Skoči na vsebino

Rastline v naravi pomebne za čebele


Danilo

Recommended Posts

Še glede tistega gradbišča in kako je s travniki. Sam sem kupil eno teličko (nagajiva Šekica) x:Dx povsem zraven gradbišča (na relaciji Trojane - Blagovica, kakšnih 5km od Trojan). Na tisti kmetiji so praktično vso odškodnino, ki so jo dobili zaradi avtoceste vložili v mehanizacijo za spravilo trave (gorski traktor impulz, oprema za hitro sušenje itd) Na sploh sem imel občutek, da so ljudje tam kar pridni in kar kosijo, pa čeprav so tam tudi precejšnje strmine. Miro, predno se dogovorite za najem, malce povprašajte naokoli, če imajo ljudje tam veliko krav molznic. Pritrdilen odgovor je ponavadi znamenje, da s travno pašo ni bogve kaj, saj se travo navadno silira, zato pa moraš pokositi že takrat, ko gredo trave v lat, torej ni šans, da bi kaj cvetelo na travnikih. Naj vam tole velja kjerkoli, ne samo tam, kjer sedaj iščete. Vsekakor pa je paše bolje iskati v gozdu kot na kmetijskih površinah. V okolici Ljubljane je morda dobra lokacija kje na relaciji Laze, Jevnica, Kresnice. Ob Savi je nekaj akacije, spomladi tudi vrbe, zelo lepa pasišča so to za kostanj, v jeseni pa lahko računate na zlato rozgo ob Savi in pritokih. Velja razmisliti :palec:
Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

  • Komentarji 204
  • Objavljeno
  • Zadnji komentar

Najbolj aktivni v tej temi

Danilo,

 

a je bilo čez vikend dobro točenje?

Tudi sam sem imel namen točiti, vendar pa sem to opravilo preložil za en teden - v nekaterih panjih med še ni pokrit.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Marko,

glede napisanega se popolnoma strinjam.

Lokacija, kjer imam trenutno čebelnjak je resnično v redu, saj kmetje travnika še vedno niso pokosili. Tudi glede gozda je vse o.k., saj so nekajletna krčenja vendarle zaustavili.

Kot prevažalec takšnih problemov verjetno ne bi imel.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Miro točenje kot se šika samo komaj sem tovornjak obdelal in sem od 47 družin kolkor je gor natočil 800 ali kaj čez kil medu, odšteti moram 6 družin, ki so popihale pa še ene 2-3, ki capljata za ostalimi pa je to praktično 40 stabilnih kar je za vremenske pogoje, ki so botrovali kar dobro :palec:

Imam še 30 družin v stacionarnem čebelnjaku in pridejo nared ta vikend vsaj upam, da bo tak.....

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Danilo super! Ja, pri tem začne človek razmišljat o kakšnem majhnem kamiončku z naloženimi panji ...

A je bila to akacija? Sodelavka v službi mi je ravno danes povedala, kako dobra paša je trenutno med Lazami in Logatcem (smreka?).

Smrk, jaz pa z mojimi čebelcami komaj čakam na kostanj, ki je na mojem koncu glavna paša.

Ko sem že ravno pri prevozih me zanima, koliko stane takšen kamion za 30 oz. 40 panjev?

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Priporočil bi ti malo večjega oziroma vozen z C kategorijo, mali tamič je dokaj nestabilen je pa tudi uporaben ampak dražji. Jaz sem mojage takrat kupil za 1000 nemških mark oziroma je to sedaj nekje 500 evrov! Seveda je bil potreben malo švacanja, kitanja in barvanja sem pa vse uredil sam tak, da ni bilo preveč drago. Rekel bi, da bi moral za tovornjaček investirat kakih 200.000 ali kaj manj kaj več odvisno. Pišem za že predelan in atestiran tovornjak drugače se ne splača x:Dx

He a razmišljaš v tej smeri x?x Mobilnost je res dobra včasih pa je grenak med tole, ko pripelješ pa se vse zalomi!

 

Točil sem akacijo ampak barva ni ta prava kajti so mi malo ogrščice dodale ali pa še kaj za zlato medalijo letos verjetno ne bo!? :V:

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Danilo,

ja, razmišljam v smeri razširitve čebelarstva. Trenutno imam 40 AŽ v čebelnjaku, s povprečjem 20 kg/panj/sezona. Se ne pritožujem, ker pa imam čas in voljo pa bi rad še kaj več. Niham med nabavo dodatnih LR panjev oz. nabavo prevoznega sredstava, na katerem bi bile čebele skozi vso sezono (pretovarjal sem jih samo enkrat in - pošteno povedano - nimam želje zadevo še kdaj ponovit).

