Skoči na vsebino

MISC


nimbus

Recommended Posts

sem malo počekiru frankfurtsko šolo. btw. zraven je bil tudi habermas, ki v teh dneh praznuje 80. rosjtni dan in je leta 68. igral pomebno vlogo pri študentskem gibanju. je pa pred kratkim imel habermas tudi neko korespondenco s papežem oz. z mediji o njem. kao, kritiziral rantzingerja.

 

piše, da je bil cilj te šole človek s svojo lastno historično obliko življenja, motren meddisciplinarno po področjih psihologije, sociologije in filozofije, s poudarkom na praktičnem udejstvovanja. transformacija kapitalističnega režima v znosno obliko družbenega življenja. govor tudi o racionalni družbi in "real democracy". x:)x

 

samo je pa res zanimiva ideja, da so spravili skupaj take karakterje kot so adorno, horkheimer, marcuse, fromm... itak se utapljamo v parcialnostih, namesto da bi prevzeli integralni pristop. samo pri vsakem integralnem pristopu se takoj pojavi avtoriteta, ki nujno odseka in kastrira ekstremene primerke, potem imamo pa takoj borce za svobodo, greenpeacovce, borce za namišljene papirnate človekove pravice und so weiter und so fort.

 

no, zraven bi moral povabit še kakšne nuklearne fizike in podobne frike iz uradne znanosti in bi oblikovali centralni planetarni polit-komite. x:Dx pa obvezno vse na terapijo broma... ker nevarnost vlade libida pri centralni izvršni oblastni je nepredstavljiva.

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

x:Dx pa obvezno vse na terapijo broma... ker nevarnost vlade libida pri centralni izvršni oblastni je nepredstavljiva.

 

xrainbowx

 

ne to pa ne, v naravo človeka pa nikakor ne posegat :frog: Pol boš prišel še na idejo, da bi jih poslal na Tajsko v une samostane... meditirat ob drevesa xDDx

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

ne to pa ne, v naravo človeka pa nikakor ne posegat :frog: Pol boš prišel še na idejo, da bi jih poslal na Tajsko v une samostane... meditirat ob drevesa xDDx

 

itak xcivx

.

.

.

banda razvratna. x:Dx

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

no, zraven bi moral povabit še kakšne nuklearne fizike in podobne frike iz uradne znanosti in bi oblikovali centralni planetarni polit-komite. x:Dx pa obvezno vse na terapijo broma... ker nevarnost vlade libida pri centralni izvršni oblastni je nepredstavljiva.

 

xrainbowx

Na čelu vseh pa Marcus Aurelius, pa imamo pravo svetovno vlado. x:px Ja, Habermas je zadnji veliki živeči, ki izhaja iz te tradicije. Mene najbolj zanimata Adorno in Marcuse. Adorno : "Kdor se neposredno prepušča življenju brez racionalnega odnosa do samoohranitve, pade po sodbi razsvetljenstva nazaj v predzgodovinski čas." In še: Animizem je stvarem podelil duše, industrializem postvarja duše."

Sem ugotvil, da imam dve knjigi Dialektika razsvetljenstva, tako da te čaka darilo, ko naslednjič prideš v LJ. Sem jo ponujal pred časom na forumu, pa ni nihče hotel. xcivx

There are well-dressed foolish ideas just like there are well-dressed fools.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

u, kul... js sem jo pa dons u naši knjižnic isku, ko sem šel iskat še druge stvari, da bi mal pogledu, pa je nimamo... x:Dx

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Še en citat iz bukve: Prispevek, ki ga je kantovski shematizem še pričakoval od subjekta, namreč, da čutno raznolikost vnaprej poveže s fundamentalnimi pojmi, subjektu odvzame industrija.

There are well-dressed foolish ideas just like there are well-dressed fools.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Subjekt, subjekt xDDx najbolj zanimiv je tist, ki... ko želi nekoga do obisti spoznat nekam prodre x:Dx x:px

 

ki, ko, ker, da, če, vejica skače

.

.

.

zdaj, zdaj, zdaj te bom spoznau. x:Dx

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Še en citat iz bukve: Prispevek, ki ga je kantovski shematizem še pričakoval od subjekta, namreč, da čutno raznolikost vnaprej poveže s fundamentalnimi pojmi, subjektu odvzame industrija.

