nataly 4. januar 2010 Prijavi Deli 4. januar 2010 Zadnjič sem bila v čudovito obnovljeni cerkvi v naši soseščini. Ker je pač nevljudno, da bi z odprtimi usti čudenja prodajala zijala, sem izkoristila vsako priložnost in občudovala freske. In žalostno ugotovila, da prepoznam samo peščico naslikanega folka. Ni problem prepoznati Poncija Pilata - tip si umiva roke.Ali pa Janeza Krstnika - tip je ogrnjen v živalsko kožo in ponavadi ima kazalec poučno dvignjen (žuga z njim).Kar sram me je ratalo, ko sem izvedela, da je Marija - Jezusova mama vedno upodobljena z modrim ogrinjalom, izjemoma z belim. Marija Magdalena pa z rdečim ogrinjalom (včasih bila rdeča kao pohujšljiva - itak so jo predstavljali kot grešnico, se je pa izkazalo, da so ženske kraljevega rodu, nosile rdeče tančice). Velikokrat je ob njej lobanja (kao lobanja Janeza Krstnika) in pa knjiga.Sveti Tomaž je menda tisti, z izproženimi kazalcem in sredincem (V) ali pa prikazan ob Jezusu, ko nejeverno preverja njegove rane.Zdaj pa se po malem moje znanje prepoznavanja konča.Bi me kdo razsvetlil prosim?Da bom vsaj vedela kaj gledam Citiraj Življenje je to, kar se ti dogaja, medtem, ko planiraš druge reči. Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Aeval 4. januar 2010 Prijavi Deli 4. januar 2010 Eto Sveti Jurij , ko z mečem prebode zmaja ....simbolika .svetloba premaga temo.oziroma krščanstvo premaga poganstvo. ...itak je dosti tega, da so v krščanske svetnike (npr. v sv. Jurija) zakamuflirali like poganskih religij.Nekam je krščanstvo pač moralo dat stare bogovi, ki jih ljudje niso kar prenehali častiti. Je pa zanimivo - krščanstvo kot monoteistična vera, potem pa čaščenje še ne vem kolikih likov zraven ... Zadnjič sem bila v čudovito obnovljeni cerkvi v naši soseščini. Ker je pač nevljudno, da bi z odprtimi usti čudenja prodajala zijala, sem izkoristila vsako priložnost in občudovala freske. In žalostno ugotovila, da prepoznam samo peščico naslikanega folka.Nataly, če te zanimajo prav svetniki in njihovi atributi (navadno predmeti, povezani z njihovim mučenjem/poslanstvom) upodobljeni v cerkvah po Sloveniji, se spomnim le še teh: - sv. Florjan - kot zavetnik proti požarom/povodnji je navadno upodobljen kako oblečen v rimsko vojaško opravo gasi goreče hišice- sv. Peter - navadno se ga upodablja s ključem- sv. Krištof - nese dete Jezusa na ramenih čez deročo reko- sv. Andrej - s križem- sv. Barbara - s stolpom (zavetnica rudarjev)- sv. Katarina - navadno s kolesom- sv. Lucija - na pladenjčku drži oči- sv. Jakob - ima na pokrivalu školjko- mislim, da je sv. Sebastjan tisti, ki je upodobljen ves prestreljen s puščicami... to pa je verjetno to z moje strani Citiraj ... Say what you meanAnd mean what you say ... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Guest razlika 4. januar 2010 Prijavi Deli 4. januar 2010 Marija Magdalena pa z rdečim ogrinjalom (včasih bila rdeča kao pohujšljiva - itak so jo predstavljali kot grešnico, se je pa izkazalo, da so ženske kraljevega rodu, nosile rdeče tančice). V krščanstvu je rdeča barva predvsem znak božanske ljubezni. In tudi mučeništva. Pa sevede pekla. Tiste iz kraljevega rodu so imele pa verjetno škrlatne tančice. Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Aeval 4. januar 2010 Prijavi Deli 4. januar 2010 Aja še Sv. Urh - pri nas ga navadno upodabljajo kot škofa z ribo v rokiSv. Martin - oblečen kot vojak (na konju) in deli z beračem plašč Citiraj ... Say what you meanAnd mean what you say ... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