Glede na pogovore s starejšimi in iskušenimi kolegi se vedno bolj nagibam k nakupu kamiončka. Ravno včeraj mi je znani rejec matic rekel, da je med na kolesih in da mi LR panji ne bodo prinesli več kot AŽ-ji?! Kaj pa vem, slišal sem tudi drugačne verzije; da je v LR lažje čebelarit (manj časa za opravila...) in da je pri enaki paši donos 50 % večji.

Glede prevažanja; ali točiš na terenu v kamionu, ali čebele pripelješ domov in med stočiš doma?

Pa še tole; kako je z registracijo kamiona oz. ko ga pelješ na AMZS, ga pelješ praznega (sprašujem zaradi pretovarjanja; ker sem sam, druge pa nerad "gnjavim" za fizične opravke).

 

Marko, hvala za navedene destinacije (Laze, Kresnice...). Ob priliki bom šel pogledat.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

  • 2 weeks later...

Miro tule sem se jaz neki zgubil kajti imamo dve enaki temi in sicer pod temo meseca pša še pod medovite rastline x:Dx

 

Kako je z LR se v to nebi spuščal, ker z njimi ne čebelarim, za prevoz pa niso idealni to vsi znajo. Kolkor več medu dajo tudi ne vem po nekaterih pogovorih še tolko ne kot moji AŽ-ji samo pašne razmere niso enake zato primerjava ni realna.

 

Točim v tovornjaku, zadaj je prostor za točenje imam pač manj družin gor in je zadaj en del predelan v te namene, na moji spletni strani se upam to vidi na podstrani moj začetek je slika tovornjaka. Točilo je privito na pod, da ne skače in ne drsi ter motor je z delovanjem 220 in 12V torej laufa na akumulator. Z osebnim avtom in prikolico prepeljem sode in opremo pa seveda tudi med, pred tremi leti z pohorja kar 800 kil na prikolici uh to so bili lepi časi! Na tehnični pregled grem z panji vred seveda to lahko narediš zjutraj ali pozno zvečer. Pri nas začnejo delat ob 6:00 in potem si lahk tam pa ni problema drugače jih ne moreš zapret.

PRIPOROČAM ti, če boš kamionček kupil, da ga GENERALNO popraviš, urediš skratka vse in tudi panje, da potem imaš vsaj 5 let mir. Zelo zoprno je kaj popravljat, ko je vse naseljeno x:Dx

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Več ali manj so to stari tovornjaki, lastna omejitev je itak 70 km/h čisto normalno se to pelje z 50-80 km/h brez težav. ni priporočljivo vozit družine polne medu sploh na večje razdalje kajti verjetnost, da se satje od teže medu sesuje je velika sploh mlado satje.

 

Šofer z izkušnjami na starejših tipih TAM-ovih vozil in seveda občutek pri vožnji je pomemben. Tudi poznavanje ceste, da ne zapelje čez udarne jame z silo, paziti treba na nekaj malenkosti in se lahko vozi to brez težav. Sam nisem imel nobenih problemov do sedaj, možnost, da gre kaj narobe je pri specialno preurejenih vozilih majna, dočim pa nakladanje in razkladanje pa prevoz z navadnim tovornjakom je bolj nevarno kaj sam čas tega postopka je daljši x:)x

 

Če te še kaj zanima, izvoli x;)x

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

.......se pravi, če je kamion čebelnjaka pred tabo, ko se pelješ ti morda zadaj v avtu,....... je varno, da ga čimprejle prehitiš, ane _ ?

in

......kakšn je % takšnih nesreč, da se morda tovornjak zvrne´ ... ?

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

No sedaj kaj je bolj varno, tveganje sigurno ne, ponavadi tak tovornjak spremlja zadaj osebni avto tak, da imaš že 2 za prehitet pa potem kletvice kaj ta butec pred tabo ne prehiteva x:Dx

vse to doživljam, ko tako spremljam tovornjak zadaj, ni drugače kot vsak tovornjak na cesti, mogoče je res malce počasnejši ampak kakih ovir ne dela. To se vozi zelo pozno ponoči ali do 5 ure vjutro in verjemi cesta je prazna takrat.