 

to gre z roko v roki z onim "industrializem postvarja duše". x;)x

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Baltasar Gracian ima izvrstno teorijo o vzroku za stanje sveta: Ko je Lucifer padal z nebes, je tako močno treščil ob Zemljo, da jo je snel s tečajev in vse stvari obrnil na glavo.

There are well-dressed foolish ideas just like there are well-dressed fools.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Wittgenstein pa izvrstno komentira ideologijo znanosti: "Čutimo, da bi celo v primeru, ko bi bilo odgovorjeno na vsa možna znanstvena vprašanja, naši življenski problemi sploh ne bi bili dotaknjeni." x:)x

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

zdej mi pa ni nič jasno. na wikipediji preverim levi straussa in je dana samo letnica rojstva, kao 1908... letnica smrti pa ne. in me zanima a ta tip dejansko še hodi po tej kugli x?x

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

zdej mi pa ni nič jasno. na wikipediji preverim levi straussa in je dana samo letnica rojstva, kao 1908... letnica smrti pa ne. in me zanima a ta tip dejansko še hodi po tej kugli x?x

 

xrainbowx

xcivx Pa res, ena druga stran pa pravi, da je bil lansko leto star 100 let. Jaz sem pa prepričan, da ga ni več.

There are well-dressed foolish ideas just like there are well-dressed fools.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

xcivx Pa res, ena druga stran pa pravi, da je bil lansko leto star 100 let. Jaz sem pa prepričan, da ga ni več.

 

ja, sej to se mi ful čudno zdi. xcivx

 

po mojem mora bit po še živ.

 

mam ravno "naravno pravo" v igri od lea straussa, ki se je rodil l. 1899 in sem hotu prečekirat, če sta kej v sorodstvu. x;)x

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Ah daj no, on se mora zahvalit malinam, saj je dobil ime po njih. x:Dx

Upam, da je bil vsaj poltoliko sladek x:Ix

Njegov razvpiti skrivni dnevnik bi lahko skrival kak posladek, ampak ga še nisem videl na prodaj. x;)x

There are well-dressed foolish ideas just like there are well-dressed fools.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

js pa Kantu za ponedeljkovo pobiranje smeti x:Dx

 

tale strauss je bil antropolog, lingvist, filozof, strukturalist itd. bla bla bla... tale strauss je ustanovil pa fabriko za kavbojke. dočim tale strauss je bil pa filozof naravnega prava. k bi ga mogl pravniki poznat do obisti preden začnejo mahat s svojimi papirčki. x:Dx x:px

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Zdaj pa tvegamo en sklep o Lacanovi filozofiji: Človek išče kompenzacijo, ki ne obstaja, za nekaj, česar nikdar ni bilo in edina strategija, ki jo ima pri tem na razpolago je spreminjanje nemogočega v prepovedano in postavljanje barikad. xDDx

There are well-dressed foolish ideas just like there are well-dressed fools.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

negativna dialektika a la creme x:px

 

ampak sej veš kako je lahko negacija zgovorna. kakšen cankar bi recimo napisu ko me je foter nažigau po nagi riti se nisem ne vem kako sekiral; dobil in požrl sem svoje, moji grehi so bili poplačani. a ko je odločno molčal in me s hladnim in otrplim pogledom na živo prebadal, me je sama misel na storjena dejanja spravljala v neskončen obup.

 

očitno nam preostane res samo še, da gremo na barikade. xDDx

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

antoninus, a si ti men reku, da imaš izpit ki se imenuje "kritična teorija družbe" al sem si to izmislu x?x

 

ker mam na mizi knjigo s tem naslovom, gre pa za več prispevkov avtorjev kritične šole (horkheimer, adorno, marcuse, hambermas, schmidt), ki sta jih uredila in spravila v kup žižek in riha leta 1981. me zanima, če mate to kej za čtivo na fdv, ker recimo zdele berem adorna in gre kar v redu v nemški idealizem in glede na to, da se s kantom rabno ne bavite, je to potem malo težje brati kar tako ins Blaue hinein. x:)x

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

antoninus, a si ti men reku, da imaš izpit ki se imenuje "kritična teorija družbe" al sem si to izmislu x?x

