ki jo omenjaš je bila prikazana nesreča manjšega potniškega letala ki je razpadlo v zraku.Preiskava je odkrila da mu je odpadel rep zaradi dveh neoriginalnih vijakov... ...nenavadno obnašanje(tresenje) letala je pa trajalo več let... x!x Po tej nesreči so se menda šele začeli prav zavedati problem rezervnih delov - v airbusu npr. jih je nekaj milijonov različnih.Človeški faktor je vedno prisoten, vedno je možnost da je prav človek storil napako ki je povzročila nesrečo.Ampak v hlastanju po čim večjih dobičkih se zmanjšujejo stroški, žal tudi pri varnosti in vzdrževanju.Tako da se lahko precej zaskrbljeno vprašamo kaj vse leta po zraku in v kakšnem stanju... Citiraj Čeprav nam je veliko vzeto, veliko še ostaja. In čeprav nimamo več tiste moči ki je nekoč premikala nebo in zemljo, smo kakršni smo, istih junaških src od časa in usode oslabljenih,vendar z neomajno voljo boriti se, iskati, najti in ne popustiti.Lord Alfred Tennyson - Ulysses Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Onix 12. junij 2009 Prijavi Deli 12. junij 2009 5 nesreč v dveh dneh Do sedaj je veljalo, da je letalski prevoz najvarnejši (število žrtev in nesreč glede na število prepeljanih potnikov; čeprav ta statistika mogoče ne bi prestala resnejšega in pravilnega pregleda ), Airbus pa je to statistiko v enem tednu hudo pokvaril. Napake se kar vrstijo in to na vseh področjih, pa ne samo tehnične ampak kljub vsem težavam so piloti nezbrani in se zaletavajo v ovire med vzletom, na tej isti liniji pa so imeli že dan prej zasilni pristanek (Zuerich - Beograd). Nekatera, predvsem manjša, združenja pilotov pozivajo k bojkotu letenja z Airbusi. V recesijskih časih bi propad tako velikega in vseevropskega podjetja pomenilo 6ciferno število nezaposlenih delavcev na stari celini. Že mogoče, da je za nesrečo letala nad Atlantikom (mogoče tudi) kriva vojska ali pa teroristi, ampak za vse ostale so krive tehnične napake ali pa človeški faktor. Citiraj Kdor išče cilj, bo ostal prazen, ko ga bo našel.Kdor najde pot, bo cilj vedno nosil v sebi.Nejc Zaplotnik Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
tantra 12. junij 2009 Prijavi Deli 12. junij 2009 1 000 000€ odškodnine na žrtev nesreče bodo odvetniki Stuart Lawa poskušali pridobiti svojcem.http://www.zurnal24.si/Se-je-vendarle-prel...ice/svet/115093 Letalo Air France v most"Na beograjskem letališču Nikola Tesla se je letalo družbe Air France zaletelo v most za potnike. Gre za letalo iste družbe, ki je v ponedeljek prejšnji teden strmoglavilo v Atlantski ocean."http://www.zurnal24.si/Airbus-nesreca/novice/svet/115368 Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
tantra 12. junij 2009 Prijavi Deli 12. junij 2009 "Slovenec , ki je imel karto za usodni let 447, konec junija spet leti v Brazlijo."http://24ur.com/novice/slovenija/srecni-ap...spet-letel.html Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
dean61 15. junij 2009 Prijavi Deli 15. junij 2009 Airbusi so dokaj novi, vsi tipi, in veljajo za najvarnejša letala... In kot si omenil, originalni vijak ali matica lahko staneta kar nekaj €.Neoriginalni, enakih dimenzij in specifikacij pa lahko samo nekaj deset centov.Dvomim da bi v airbuse vgrajevali neoriginalne dele, možno pa je, predvsem pri letalskih kompanijah ki so bolj na tanko z €.Par dni nazaj, prav v oddaji ki jo omenjaš je bila prikazana nesreča manjšega potniškega letala ki je razpadlo v zraku.Preiskava je odkrila da mu je odpadel rep zaradi dveh neoriginalnih vijakov... ...nenavadno obnašanje(tresenje) letala je pa trajalo več let... x!x Po tej nesreči so se menda šele začeli prav zavedati problem rezervnih delov - v airbusu npr. jih je nekaj milijonov različnih.