 

% nesreč je pa tako majhen jaz ne poznam nikogar tu okoli, da bi imel kdaj nesrečo, okvaro ja ampak prevrnil to pa ne vem. Seveda je vsak že bil na kritični točki kdaj tudi jaz sem enkrat molil, da se dobro izteče, vse to pa na terenu kjer smo postavljal ne na cesti. Kar za las je šlo, da se ni obrnilo na travniku ampak hvala bogu se je dobr izteklo x:)x

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

aha, hvala za hitri odgovor, se pravi, da ga praktično tazga busa˝ ni na cesti, kukr samo v nočnih-jutranjih urah, lepo, lepo je to slišat, se zdele kr varn počutm

res! x^x seveda je to še bel varn, če ima spremljevalno vozilo, jah to pa ste se res organiziral, heee :palec:

A pa veš kej pogrešam to, da kamion-bus nima debelejših, stabilnih gum, ima samo tanke˝ ?

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

A pa veš kej pogrešam to, da kamion-bus nima debelejših, stabilnih gum, ima samo tanke˝ ?

 

KAJ oziroma kako je tole mišljeno, ne štekam x?x x?x x?x

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

  • 2 weeks later...

Danilo, hvala za informacije glede tehničnega pregleda.

Malce že brskam po oglasih in si ogledujem razne Tam-ove kamiončke, primerne za prevoz čebel. Čeprav imam tudi c kategorijo se bolj nagibam k nakupu manjšega vozila, voznega s c kategorijo.

Zanima me še, ali velja za kamione, ko so starejšega letnika, obvezen TP na vsake pol leta in kakšna je cena TP in registracije?

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

....Čeprav imam tudi c kategorijo se bolj nagibam k nakupu manjšega vozila, voznega s c kategorijo....

 

popravek; mislil sem na vozilo, vozno z b kategorijo. Mislim, da bi tudi na takšen avto lahko spravil 40 panjev.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Še eno vprašanje se mi je pravkar porodilo: kako sploh zgleda zadeva s prevažanjem; recimo, izvem, da nekje medi ali pa da bo medilo in se odločim čebele odpeljati tja... kakšen je postopek, kdo odloča o postavitvi kamiončka na izbrano mesto ...

Kot bodočega prevažalca me te stvari zelo zanimajo zato v naprej hvala za odgovor.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Tamiči vozni z B kategorijo niso bog ve stabilni precej ruka skratka ni to ta pravo, registracija pa je skoraj ista!? Na navadnega tamiča boš težko spravil 40 družin, nekje okoli 30 max....

Priporočam ti nakup že v te namene predelanega vozila kajti drugače se ne splača, če ga sam preelaš rabiš ATEST kar pa spet stane.

 

Cena tehničnega z zavarovanjem je za C kategorijo okoli 80.000 na leto in jasno 2× tehnični z tem se bojujemo ampak jaz nikoli nisem peljal 2 đ kajti pozimi čebel ne moreš peljat na tehnični!?

 

Premik na pašo, rabiš dovoljenje lastnika zemljišča in seveda tamajšnjega poverjenika za pasišče pa veljavno veterinarsko spričevalo!?

 

Če te še kaj zanima pa napiši...

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Danilo, ogledal sem si tvojo spletno stran; tudi tovornjak - za boljšo predstavo glede samega avta, panjev na njemu in prostora za točenje. Tvoj kamion je TAM 5000, kakšen (koliko manjši) pa je TAM 2000?

Pa se da takšen kamion voziti samo s C kategorijo, ali je potrebno opraviti še kakšen izpit?

Strinjam se, da so manjši kamioni "premajhni" in da se splača kupiti že predelan in A-testiran kamion. A je A-test vse kar moram dobiti poleg kupljenega avtomobila (seveda poleg običajnih dokumentov) ali obstajajo za tovrstna vozila še kakšni papirji. Zanima me tudi, kdaj so v MB prenehali izdelovati te tovornjake.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Tam 2000 je vozen z B kategorijo torej je veliko manjši ( nosilnost 3500 kg) in od kesona odvisno kako je dolgi, prekucnik je kratek in ti so bili predelani za kontejnerski sistem. Na take je šlo kakih 20 panjev kesobnar je daljši in se lahko spravi tja do 40 panjev ( 9 in 10 satarji) ne pa 12 in 11 satni kot so na mojem in seveda prostor za točenje odpade kar je dodaten problem, če si kje odmaknjen.

Vsa vozila katerih skupna dovoljena masa presega 3500 kg rabiš C kategorijo in nič drugo, če ne prevažaš nevarnih snovi ali pa tovora, ki je širši od 2,5 metra.

Tudi licence ne rabiš za tako vozilo seveda pod pogojem, da je res registrirano za ta namen in v prometni piše pod namen ''ZA ČEBELE''....