 

ker mam na mizi knjigo s tem naslovom, gre pa za več prispevkov avtorjev kritične šole (horkheimer, adorno, marcuse, hambermas, schmidt), ki sta jih uredila in spravila v kup žižek in riha leta 1981. me zanima, če mate to kej za čtivo na fdv, ker recimo zdele berem adorna in gre kar v redu v nemški idealizem in glede na to, da se s kantom rabno ne bavite, je to potem malo težje brati kar tako ins Blaue hinein. x:)x

 

xrainbowx

Ja, prav imaš. Za ta izpit je fajn prebrat, po mojem Dialektiko razsvetljenstva, pa Izbrane spise Walterja Benjamina. Kaj točno pa bereš od Adorna? Pa še eni drugi zborniki obstajajo, malo novejši. Drugače se pa Žižek v svojih bukvah precej nanaša na frankfurtsko šolo. Mam pa še One dimensional man od Marcuseja, pa kakega Fromma...sam to bo moralo počakat.

There are well-dressed foolish ideas just like there are well-dressed fools.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Ja, prav imaš. Za ta izpit je fajn prebrat, po mojem Dialektiko razsvetljenstva, pa Izbrane spise Walterja Benjamina. Kaj točno pa bereš od Adorna? Pa še eni drugi zborniki obstajajo, malo novejši. Drugače se pa Žižek v svojih bukvah precej nanaša na frankfurtsko šolo. Mam pa še One dimensional man od Marcuseja, pa kakega Fromma...sam to bo moralo počakat.

 

spis z naslovom "k subjektu in objektu". kao, da je ta razmejitev na nek način umetna. na eni strani imamo abstrakcijo psihičnega jaza, ki se po kantu imenuje transcendentalni subjekt. ta naj bi vseboval kategorije, ki objektivirajo svet. ampak ko subjekt opazuje samega sebe to vedno že počne preko taistih spoznavnih kanalov, kot to počne z ostalim zunanjim svetom in po tej logiki je subjekt sam veliko bliže objektu. tudi če iz subjekta odstraniš vse kar paše k subjektu, pravi adorno, ostane samo tisti JE. a veš... kao... svet JE. x:Dx po drugi strani pa subjekt ravno s svojim spoznavanjem objekta subjektivira objekt. spet distinkcija med pojavom in stvarjo na sebi. zato naj bi bila meja med subjektom in objektom zelo tanka in kolikor močno zareže v objekt, prav nič ne prihrani za subjekt.

gre se pa za metafiziko. ker po kantu in predvsem po nietzscheju, se je metafizika spustila z nebes na zemljo, kar je tudi bistvo, recimo, schopenhauerjeve filozofije. metafizika v tem smislu ni neko onstransko, nemanifestirano, neki boljši svet nekje tam v nebesih, temveč je tu in zdaj, samo dostopna ni iz prve roke. in za schopenhauerja je glavno metafizično počelo ravno volja, medtem ko je predstava le njena sekundarna izpeljanka. enako nietzsche s kritiko onstranstva. tko, da so to čisto filozofski teksti. vi mate verjetno to bolj z družbene, politične, sociološke plati. tut ne vem kako bi za zamegljenost med subjektom in objektom pasala med to frankfurtsko šolo, ki se je vseeno zavzemala za neke bolj praktične predloge in rešitve, kolikor sem zadnjič uspel prebrat. x:)x

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Meni je to všeč pri frankfurtski šoli, da so se ukvarjali tako s filozofijo kot sociologijo. Boš videl, ko boš bral Dialektiko razsvetljenstva x:px Praktik je bil predvsem Marcuse, ki je bil ideolog študentskega gibanja v 60ih. Adorno je bil tako razočaran nad dejstvom, da je nacionalizem v drugi vojni premagal internacionalnost delavskega razreda, da je videl možno emacipacijo posameznika samo v avtonomni umetnosti, ki vnese kaos v red, zato je zame bolj filozof.

Pa še nekaj od Adorna: ...personality jim pomeni komaj kaj več od bleščeče belih zob in odrešenosti od potu pod pazduho in emocij. To je zmagoslavje reklame v kultruni industriji...