nataly 4. januar 2010 Avtor Prijavi Deli 4. januar 2010 to je to...ja..pridne in ustno pohvaljene.Tudi mi dvome poraja freska nadangela - bil odet v oklep in s sulico v rokah - nekak se mi zdi, da bi bil tole lahk Mihael. Nisem pa prepričana. Ja - Andrejev križ -X (sem se spomnila prejle) Citiraj Življenje je to, kar se ti dogaja, medtem, ko planiraš druge reči. Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Aeval 4. januar 2010 Prijavi Deli 4. januar 2010 to je to...ja..pridne in ustno pohvaljene.Tudi mi dvome poraja freska nadangela - bil odet v oklep in s sulico v rokah - nekak se mi zdi, da bi bil tole lahk Mihael. Nisem pa prepričana. Ja - Andrejev križ -X (sem se spomnila prejle)Jp, mislim da gre za sv. Mihaela oz. nadangela M., ta je namreč predstavljen kot vojščak v oklepu in z mečem( ?), ki premaga satana Citiraj ... Say what you meanAnd mean what you say ... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
nataly 12. januar 2010 Avtor Prijavi Deli 12. januar 2010 ja to je on ja...(torej ni bila sulica..nisem no tavžentprocentna)Sem se spomnila, da znam prepznati tudi Bartolomeja - alias Jerneja - odrli so mu kožo in je torej predstavljen tako, da si v rokah drži svojo kožo. Tole versko nasilje mi gre na k. Pa ne le nasilje, ki se je dogajalo novi veri..tudi nasilje - žal slabo omenjeno, ki so ga potem izvajali pravoverni kristjani nad pogani. Tudi kristjani so s školjkami (ne vem, če niso bile klapavice) odrli kožo - Hipatiji, predstojnici aleksandrijske knjižnice. http://sl.wikipedia.org/wiki/Hipatija Citiraj Življenje je to, kar se ti dogaja, medtem, ko planiraš druge reči. Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
janko 12. januar 2010 Prijavi Deli 12. januar 2010 oziroma krščanstvo premaga poganstvo. ...itak je dosti tega, da so v krščanske svetnike (npr. v sv. Jurija) zakamuflirali like poganskih religij.Nekam je krščanstvo pač moralo dat stare bogovi, ki jih ljudje niso kar prenehali častiti. Je pa zanimivo - krščanstvo kot monoteistična vera, potem pa čaščenje še ne vem kolikih likov zraven ... Nataly, če te zanimajo prav svetniki in njihovi atributi (navadno predmeti, povezani z njihovim mučenjem/poslanstvom) upodobljeni v cerkvah po Sloveniji, se spomnim le še teh: - sv. Florjan - kot zavetnik proti požarom/povodnji je navadno upodobljen kako oblečen v rimsko vojaško opravo gasi goreče hišice- sv. Pavel - navadno se ga upodablja s ključem- sv. Krištof - nese dete Jezusa na ramenih čez deročo reko- sv. Andrej - s križem- sv. Barbara - s stolpom (zavetnica rudarjev)- sv. Katarina - navadno s kolesom- sv. Lucija - na pladenjčku drži oči- sv. Jakob - ima na pokrivalu školjko- mislim, da je sv. Sebastjan tisti, ki je upodobljen ves prestreljen s puščicami... to pa je verjetno to z moje strani obstaja verjetnost, da nisem vidu glih vseh podobic, tko da ne me zdej za besedo držat... ampak vodilne face v krščanstvu so upodobljene tko, da z eno roko opozarjajo, z drugo roko pa kažejo na swoje srce, ki pa mnogokrat krvavi, al pa je ujeto v trnje... le kaj naj bi to pomenil? mogoče to, da se je treba obrnit vase oz. svoje srce. tam si ranjen.to pa je verjetno to z moje strani Citiraj sploh nimam besed... miiiissslllmmmmmm.... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
butl 12. januar 2010 Prijavi Deli 12. januar 2010 Baje sta še dva zlo popularna, čaščena in upoštevana svetnika: sveta Dalasveti Gurnem Citiraj Čutim, da čutiš, da čutim, kar čutiš Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
mako106 12. januar 2010 Prijavi Deli 12. januar 2010 še en bi se našel...sicer zelo nečaščen neupoštevan zanemarjen...pa vseeeno nekak popularen...sveti Svet Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