Če ti kupiš že predelan kamion, ki je bil registriran že nekaj let za te namene ne rabiš nič razen kupoprodajno pogodbo overjeno pri notarju in potrdilo o plačilo davka od prodaje-nakupa, verjetno bo davek poplačal prodajalec to je stavr dogovora!? Zraven še staro prometno dovoljenje in to je vse. Tovornjak popraviš, prebarvaš skratka malo generalko in registriraš pa je!?

Kdaj so nehali ne vem mislim, da okoli 95 leta ali kaj pozneje, dele za te zadeve dobiš še vedno, rabljene zelo poceni ali celo zastonj pa tudi nove. Moj TAM je letnik 1967 in je starejši od mene,je pa tehnično brezhiben in v odličnem stanju. Čar teh TAM-ov je v zračno hlajenem motorju ne rabiš skrbet za hladilno tekočino kar je problem pred zimo...

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Koliko prostora je na kamionu med panji (širina kesona)? A je na strehi kamiona kakšno okno, skozi katerega lahko čebele po pregledu odletijo? V čebelnjaku imam dva stenska okna, pa so čebele kljub temu ša kakšno uro noter (ne vse, kakšnih 20 %).

 

Na sliki, kjer si predsatvil svoj kamion nisem videl, ali je streha nad panji trdna ali pa je cerada? Kako je z zračenjem notranjosti (ko delaš s čebelami je najverjetneje zelo vroče)?

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih


Na mojem je širina med panji 110 cm kar omogoča dovolj prostora za delo. Eno okno je na strehi, eno na sprednji strani, ki gleda proti kabini ( to okno služi za prezračevalni tok pri prevozu kajti odpreš lahko le 5 cm navzven in imaš pretok zraka noter) in eno zadaj v prostoru za točenje. Vsa okna so brez stekel, na strehi je takšno kot jer bilo v starih avtobusih ( ker streha je od avtobusa odrezana in navarjena) stransko je pločevina, ki se odstrani in ostane le mreža, sprednja isto pločevina ampak je fiksna lahko se odpre za 5 cm ali pa v celoti navzgor pri delu z čebelami in seveda vrata zadaj, ki so velika isto pločevina!

Stekla niso priporočljiva, ker je za vlom zelo poenostavljeno, zato čim več zaščite. Vse je zaklenjeno drugače je lahko hudo pa še neke varovalne zadeve so za nepridiprave.

 

Streha kot sem napisal je od avtobusa in ne more biti nobene cerade, ker to ne gre skozi tehnični, celotna konstrukcija mora biti zvarjena in varit mora oseba, ki je za to usposobljena in ima atest varilca kajti drugače kasneje ne dobiš atesta, če to sam čaraš!?

Vročina nebi bila noben problem kajti vso ogrodje je z vmesno izolacijo ( 5 cm mehki tervol) edino streha je del, ki greje, ker je nemogoče bilo razdirat zaradi starosti, da bi izoliral vse ostalo je zunaj pločevi, potem tervol in z pop-kovicami pritrjen beli okrasni lesomat znotraj!?

V kolikor te zanima ogled pošlji tvoj e-mail pa ti pošljerm tule izgleda ne morem priložit slik :V:

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Danilo,

 

E mail je na poti, za slike v naprej hvala :palec:

 

Omenil si tudi varnost. A so s tem zavarovane čebele in panji na prikolici kot tudi kabina avtomobila? Že kar nekajkrat sem pomislil na to, da bi ti lahko avto kakšna baraba tudi poskušala odpeljati ali pa odnesti s seboj vsaj kakšen del?! A se že dogaja tudi to? :sori:

Ko sem vprašal nekaj čebelarjev na mojem koncu so mi rekli, da - razen z medvedom - nimajo tovrstnih slabih izkušenj (s prikolic sicer snamejo gume oz. kolesa in to je vse). Ko sva že ravno pri kosmatincih - najverjetneje je tudi zoper njihov velik apetit po medu dobrodošla kakšna zaščita.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Kolikor sem jaz slišal je za medote najbolje drot okoli objekta in ta je zvezan na zvočni in svetlobni alarm - da mal trobi in lučke utripajo. Kar se pa električnega pastirja tiče pa mislim da medoti štekajo šele ko jih kakšnih 360V in en kup amperov žvajzne. :eek:
Link to comment
Deli na socialnih omrežjih




  • Včlani se

    Postani član LN Foruma in se pridruži naši skupnosti.

  • Zadnji obiskovalci

    • Noben član si ne ogleduje te strani.
×
×
  • Objavi novo...