Človeški faktor je vedno prisoten, vedno je možnost da je prav človek storil napako ki je povzročila nesrečo.Ampak v hlastanju po čim večjih dobičkih se zmanjšujejo stroški, žal tudi pri varnosti in vzdrževanju.Tako da se lahko precej zaskrbljeno vprašamo kaj vse leta po zraku in v kakšnem stanju... To je bilo letalo Convair, kjer je mehanik uporabil navadne vijake namesto originalnih. Nek drug mehanik, je uporabil napačne vijake za verobransko steklo in ga je v zraku odneslo iz letala. Letalo DC10 je strmoglavilo, ker je izgubilo motor, zaradi enega napačnega vijaka, na letalu DC-9 mehaniki niso zamenjali vijaka za premikanje vertikalnega stabilizatorja, ki ni bil mazan in mu je pobralo navoje. Umrli so vsi v tem letalu... Če gledaš celotno serijo Air Crash Investigation, te je lahko groza koliko nesreč povzročijo malomarni mehaniki. Kadar se špara v letalski družbi, se špara pri vzrževanju. Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
dean61 15. junij 2009 Prijavi Deli 15. junij 2009 Pri Adrii Airways vem, da temu ni tako, mehaniki so njena gonilna sila, in tega se mislim, da zavedajo vsi.sam je pa tko, mehankar ima srednjo šolo Pilot pa faks, pa bl nobel se sliš, pa zato morajo piloti imeti višje plače,po zakonu.Dobijo pa dobri specializirani letalski mehaniki,povem iz prve roke, 30 evrov na uroResnično upam, da je tako To je bilo letalo Convair, kjer je mehanik uporabil navadne vijake namesto originalnih. Nek drug mehanik, je uporabil napačne vijake za verobransko steklo in ga je v zraku odneslo iz letala. Letalo DC10 je strmoglavilo, ker je izgubilo motor, zaradi enega napačnega vijaka, na letalu DC-9 mehaniki niso zamenjali vijaka za premikanje vertikalnega stabilizatorja, ki ni bil mazan in mu je pobralo navoje. Umrli so vsi v tem letalu... Če gledaš celotno serijo Air Crash Investigation, te je lahko groza koliko nesreč povzročijo malomarni mehaniki. Kadar se špara v letalski družbi, se špara pri vzrževanju.Popravljam. Bolj so problematični malomarni vodilni, ki ne vzdržujejo letal kot bi morali in omogočijo nabavo cenejših neoriginalnih delov, za katere mehaniki niti ne vedo Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
alef 15. junij 2009 Prijavi Deli 15. junij 2009 Pri Adrii Airways vem, da temu ni tako, mehaniki so njena gonilna sila, in tega se mislim, da zavedajo vsi.sam je pa tko, mehankar ima srednjo šolo Pilot pa faks, pa bl nobel se sliš, pa zato morajo piloti imeti višje plače,po zakonu.Dobijo pa dobri specializirani letalski mehaniki,povem iz prve roke, 30 evrov na uro Ne bi komentiral strokovnisti mehanikov in vzdrževalcev pri Adrii niti pri kateri drugi firmi.Ampak mehanik ne izbira, ne odloča o tem kakšni deli se bodo nabavljali, dražji originalni ali cenejši neoriginalni.Sicer niso vsi neoriginalni deli nekvalitetni in neustrezni, marsikdaj je originalni del enostavno precenjen in zahteve po vgradnji originalnih delov neutemeljene.Znano je da sestavni deli skupaj stanejo precej več kot produkt v katerega so vgrajeni.Problem nastane ko se zaradi zmanjšanja stroškov nabavljajo deli slabše kvalitete.Mehanik mora pač vgraditi tisto kar mu ukažejo, ali pa se posloviti od službe. Citiraj Čeprav nam je veliko vzeto, veliko še ostaja. In čeprav nimamo več tiste moči ki je nekoč premikala nebo in zemljo, smo kakršni smo, istih junaških src od časa in usode oslabljenih,vendar z neomajno voljo boriti se, iskati, najti in ne popustiti.Lord Alfred Tennyson - Ulysses Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