janko 12. januar 2010 Prijavi Deli 12. januar 2010 spet morm jest u žerjawco po kostanj namreč, potrebujemo še zavetnico swete depre, pa swetega jamranja, pa swete jeze, pa samopomilowanja...btw. zawetnika ircanja pa mamo Citiraj sploh nimam besed... miiiissslllmmmmmm.... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
nataly 12. januar 2010 Avtor Prijavi Deli 12. januar 2010 Ja, depra in jamr bosta vsak čas svetniški sij dobila..prepoznaš pa ju po navzdol upognjenih ustnicah, kislem izrazu na obrazu in skupaj stisnjenih obrveh.(ste mi pa čist zasvinjali temo) bom huda do nebes in nazaj:)) Citiraj Življenje je to, kar se ti dogaja, medtem, ko planiraš druge reči. Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
janko 12. januar 2010 Prijavi Deli 12. januar 2010 Ja, depra in jamr bosta vsak čas svetniški sij dobila..prepoznaš pa ju po navzdol upognjenih ustnicah, kislem izrazu na obrazu in skupaj stisnjenih obrveh.(ste mi pa čist zasvinjali temo) bom huda do nebes in nazaj:)) dej rajš spucej sweta očala Citiraj sploh nimam besed... miiiissslllmmmmmm.... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
mako106 12. januar 2010 Prijavi Deli 12. januar 2010 dej rajš spucej sweta očala okultizem svete trojice s.p. Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
nataly 12. januar 2010 Avtor Prijavi Deli 12. januar 2010 nočem. zdaj vidim še odtenke (sveti sij ali kako že imenovan?) Citiraj Življenje je to, kar se ti dogaja, medtem, ko planiraš druge reči. Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Tomas de Torquemada 12. januar 2010 Prijavi Deli 12. januar 2010 Globoko Nas je ganila ta tema, še je v kraljestvu teme prisotna luč, ki bode nam kazala pot mimo nagnusnih spak ki prebivajo v močvarah zablodelosti pokvarjenih duš.Zelo pohvalno! Vidim pa da sta se v Bogu všačno temo takoj priplazila demonska salamandra da s svojim strupenim jezikom in še bolj strupenim zadahom okužita edino pravoverno temo v temi neznanja, ki ji forum porečemo. Citiraj Mens sana in Inquisitio hispanaGloria in excelsis Deo Glória in excélsis Deo Et in terra pax homínibus bonæ voluntátis. Laudámus te, benedícimus te, adorámus te, glorificámus te, Grátias ágimus tibi propter magnam glóriam tuam, Dómine Deus, Rex cœléstis, Deus Pater omnípotens. Dómine Fili Unigénite, Iesu Christe, Dómine Deus, Agnus Dei, Fílius Patris: Qui tollis peccáta mundi, miserére nobis; Qui tollis peccáta mundi, súscipe deprecatiónem nostram, Qui sedes ad déxteram Patris, miserére nobis. Quóniam tu solus Sanctus, tu solus Dóminus, tu solus Altíssimus, Iesu Christe, Cum Sancto Spíritu in glória Dei Patris. Amen. Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
nataly 13. januar 2010 Avtor Prijavi Deli 13. januar 2010 Globoko Nas je ganila ta tema, še je v kraljestvu teme prisotna luč, ki bode nam kazala pot mimo nagnusnih spak ki prebivajo v močvarah zablodelosti pokvarjenih duš.Zelo pohvalno! Vidim pa da sta se v Bogu všačno temo takoj priplazila demonska salamandra da s svojim strupenim jezikom in še bolj strupenim zadahom okužita edino pravoverno temo v temi neznanja, ki ji forum porečemo. le kaj še vaš kompanjon porečejo? S&K...da o Porneki niti ne govorim Citiraj Življenje je to, kar se ti dogaja, medtem, ko planiraš druge reči. Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Aeval 17. januar 2010 Prijavi Deli 17. januar 2010 obstaja verjetnost, da nisem vidu glih vseh podobic, tko da ne me zdej za besedo držat... ampak vodilne face v krščanstvu so upodobljene tko, da z eno roko opozarjajo, z drugo roko pa kažejo na swoje srce, ki pa mnogokrat krvavi, al pa je ujeto v trnje... le kaj naj bi to pomenil? mogoče to, da se je treba obrnit vase oz. svoje srce. tam si ranjen.to pa je verjetno to z moje strani Eee tok pa ne vem. Nekaj je tudi na tem, da vsako (umetnostno) obdobje prinese neke svoje značilnosti, značilne geste likov ...- Kristus v gotiki se npr. razlikuje od tistega v romaniki, druge fore je prinesel barok ...Vsekakor pa srce pomeni notranjega človeka in ima v krščanstvu osrednjo vlogo v duhovnem življenju.Trnova krona pa trpljenje, pa tudi (nase) grehe... Citiraj ... Say what you meanAnd mean what you say ... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