 

In to je napisal v 40ih. Me zanima, kaj bi napisal, če bi živel danes...

There are well-dressed foolish ideas just like there are well-dressed fools.

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Ja, ja... men je od Adorna všeč tale sestavek iz uvoda v negativno dialektiko:

 

»Fiktivno bi bilo predpostavljati, da bi v družbenih pogojih, vsaj v pogojih izobrazbe, ki vodijo na povodcu, prikrajajo in pogosto pohabljajo duhovne produkcijske sile, da bi v vladajoči bedi slikovitosti in v patogenih procesih zgodnjega otroštva, ki jih psihoanaliza diagnosticira, ne pa tudi realno spreminja, da bi torej v vsem tem vsi lahko vse razumeli ali pa vsaj opazili. Če bi to pričakovali, bi uravnavali spoznanje po patetičnih potezah človeštva, kateremu je z zakonom vselejšnje enakosti izgnana možnost, da lahko kaj izkusi, če je to možnost sploh kdaj imelo. Konstrukcija po analogiji z volonte de tous – skrajna konsekvenca subjektivnega pojma uma – bi ogoljufala vse v imenu vseh za to, kar potrebujejo. Naloga tistih, ki so imeli nezasluženo srečo, da se v svojem duhovnem sklopu niso povsem prilagodili veljavnim duhovnim normam – sreča, ki jo morajo v odnosu do okolja kaj pogosto drago plačati – njihova naloga je, da z moralnim prizadevanjem, tako rekoč nadomestno izgovorijo, kar večina tistih, za katere to govorijo, ni možna videti ali pa si zaradi ustrezanja realnosti prepoveduje videti.«

 

Spis govori o tem, da pozitivne dialektike v bistvu sploh ni. V teoriji naj bi to bilo kantovo predkategorialno čutno raznoterje, ki pa ne prinaša spoznanje. Vsako spoznanje raztga Eno (advaita) na tisoče in si s predočenjem medsebojnih kombinacij zamišlja navidezno novo spoznanje. V tem smislu je vsaka akcidenca substance nasilno odtrgana od celokupnosti, pretgrana, raztrgana in osamljeno postavljena na piedestal kvazi-znanstvenega reflektorja. S tem negativnim dejanjem je vsaki akcidenci po sami definiciji dejanja odtrgana in odvzeta sam njena esenca. Ostane samo lupina in suha forma. Hegel je ravno ta nasprotja, ki so potrebna za dialektiko kot tako, združil v absolut. In ta je En in je Večen in je Vse. Hegel je naslednja žrtev.

 

P.S. O filozofskih sistemih pravi Urbančič, da obstaja filozofija v pravem pomenu besede od Platona do Hegla. Po Heglu filozofije ni več. x:Dx Sam je res. Po Heglu se je že takoj z Marxom začel dialektični materializem, Schopenhauer tudi poudarja filozofijo življenja in ne neba, prav tako Nietzsche z ostro kritiko klasične metafizike in onstrancev. 20. st. se začne s fenomenologijo, ki v tem smislu tudi ostaja strogo tustranska s Heideggrom načelu in se nadaljuje z eksistencializmom, ki je pa ipak utelešenje individualnosti, ko meso postane meso. Tudi francozi nočejo slišat nič o duhu... tko, da je že počasi čas, da spustimo duha iz steklenice. Buuuuu x:Dx

 

xrainbowx

Potovati! Izgubljati dežele! Biti nenehno drug, biti v duši brez korenin, živeti samo za zrenje!

Ne pripadati niti sebi! Iti naproti, slediti odsotnosti tega, da bi imeli cilj, in tesnobe, da bi morali nanj priti.

Tako potovati, je potovanje. A na njem sem, ne da bi mi bilo treba več kakor sanje o prehajanju. Ostanek sta zemlja in nebo.

Fernando Pessoa

Link to comment
Deli na socialnih omrežjih

Pridruži se debati

Objaviš lahko takoj in se registriraš kasneje. Če si član, se prijavi in objavi pod svojim računom.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Dodaj komentar...

×   Prilepil/a si oblikovano vsebino..   Odstrani oblikovanje

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Tvoja prejšnja vsebina je povrnjena.   Izprazni urejevalnik

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Objavi novo...