alef 15. junij 2009 Prijavi Deli 15. junij 2009 Mehanik ne izbira, ima pa pravico in dolžnost zavrniti neoriginalni del če ga prepozna. Poleg tega če bo naročnik varčeval na originalnih šraufih se mu bo znalo zgodit da se bo zrušil skup s prišparanim denarjem nekam v Atlantik....Kljub kompleksnosti projekta je možnost za napako pravzaprav zanemarljivo mala.Je pa tudi res, da včasih naročnik ne more čakati originalnih delov iz Kanade in Zda, ker bi jim to predstavljalo poslovno izgubo, v tem primeru se vstavijo tudi neoriginalni deli, kar je evidentirano in narejeno v konsenzu z naročnikovo tehnično službo. Vse od tega drži, oz. naj bi, vsaj pri letalskih kompanijah ki jim je varnost potnikov pomembnejša od stroškov.V praksi se pa sklepajo kompromisi med ceno oz. stroški vzdrževanja in varnostjo.Ali drugače povedano - ali nabavit najcenejše ki je še dobro ali najboljše ki še ni predrago.Razlika je lahko ogromna.Kar se tiče rezervnih delov - nobena letalska tovarna(ali avtomobilska ali katerakoli druga) sama ne izdeluje vseh delov ki so vgrajeni v njen končni produkt.In tu noter so potem možne razne špekulacije s ceno, kvaliteto itd. Da ne bom predolg naj omenim primer ki sem ga dal in ga je dopolnil dean61 - dva vijaka v repu letala.Vijaki za posebne trdnostne zahteve imajo na glavi odtisnjeno oznako trdnosti.Ta dva vijaka sta predpisano oznako imela, ampak oznaka očitno ni ustrezala dejanski trnosti.In ker smo tu malce na mojem področju(strojništvo) lahko povem iz lastnih izkušenj da se vijaki z enakimi oznakami trdnosti od proizvajalca do proizvajalca lahko kar precej razlikujejo.Cena seveda tudi.Ker pa je v vsakem letalu na stotisoče delov, od katerih so nekateri standardizirani in jih proizvaja več različnih proizvajalcev, iskanje najcenejšega ki še odgovarja zahtevam lahko pomeni ogromen prihranek v € ali $. Konkretno pri tem nesrečnem airbusu pa krivdo zaenkrat predpisujejo senzorju hitrosti s katerim je imelo težave že več letal tega tipa. Citiraj Čeprav nam je veliko vzeto, veliko še ostaja. In čeprav nimamo več tiste moči ki je nekoč premikala nebo in zemljo, smo kakršni smo, istih junaških src od časa in usode oslabljenih,vendar z neomajno voljo boriti se, iskati, najti in ne popustiti.Lord Alfred Tennyson - Ulysses Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
domika 30. junij 2009 Prijavi Deli 30. junij 2009 (popravljeno) 1 000 000€ odškodnine na žrtev nesreče bodo odvetniki Stuart Lawa poskušali pridobiti svojcem.http://www.zurnal24.si/Se-je-vendarle-prel...ice/svet/115093 Kaj jim bo denar, povej mi komu lahko odškodnina nadomesti izgubo ?? Sicer pa še ena nesreča jemenskega letala danes. Letalo vrste airbus A310 je, kot so sporočili iz omenjene družbe, strmoglavilo v morje nekaj kilometrov od obale in na letalu so bile spet francozi, nekaj čez 60. Spoh pa si ne predstavljam kako je nesrečo preživela neka 14. letnica. Popravljeno 30. junij 2009 -> domika Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Recommended Posts
Pridruži se debati
Objaviš lahko takoj in se registriraš kasneje. Če si član, se prijavi in objavi pod svojim računom.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.