janko 17. januar 2010 Prijavi Deli 17. januar 2010 Eee tok pa ne vem. Nekaj je tudi na tem, da vsako (umetnostno) obdobje prinese neke svoje značilnosti, značilne geste likov ...- Kristus v gotiki se npr. razlikuje od tistega v romaniki, druge fore je prinesel barok ...Vsekakor pa srce pomeni notranjega človeka in ima v krščanstvu osrednjo vlogo v duhovnem življenju.Trnova krona pa trpljenje, pa tudi (nase) grehe... zna bit nekej na tem...torej... kristus v dobi potrošništva pa je upodobljen kot pevec v hevi metal bendu.čeprou... mi je všeč tisto o srcu kot osrednji vlgi dej še kej powej Citiraj sploh nimam besed... miiiissslllmmmmmm.... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Aeval 17. januar 2010 Prijavi Deli 17. januar 2010 Kaj naj povem, sej ne vem kaj dosti ... Zanimivi se mi zdijo predvsem "poganski" elementi v krščanstvu. Kako so se določeni (pra)stari običaji ohranili skorajda do danes,kako še danes izvajamo neke "obrede", se nam ne zdijo čudni pa čeprav ne vemo več odgovora zakaj jih izvajamoter kako se nam kakšni drugi zdijo povsem šokantni,pa čeprav niso bistveno dalj od prvih.Pa raznorazni simboli... ...zakaj zimzeleno rastje in ne plastična smrečica v času božičazakaj zvonovi...... spomnila sem se pa še na naše lepo Hrastovlje.Če se prav spomnim je tam - zanimivo - upodobljenih tudi 12 mesecev x!x pa seveda mrtvaški ples.Dokaj necerkvena tematika, ki je bila kar pogosta v tistem času, vendar sprva nikakor upodobljena znotraj cerkva, temveč zunaj ali pa sploh na pokopaliških zidovih (ter drugje).Kot prvo ples - ki je bil seveda nekaj negativnega s strani cerkve Ples na pokopališčih - še toliko huje Ples enakih čeprav glede na stan različnih - ojoj prejoj Pa potem o tem, kakšno je "primerno" obnašanje na pokopališčih, ki se prestavijo in so "po novem" okrog cerkvazakaj ne ples, rajanje, gostije...ki so jih imele stare verein zakaj okrog pokopališča mogočen zid... Ne vem Janko...Vprašaj kaj pa lahko poskusiva malo pomodrovati Citiraj ... Say what you meanAnd mean what you say ... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
janko 17. januar 2010 Prijavi Deli 17. januar 2010 Kaj naj povem, sej ne vem kaj dosti ... Zanimivi se mi zdijo predvsem "poganski" elementi v krščanstvu. Kako so se določeni (pra)stari običaji ohranili skorajda do danes,kako še danes izvajamo neke "obrede", se nam ne zdijo čudni pa čeprav ne vemo več odgovora zakaj jih izvajamoter kako se nam kakšni drugi zdijo povsem šokantni,pa čeprav niso bistveno dalj od prvih.Pa raznorazni simboli... ...zakaj zimzeleno rastje in ne plastična smrečica v času božičazakaj zvonovi...... spomnila sem se pa še na naše lepo Hrastovlje.