Skoči na vsebino

Nietzsche - volja do moči


El Nino

Recommended Posts

ja ja in še ena frza je, he went ku-ku, sam to je dokaj staro, danes se uporablja mental institution.
:D Rad bi se z vami družil tudi v živo, povejte mi če se kdaj mudite v moji okolici LJ, Moste.
Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

  • Komentarji 60
  • Objavljeno
  • Zadnji komentar

Najbolj aktivni v tej temi

poznam eno, k na osebni zgleda k

HELENA BLAGNE  

maš prou aakhut

 

jest tud na osebni zgledam k fem fatal :madpro: ...

 

... u resnic pa...

 

x:Dx

x:Dx :palec:

http://www.lunin.net/forum/style_emoticons/default/71.gif
Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Hm kul ja fem fatal, a poznate kakšno mlajšo od 25 let, k jaz mam sam 19, pa se mi zdi da res ne morem preganjat, 40-letnic... tud če so fem fatalke...
:D Rad bi se z vami družil tudi v živo, povejte mi če se kdaj mudite v moji okolici LJ, Moste.
Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

x:Dx

 

boh ne dej preganjat 40 letnih fem fatalk

 

 

(se hitr upehamo pr teh letih)

 

 

primojdunaj, tole pa ni glih EPP

Mateja, nekje sem slišala, da so ženske tako kot vino - starejše je, boljše je x;)x

http://www.lunin.net/forum/style_emoticons/default/71.gif
Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Prosto po Nietzscheju:

 

 

– Odpravimo resnični svet: in da bi to zmogli, moramo odpraviti dosedanje najvišje vrednote, moralo . . . Treba je samo dokazati, da je tudi morala nemoralna v tem smislu, v kakršnem do zdaj obsojamo nemoralnost. Brž ko bo tiranija dosedanjih vrednosti tako zlomljena, smo odstranili »resnični svet« in bo moral sam od sebe priti nov red vrednot.

Navidezni svet in zlagani svet – je nasprotje. Zadnjemu se je do zdaj reklo »resnični svet«, »resnica«, »Bog«. Te moramo odstraniti.

Logika moje koncepcije:

1. Morala kot najvišja vrednota (gospodarica nad vsemi fazami filozofije, še celo skeptikov). Rezultat: ta svet je zanič, ni »resnični svet«.

2. Kaj tu določa najvišjo vrednost? Kaj je pravzaprav morala? – Instinkt dekadence; tako se maščujejo izčrpani in razdedinjeni. Zgodovinski dokaz: filozofi so zmeraj dekadenti . . . v službi nihilističnih religij.

3. Instinkt dekadence, ki nastopa kot volja do moči. Dokaz: absolutna nemoralnost pripomočkov v vsej zgodovini morale.

Skupni pogled: dosedanje najvišje vrednote so poseben primerek volje do moči; morala sama je poseben primerek nemoralnosti.

 

Ni ne »duha«, ne razuma, ne zavesti, ne duše, ne volje, ne resnice: vse same neuporabne fikcije. Ne gre za »subjekt in objekt«, temveč za določeno vrsto živali, ki uspeva samo v kakšni določeni relativni pravilnosti, predvsem urejenosti zaznav (da jih more izkušnja kapitalizirati). . .

Spoznanje dela kot orodje moči. Tako je na dlani, da raste z vsakim povečanjem moči . . .

Smisel »spoznanja«: tu je treba kakor pri »dobrem« ali »lepem« pojem jemati strogo in ozko antropocentrično in biološko. Da se določena vrsta ohrani in raste v svoji moči, mora v pojmovanju realitete dojeti toliko preračunljivega in stanovitno enakega, da je mogoče na tem zgraditi shemo njenega vedenja. Koritnost ohranjanja – ne kakšna abstraktno-teoretična potreba, da bi bili ogoljufani – je kot motiv v ozadju razvoja spoznavnih organov . . . ti se razlikujejo tako, da njihovo opazovanje zadostuje , da se ohranimo. Drugače: mera hotenja spoznavanja je odvisna od mere rasti volje do moči vrste: kakšna vrsta zajame toliko realitete, da ji zavlada, da si jo vzame v službo.

 

Pojem substance je posledica pojma subjekta: ne obrnjeno! Če žrtvujemo dušo, »subjekt«, sploh manjka predpostavka za »substanco«. Dobimo stopnje bivajočega, izgubimo pa samo bivajoče.

Kritika »dejanskosti«: sledi za tem »več ali manj dejanskosti«, stopnjevanje biti, v kar verjamemo? –

Naša stopnja občutka za življenje in moč (logičnost in povezavo doživetega) nam daje mero »biti«, »realitete«, nevideza.

Subjekt: to je terminologija naše vere v enost med vsemi različnimi momenti najvišjega občutka realitete: to vero razumemo kot učinek neekega vzroka – tako zelo verjamemo v svojo vero, da si zaradi nje izmišljamo »resnico«, »dejanjskost«, nasploh »substancialnost«. – »Subjekt« je fikcija, kakor da so številna enaka stanja v nas učinek enega substrata: pa smo mi najprej ustvarili »enakost« teh stanj; njihovo izenačevanjeI in prirejanje je dejansko stanje, ne enakost (– to je treba kar zanikati –).

 

 

uživajte!

Človek lahko dela, kar hoče, ne more pa hoteti, kot bi želel.
Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Pridruži se debati

Objaviš lahko takoj in se registriraš kasneje. Če si član, se prijavi in objavi pod svojim računom.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Dodaj komentar...

×   Prilepil/a si oblikovano vsebino..   Odstrani oblikovanje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Tvoja prejšnja vsebina je povrnjena.   Izprazni urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...



  • Včlani se

    Postani član LN Foruma in se pridruži naši skupnosti.

  • Zadnji obiskovalci

    • Noben član si ne ogleduje te strani.
×
×
  • Objavi novo...