Če se prav spomnim je tam - zanimivo - upodobljenih tudi 12 mesecev x!x pa seveda mrtvaški ples.Dokaj necerkvena tematika, ki je bila kar pogosta v tistem času, vendar sprva nikakor upodobljena znotraj cerkva, temveč zunaj ali pa sploh na pokopaliških zidovih (ter drugje).Kot prvo ples - ki je bil seveda nekaj negativnega s strani cerkve Ples na pokopališčih - še toliko huje Ples enakih čeprav glede na stan različnih - ojoj prejoj Pa potem o tem, kakšno je "primerno" obnašanje na pokopališčih, ki se prestavijo in so "po novem" okrog cerkvazakaj ne ples, rajanje, gostije...ki so jih imele stare verein zakaj okrog pokopališča mogočen zid... Ne vem Janko...Vprašaj kaj pa lahko poskusiva malo pomodrovati jup. super...sam zdej lih šibam....bom te pa za besedo držou zidove okrog pokopališč... pa so gradili menda zato, da krave in ovce, ki so se pasle vsepovsod, niso swoje dejavnosti prežwekovanja in sranja opravljale tudi po britofih.pa kr še kej powej. zihr kej zanimiwga veš Citiraj sploh nimam besed... miiiissslllmmmmmm.... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Aeval 17. januar 2010 Prijavi Deli 17. januar 2010 jup. super...sam zdej lih šibam....bom te pa za besedo držou zidove okrog pokopališč... pa so gradili menda zato, da krave in ovce, ki so se pasle vsepovsod, niso swoje dejavnosti prežwekovanja in sranja opravljale tudi po britofih.pa kr še kej powej. zihr kej zanimiwga veš Jst pa delam, pa me vest peče, če visim na netu Fajn tale tvoja razlaga o pokopaliških zidovih Ne vem pa, če je (le) to pravi odgovor.In ne vem, če gre (le) za kakšno praktično rešitev.Mislim! da se pokopališka obzidja pojavajo le od določenega obdobja dalje, vendar ne vem od kdaj. Gre pa za neko "modernejšo zadevo" od ?15. stol.? 16. stol.? =>nimam pojma!! dalje.Od pamtiveka to namreč ne gre, čeprav so že takrat imeli tudi kravce pa drobnico in pujske...ki bi lahko popapal rožce pa kaj popacal Torej ali gre za ponovno ločevanje sveta mrtvih od sveta živih?(kot je to lahko bilo npr. v prazgodovini, ko sta bila naselje in pokopališče ločena, včasih celo na drugem rečnem bregu...; kar Rimljani spremenijo in uredijo svoje britofe pred mestom, ob glavni poti v kraj...)Strah pred mrtvimi? ...skratka zanimivo se mi zdi, zakaj smo jih mogli uboge revčke (pokojne) tako ločit, pa zaplankat, da še po svoji zemljici okrog ne vidijo... ...le na kakšni grmadi se kuri takšno razmišljanje? ....pridem še kaj napisat, ko se mi bodo še kakšne morbidne oz. nabožne misli sprehajale pod postrešjem Citiraj ... Say what you meanAnd mean what you say ... Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Minnie 17. januar 2010 Prijavi Deli 17. januar 2010 U likovnoj umjetnosti: - Ivan Krsitelj se prikazuje ili kod Isusova krštenja na Jordanu ili, ako ga se slikalo pojedinačno, kao propovjednik s janjetom- evanđelist Matej se prikazuje u liku krilata čovjeka ili s knjigom i perom ili kesu s novcima- evađelist Marko se prikazuje s lavom- evanđelist Luka se prikazuje s knjigom ili pisaćim priborom, Marijinom slikom, slikarskim ili liječničkim priborom. Oznaka mu je krilati vol.- evanđelist Ivan se prikazuje s orlom (koji je simbol božanskoga nadahnuća) i knjigom Sveti Juraj se najčešće prikazuje sa zmajem. prikazan je u odori rimskog vojnika, tj. u viteškom oklopu na bijelom konju (bijeli konj je znak čistoće) i kako zamahuje mačem. Ponekda se prikazuju i žrtve koje su stradale u borbi sa zmajem te princeza u molitvi. Također se prikazuju i promatrači borbe. Sv. Pavao se najviše prikazuje s mačem u ruci (naime, njemu je mačem odrubljena glava); a ponekad i s dva mača kao simbol njegovog žestokog nastupa. Također ga se prikazuje kako u rukama drži knjiigu svojih poslanica. Sv. Petar se obično prikazuje s ključevima u rukama (Isus mu je predao ključeve od kraljevstva nebeskog). Isto tako ima prikaza gdje u ruci drži ribu što simbolizira da je bio ribar ljudskih duša. Ima likovnih prikaza gdje se sv. Petar i Pavao prikazuju zajedno. Sveti Stjepan se prikazuje u đakonskoj dalmatici kako u jednoj ruci drži palmu, a u drugoj kamen (on je umro nasilnom smrću kamenovanjem). Mihael arkanđeo se prikazuje kao ratnik u oklopu s mačem u ruci. Sv. Antun Pustinjak se prikazuje sa zvoncem u ruci. Ono označava njegovu sposobnost istjerivanja zlih duhova. Sv. Ante Padovanski je najčešće odjeven u svoju franjevačku haljinu, a rukama drži ljiljan, procvjetali križ, ribu i knjigu. Ponekad ga se prikazuje s djetetom Isusom u naručju. Sv. Antun Opat je često prikazan s praščićem. Sv. Jeronim je prikazan kao pokornik u pustinjskoj špilji. U špilji se ili kamenom udara u prsa ili moli i piše, a pored njega su raspelo i čovječja lubanja koji simboliziraju prolaznost zemaljskog života, te lav ili sova koji su znakovi pustinjačke samoće i mudrosti. Sv. Jelena Križarica se prikazuje s kraljevskom krunom na glavi, a u rukama drži Isusov križ. Sv. Bartol apostol je prikazan s nožem ili s komadom ljudske kože prebačenim preko ruke (čovjek je bio živ oderan). Sv. Jakov apostol je prikazan kao putnik sa štapom u ruci. Neki puta je prikazan i s mačem (on je od kralja Heroda Agripe bio pogubljen mačem). Sv. Franjo Asiški se prikazuje u franjevačkoj haljini sa stigmama na rukama; često je okružen životnjama, najčešće pticama. Sv. Silvestar se prikazuje u papinskoj odori. Njegova posebna oznaka je bik koji mu leži do nogu. Ponekad je slikan i sa zmajem. Sv. Anastazija je prikazana na upaljenoj lomači ili pak s posudom u kojoj nosi pomast za balzamiranje tijela mučenika. Sv. Toma Akvinski je prikazan u dominikanskoj odjeći sa suncem na prsima, s kjnigom (ili više njih) u rukama, s golubom i monstrancom. Sv. Franjo Ksaverski je prikazan u isusovačkom talaru s križem u ruci. Sv. Barbaru se često prikazuje s kaležom i hostijom, te je uz nju stavljena kula s tri prozora, također i mač. Sv. Hubert je prikazan u biskupskoj odori te u ruci ima knjigu na kojoj leži jelen kojemu među rogovima svijetli križ. Sv. Martin je prikazan kao vojnik na konju koji mačem odsijeca dio svoga plašta koji daje siromahu. Sv. Cecilija se prikazuje s orguljama (čak i s drugim instrumentima). Također s palmom i knjigom u ruci te s dubokom ranom u vratu. Sv. Katarina je prikazana s kotačem u ruci ili do nogu, s krunom na glavi te s knjigom ili križem u rukama; ponekad i s prstenom. Sv. Uršula je prikazana sa strelicom i bijelom zastavom s crvenim križem. Arkanđeo Gabrijel se prikazuje s ljiljanom u ruci i to kao navjestitelj. Sv. Roka možemo vidjeti samoga ili sa sv. Sebastijanom Nosi hodočasničku odjeću te nosi školjku (školjkom su hodočasnici inače zahvaćali vodu te su jeli iz nje). Također nosi torbu, štap i tikvicu, a na bedru mu se vidi rana. Pokraj njega je pas s kruhom u ustima. Ponekad je naslikan i s anđelom koji nosi posudu s lijekovima. sv. Augustin je prikazan kao biskup s knjigom i sa srcem, probodenim, strijelom u ruci. Sv Ilija prorok je prikazan s gavranom koji drži kruh u kljunu ili s anđelom koji mu donosi kruh i vrč vode. Također je prikazan kako se na vatrenim kolima vozi u nebo. sv. Marija Magdalena je često prikazivana kao grešnica - pokornica, odjevena u grubo krzno te s dugom raspuštenom kosom. Uz nju su čovječja lubanja, bič, nakit i križ, alabastrena posuda i Biblija. Sv. Ana (Marijina majka, Isusova baka) je prikazana kao starija žena u crvenoj haljini, sa zelenim plaštom te pokrivalom na glavi te s knjigom u ruci. Također je često prikazana s Marijom u krilu, u naručju ili do nogu kako joj tumači Bibliju. Pa, evo, kome se da čitati. Nadam se da sam bila od koristi. Citiraj Link to comment Deli na socialnih omrežjih Več možnosti deljenja...
Recommended Posts
Pridruži se debati
Objaviš lahko takoj in se registriraš kasneje. Če si član, se prijavi in objavi pod svojim računom.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.